برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

نتایج آخرین تحقیقات بدنسازی

آخرین تحقیقات بدنسازی : HIIT برای همه افراد مناسب نیست

HIIT حتی برای ورزشکاران برجسته، روش تمرین دشواری به شمار می آید ولی بر اساس مطالعه تازه ای از دانشگاه ایالتی آیووا وقتی افراد آنرا تجربه می کنند، اغلب از ادامه تمرین صرف نظر می کنند.

وقتی در حال رکاب زدن، دویدن، پارو زدن، یا پریدن به سخت ترین شکل ممکن هستید، به این معنی است که جلسه تمرین برایتان طاقت فرسا و ناخوشایند خواهد بود.و در حالی که برخی افراد از تمرینات سخت مثل کراس فیت لذت می برند برای به چالش کشیدن هر روز خود شان  چنان جلسات پر شدتی می توانند پس از مدت کوتاهی خیلی از افراد را که اهداف محدود دارند نا امید کند، مثلا کسی که تنها می خواهد ۵ کیلو گرم از وزن خود بکاهد احتمال زیادی دارد که در نتیجه سختی خیلی زیاد تمرین از هدفش صرف نظر کند.

طبق آخرین تحقیقات بدنسازی سونا رشد عضله، چربی سوزی و ریکاوری را ارتقا می دهد.

مطالعه تازه ای در فنلاند با قاطعیت تأیید کرده استفاده از سونا می تواند ریسک پر فشاری خون را کاهش دهد. مطالعه مذکور در ژورنال پر فشاری خون منتشر شده و شامل بررسی ۱۶۲۱ مرد میانسال در طول ۲۵ سال بوده با فشار خون، نرمال.

بر اساس این تحقیقات بدنسازی :“استفاده منظم از سونا با کاهش ریسک پر فشاری خون و کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی در ارتباط است. گرمای ناشی از سونا از طریق بهبود جریان و گردش خون عملکرد لایه اندوتلیال عروق خونی را بهبود می دهد.

مزایای سلامتی سونا دارای پشتوانه علمی بوده و حیرت انگیز است. سونا باعث افزایش سطوح نینریک اکسید می شود. که یک اتساع دهنده قدرتمند عروق به شمار می آیند، و به احتمال زیاد همین یکی از مکانیزم های سونا بر کاهش فشار خون است مطالعه اخیر نشان داده سونا می تواند رشد عضله و کاهش چربی را از طریق افزایش سطوح هورمون رشد تقویت کند. هورمون رشد، لیپولیز و سوختن چربی را ارتقا می دهد.

 

برخی مطالعات نشان دهنده افزایش ۵ تا ۱۶ برابری سطوح هورمون رشد در نتیجه سونا است. سونا همچنین پروتئین های شوک گرمایی (Hsp90) را افزایش می دهد که حساسیت به انسولین را ارتقا داده و پروتئین های آسیب دیده را ترمیم می کند که در بدن در پاسخ به شوک گرمایی تولی شده اند. از آنجایی که استفاده از سونا می تواند به انسولین را افزایش دهد. روی ارتقاء چربی سوزی و رشد عضلانی اثر مثبت دارد تحقیقات نشان داده سونا می تواند استقامت عضلانی را تقویت کند از طریق افزایش سطوح گلبول های قرمز خون و تحریک هورمون اریتروپویتین که نقل و انتقال اکسیژن را افزایش می دهد، خصوصاً در بافت عضله. بنابراین چنانکه برایتان امکان دارد و به طور روزانه از سونا استفاده کنید برای کمک به ریکاوری به عنوان یک تکنیک تقویت کننده و عملکرد ورزشی، و نتایج آن را تجربه کنید.

تنها یک ساعت در هفته !

بر اساس فرا  تحقیقات بدنسازی تازه ای که نتایج آن در ژورنال آمریکایی روانپزشکی منتشر شده، انجام تنها ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته می تواند تشخیص افسردگی را تا ۱۲ در صد کاهش دهد ! درست خواندید تنها یک ساعت در هفته. و مطالعه دیگری که در ژورنال طب ورزش منتشر شده گزارش کرده  تمرین با وزنه می تواند علائم اضطراب را مشابه روان درمانی با درمان های دارویی کاهش دهد.

تنظیم تمرین

همزمان با افزایش سن، چربی شروع می کند به تجمع بیشتر در میان تنه شما. ولی مطالعه تازه ای که توسط دانشمندان فنلاندی  روی بیش از ۱۰۰ فرد بزرگسال که میزان قدم های روزانه شان افزایش، حفظ یا کاهش یافته بود نشان داد کسانی که میزان قدم های روزانه شان به میزان ۲۰۰۰ قدم افزایش یافته بود توانستند شاخص توده بدنی RMI خود را حفظ کنند، ولی کسانی که سطح فعالیت خود را در حد ثابتی حفظ کرده بودند یا سطح فعالیت شان کاهش یافته بود، وزن بدنشان افزایش یافت.

روغن سویا

مطالعه تازه ای در دانشگاه آیوا دریافت وقتی افراد بزرگسال جوان، سطوح متفاوتی از روغن سویا به همراه سالاد خود مصرف می کنند، بدنشان آسان تر می تواند هشت ماده مغذی را جذب کند، شامل آلفا و بتاکارتن، لوتئین، لیکوپن، و ویتامین A حدود ۳۲ گرم (یا حدود دو قاشق غذایی خوری) روغن امکان حداکثر جذب این مواد مغذی را فراهم می کند.

بازنگری در مورد وعده های غیر رسمی

تکیه بر “چربی های بد” حتی تنها برای ۲۴ ساعت می تواند مضرتر از چیزی باشد که قبلاً تصور می شد. طی مطالعه ای در دانشگاه لاگبرو انگلیس ،محققان ۱۵ فرد جوان را تحت رژیمی غنی از خوراکی های چرب مثل بیکن، سوسیس، و چیز کیک قرار دادند. سپس به آن ها نوشیدنی شیرین داده شد بعد از تست تحمل گلوکز. یافته ها؟ پس از خوردن آن مقدار غذاهای چربی، بدن شرکت کنندگان در مطالعه به طور چشمگیری از جهت مدیریت قند دچار افت عملکرد شد. که به کاهش حساسیت به انسولین نسبت داده شد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی