برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مصاحبه با فیل هیت ۲۰۱۸

پس از کسب هفتمین قهرمانی مسترالمپیا توسط فیل هیت

تاریخ تولد: ۱۸ دسامبر ۱۹۷۹

سن: ۳۸ سال

محل تولد و زندگی: آمریکا

قد: ۱۷۵ سانتیمتر

وزن در زمان رقابت: ۱۱۴ کیلوگرم

وزن در زمان حجم: ۱۲۷ کیلوگرم

مربی: هنی رامبد

دریافت کارت حرفه ای: ۲۰۰۵

نقاط قوت: کیفیت بدنی بالا و با ثبات، حجم عضلانی زیبا، عضلات جلو بازو، پشت بازو، دلتوئید و ساعد حیرت انگیز

موفقیت های قابل توجه: قهرمان ۷ دوره مسترالمپیا از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷

فیل هیت ، بدون شک مشهورترین بدنساز سال های اخیرا است، کسی که اخیراً هفتمین قهرمانی مسترالمپیا را در کارنامه خود ثبت کرده. تنها تفاوت این است که این بار فیل هیت ساکت تر از همیشه بود. در حالیکه در سال های قبل همواره بواسطه شیوه صحبت و رک بودن، یکی از جنجالی ترین بدنساز آنلاین سطح شناخته می شد، امسال نسبتاً بی سر و صدا مسیر خود را به سمت المپیای ۲۰۱۷ طی کرد. و البته، سرانجام بدن او در تاریخ ۱۷ سپتامبر همه چیز را روشن کرد با کسب یک قهرمانی دیگر و هفتمین قهرمانی پی در پی. چهار روز بعد، نشریه فلکس این مصاحبه اختصاصی را با او انجام داد و در زمینه های مختلفی صحبت شد.

اگر فیل هیت به آنچه گفته عمل کند. تو پرسیده ایم، ولی … رقابت المپیای ۲۰۱۷ چه تفاوتی نسبت به ۲۰۱۶ داشت؟ البته مقام مشابهی کسب کردی.

فیل هیت : واضح است که فراخوانی داوران متفاوت بود. واقعاً برای کسب مقام نائب قهرمانی گزینه قطعی وجود نداشت؛ و این چیزی بود که امسال به چشمم آمد. مثل زمانی نبود که رونی {کلمن} و جی {کاتلر} رقابت می کردند، که همه چیز به آن دو نفر ختم می شد، و دیگران تنها به مقام های پس از آن دو فکر می کردند. در مورد من، هر سال فرد متفاوتی بعنوان نفر دوم مطرح بوده. در این شرایط، طرفداران رقابت هم می توانند دیدگاه های متفاوتی داشته باشند، دقیقاً مثل داوران، همیشه فرد تازه ای برای کسب عنوان نائب قهرمانی مطرح است، و هر دفعه کسی هم هست که دچار دلسردی شود. مطمئنم شاو رودن بخاطر سقوط از مقام دوم به پنجم دلسرد شد.

  • در این مورد می توان به رقابت دو جانبه فیل هیت – کای گرین اشاره کرد، سپس رقابت فیل هیت – رودن، حتی قبل از آن رقابت فیل هیت – کاتلر را داشتیم، حالا چطور ؟ فکر میکنی رقابت فیل هیت – بیگ رمی است؟

راستش، اینطور فکر نمی کنم. چون در اینجا نکته ای وجود دارد: بوناک روز جمعه {روز اول رقابت} رمی را شکست داد. فکر می کنم چیزی که سال بعد خواهیم دید یک هیولای پنج سر است! در حال حاضر نمی دانم رقیب اصلی من در سال بعد چه کسی خواهد بود. در رقابت های ۲۰۱۸ این مسئله بهتر روشن خواهد شد. و همچنین، چه کسی از بین چهار مرد دیگر رقابت بین پنج مقام برتر قرار داشتند و چه کسی در آرنولد کلاسیک به موفقیت برسد؟ چون هنوز ندیده ایم هیچیک از آنها به جز دکستر جکسون، در آرنولد کلاسیک {کلمبوس اوهایو} حضور یافته باشد. آن افراد باید در آرنولد کلاسیک حضور یابند؛ اشخاصی همچون رمی، بوناک، و رودن برای اینکه مشخص شود کدامیک رقیب اصلی است. در مورد دکستر، انگیزه ای برای حضور در آرنولد کلاسیک وجود ندارد، ولی فکر می کنم بقیه این انگیزه را داشته باشند.

  • قبلاً گفته ای زمانی که در حال آماده شدن برای رقابت مستر المپیا هستی در مورد کسی جز خودت فکر نمی کنی و با این گفته، خودت را چطور با سال ۲۰۱۶ مقایسه می کنی؟

راستش اهمیتی نمی دهم دیگران چه کاری انجام می دهند. در واقع توصیه خوبی از دوست خوبمون – پیتر مک گاف ( ویراستار اصلی ماهر و اسبق نشریه فلکس) – در ذهنم مانده.

پیتر یک بار گفت: “فیل مثل دوریان یتس از دید عموم پنهان باش. چیزی به صورت آنلاین منتشر نکن، حتی اهمیتی هم نده به اینکه دیگران چه کار می کنند. تو قهرمانی. شکی در این نیست و سرت را پایین بینداز  و کارت را انجام بده، و اگر این کار را کنی بدنت خودش بیانگر همه چیز خواهد بود.”

من توصیه پیتر را به ذهن سپردم و حس می کنم واقعاً بدنم خودش گویای همه چیز هست. یک قهرمانی متفق القول دیگر به دست آوردم در رقابتی واقعاً خوب. بزرگترین درس رقابت این بود که چیزهای بسیار زیادی در مورد بدنم آموختم، که بدون شک باعث خواهد شد سال ۲۰۱۸ به خوبی از آنها بهره بگیرم. اگر شرایط آنطور که فکر می کنم پیش رود خواهم توانست چشمگیر ترین ترکیب را روی صحنه بیاورم. به این دلیل که هر قدر تجربه شما افزایش پیدا کند. می آموزید بدنتان چه قابلیت هایی دارد و چه قابلیت هایی ندارد.

  • در کنفرانس خبری المپیا که یک روز قبل از رقابت برگزار شد، به نظرم آمد تو از صحبت های تند دیگر شرکت کنندگان علیه خودت لذت می بری به جای اینکه دلخور شوی! آیا تنها به این خاطر است که فکر می کنی چنین مواردی برای ورزش ما خوب است با اینکه فکر می کنی صحبت های تند در واقع ناشی از احترامی است که آنها در وجود خود برای تو قائلند؟

فیل هیت

فکر میکنم تا حدی هر دو آن را شامل می شود نکته اول اینکه من در حالی وارد پرورش اندام شدم که پیش از آن، از بازیکنان بسکتبال بودم. و در چه ورزشی حرف های تند تر از بسکتبال شنیده اید؟ {فیل خندید و ادامه می دهد} این مثل بخشی از بازی است. بنابراین وقتی وارد پرورش اندام شدم برخی شروع کردند علیه من حرف های کمی تندی زدند، و البته افراد زیادی هم از من حرف های تندی شنیدند و در واقع این راهی است برای جلب توجه بیشتر افراد برای تماشای رقابت ها و بازار گرمی.

تا جایی که به حرف های دیگران بر میگردد، شان رودن حرف های بسیاری در نشریات، فضای مجازی و نشست های مختلف گفته و واضح هست که باید پاسخ حرف هایش را می شنید. ساکت می شد. در این نشست خبری هم انتظار حمله جدی از سوی او داشتم، ولی نسبتاً ساکت ماند و شاید به خاطر این بود که در اوج آمادگی نبود و نمی خواست پس از رقابت به عنوان یک احمق به او نگاه کنند. من با هر کسی که حرفی  برای گفتن داشت در نشست خبری ملایم رفتار کردم اگر شما چیزی در ذهن خود داشته باشید و در کنفرانس خبری باشید، چه جایی بهتر برای گفتن آنها. رمی را دیدید. رمی کمی بیشتر از قبل صحبت کرد. ولی به نظر می آمد چیزی بود که واقعاً خودش نمی خواست، ولی به هر حال این کار را کرد. در واقع او گفت بهترین قهرمان مستر المپیای تاریخ خواهد شد. این ادعای واقعاً بزرگی است. {فیل با خنده ای ادامه داد} فکر می کنم نمی دانست چه می گوید، ولی در عین حال فکر می کنم “در نهایت، هر کسی می خواهد چیزی بگوید”. من ورزشکار دیگری را مسخره نمی کنم به خاطر باوری که به خودش دارد یا اینکه می خواهد بهترین باشد. از نظر من قابل قبول است.

فیل هیت با کسب هفتمین قهرمانی مسترالمپیا در جایگاهی با آرنولد شورازنگر قرار گرقت. در ادامه شاهد مصاحبه ای خواهید بود که با فاصله کمی پس از این موفقیت انجام شده

  • تفاوت کسب هفتمین قهرمانی المپیا در قیاس با عناوین قبلی چه بود؟ واضح است که حالا از این جهت با آرنولد شوارزنگر در یک رده قرار داری.

هفت عنوان قهرمانی به روشنی این معنا را دارد که حالا من یکی از اعضای تالار مشاهیر پرورش اندام هستم. و باید نام مرا بعنوان یکی از بزرگترین بدنسازان تاریخ بشمار آورد. و به این دلیل که من سختی زیادی تحمل کرده ام، و با رقبای سر سختی رقابت کرده ام. اینکه در طول حرفه خود در برابر رقبای مختلفی از عنوان تان دفاع کنید. مهم است. واقعاً معنایش برایم این است که توانسته ام در طول چالش های زندگی، خودم را حفظ کنم و یک قهرمان واقعی باشم.

داستان خیانت و جدایی آرنولد از همسرش

کسب هفت عنوان قهرمانی مسترالمپیا در دورانی که ما زندگی می کنیم، با وجود شبکه های اجتماعی و شرایط حاضر – قصد بی احترامی به دیگر رقبا را ندارم – ولی آنها نمی توانند به چنین جایگاهی برسند. چون انتظارات بسیار بیش از زمانی است که رونی و حتی جی رقابت می کردند، بخاطر شرایط شبکه های اجتماعی. فشار زیادی وجود دارد. همه یک گوشی هوشمند دارند. من نماد این ورزش هستم، و این فشار زیادی به همراه دارد. نمی توانید از دید کسی مخفی باشید، و اگر خود خواه باشید و هر کاری می خواهید بکنید، آنطور که در مورد خیلی از بدنسازان می بینیم، آن وقت مجبور خواهید شد DNA خود را عوض کنید! (کل هویت خود را تغییر دهید که از شر صحبت و نظرات دیگران در امان باشید).

در کنار چیزهایی که گفتم، اینکه بتوانید هر جایی بروید و راحت بگوید:” از امروز به بعد برایم مهم نیست چه اتفاقی می افتد و دیگران چه می گویند، چون با آرنولد شوارزنگر در یک سطح قرار دارم”، چیزیست که هیچ کس نمی تواند بگوید مگر کلمن و هنی. همین و بس. و این را با افتخار می گویم.

  • تو و تقریباً هر فرد دیگری هنوز هم آرنولد شوارزنگر را بعنوان بزرگترین بدنساز تاریخ بشمار می آورید، ولی فکر میکنی چه زمانی می توانی چنین ادعایی داشته باشی؟ تو هم مثل بقیه مردان مشهور تاریخ بدنسازی، حکمران صحنه المپیا بوده ای. فکر می کنی چه چیزی نیاز داری برای اینکه بعنوان بزرگترین بدنساز تاریخ مطرح شوی؟ آیا ۹ قهرمانی مسترالمپیا نیاز است و گذز از رکورد هنی و کلمن؟فیل هیت

فکر می کنم در آن مسیر هستم. ولی دورانی که آرنولد قهرمان بود اهمیت دارد. مسائل بسیاری تغییر کرده – نه تنها نشریات – بلکه همزمان صنعت مکمل ها نقش زیادی دارد. آرنولد چنان پر رنگ و چشمگیر مورد توجه مجلات آن زمان بود که در واقع او را به خدای این رشته بدل کرده بود. به همین خاطر همه مردم اون را به ذهن سپردند، بخاطر تصویری که از او در ذهنشان ساخته شد. و البته او ورزشکاران فوق العاده زیادی را شکست داد. او اشتیاق خیلی قوی داشت و اعتماد بنفس بسیار زیاد. بسیار روی آنچه انجام می داد متمرکز بود و خیلی با انگیزه فکر می کنم مردم قهرمانان را بر اساس دید خودشان می بیند و اینکه چطور با مسائل برخورد می کنند، و اینکه شکست ناپذیر بود. او بازوها وسینه حیرت انگیزی داشت، و همینطور پشت استثنائی. و می دانست چطور آن بخشها را نمایش دهد. در آن دوران، با آن نقاط قوت می توانست هر کسی را نابود کند.

تنها یک بدنساز دیگر را برایم نام ببرید که در اواسط دوران فعالیت حرفه ای خود توانست باشد نقطه ضعف بارزی را در بدنش جبران کند و به قهرمانی المپیا دست یابد. نمی توانید حتی یک نفر هم نیست. هر زمانی که داور یا منتقدی گفت.” فیل این یا آن خصوصیت را ندارد، ۱۲ ماه بعد به همراه آن برگشتم و این معنای پرورش اندام است.”

آنها گفتند “هی، فیل، لازم است بالا سینه های ضخیم تری داشنه باشی. “خب، من هم با بالا سینه های ضخیم تر برگشتم. گفتند: “تو تر قوه های کوتاهی داری، نیاز داری بر پهنای پشت خود اضافه کنی.” همین کار را کردم. گفتند: “چطور توانستی؟” خب همزمان با افزایش سایز شانه ها کمی از سایز بازوهایم کاستم. گفتند: “نیاز به سایز بیشتری در پاها داری به این دلیل که افرادی مثل رمی پاهای بزرگی دارند.”باز هم به حرفشان عمل کردم. گفتند:”هی، فیل، لازم است از ضخامت کمرت کم کنی.” باز هم گوش دادم. اگر زمانی خودم را بعنوان بهترین بدنساز تاریخ بشمار آورم به این خاطر خواهد بود که اگر واقعاً معنای پرورش اندام را تجزیه و تحلیل کنید و تکامل بدنی یک فرد را، من به بهترین شکل آنرا انجام دادم.

  • خب برویم سراغ المپیای ۲۰۱۸، آیا به توصیه مک گاف عمل خواهی کرد و از دید همه پنهان خواهی شد، تاسپتامبر آتی نتیجه تلاشت را نشان دهی؟ یا اینکه این روزها چنین چیزی غیر ممکن است؟

ترکیبی از هر دو را انجام خواهم داد. برنامه ریزی کرده ام که یک کانال اینترنتی داشته باشم، به این دلیل که حس می کنم طرفدارانم نیاز دارند بیشتر در موردم بدانند و ببیند. افراد زیادی می خواهند تمرین مرا ببینند، ولی این تنها دلیلی نیست که مردم مرا دنبال می کنند. همچنان می خواهم همه چیز را در سکوت پیش ببرم. بدون حاشیه، بازی خواهم کرد و توانای ام را از زاویه مثبتی نشان خواهم داد. به توصیه پیتر عمل خواهم کرد، ولی اطمینان دارم هر از گاهی چشمه ای نشان خواهم داد که همه بدانند با چه کسی مواجه اند {فیل خندید}

باز هم در مسیر سال قبل خواهم بود. لذت می برم از تماشای اینکه دیگران مدام دهانشان می جنبد. و هر زمانی فردی مثل من احساس می کند مورد بی احترامی قرار گرفته، بهتر می شود، و دنبال این هستم که هر کسی که تلاش می کند بر من غلبه کند را نابود کنم. و این کاریست که انجام خواهم داد آنها را نابود خواهم کرد، و همه آنها را نابود می کنم. و این کار را در حالی که لبخندی بر چهره دارم انجام می دهم با تلاش سخت، و با تکیه بر تجربیاتی که کسب کرده ام. و این چیزیست که در بدنسازی تجلی دارد. و چیزی که من هستم: من یک بدنسازم. بدنساز بهتری از بقیه هستم. سال بعد این بازی را بسیار هیجان انگیز تر می کنم، به واسطه عملکردم، نه آنچه از دهانم بیرون می آید.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی