فهرست مطالب

چربی سوزی علمی

فرا تحلیلی که توسط دانشمندانی از کالج پزشکان و جراحان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا آمریکا روی مطالعات منتشر شده صورت گرفت، به این جمع بندی رسید که در میان افرادی که به طور منظم قهوه مصرف می کنند، نشانگرهای التهاب، آسیب سلول های کبد و بیماری کبد چرب به طور چشمگیری کمتر است، در مقایسه با کسانی که قهوه نمی نوشند.

نوشیدن قهوه ریسک بروز سیروز کبدی را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد. سیروز کبد، بیماری مزمنی است که طی آن بافت زاید جایگزین سلول های طبیعی کبد می شود. الکل، چاقی، هپاتیت B، هپاتیت C، و بیماری کبد چرب غیر الکلی از جمله دلایل ابتلا به سیروز کبد است.

بنظر می رسد قهوه با کاهش التهاب از کبد محافظت می کند. سرطان کبد یکی از کشنده ترین انواع سرطان است، و پیشرفت بیماری کبد چرب می تواند به لزوم پیوند کبد منجر شود. نوشیدن منظم قهوه شاید بتواند جهت اجتناب از چنین شرایطی به افراد کمک کند.

بیماری های کبدی

چربی سوزی علمی : اولئوروپین موجود در زیتون می تواند با چربی مبارزه کند.

سلول ها دارای یک سیستم داخلی هستند برای کنترل چربی بدن. مواد شیمیایی که با عنوان پروتئین های غیر پیوندی شهرت دارند باعث می شود انرژی به شکل گرما آزاد شود به جای اینکه  برای تولید دیگر فرم انرژی مورد استفاده قرار گیرد (از جمله تبدیل شدن به (ATP) یا ذخیره شدن به شکل چربی. پروتئین های غیر یوندی خصوص به مقدار زیادی در چربی قهوه ای یافت می شوند. چربی قهوه ای به طور عمده در بخش های بالایی تنه و ناحیه گردن قرار دارد، و بافت مهمی است برای کنترل وزن. چربی قهوه ای نوع خاصی از سلول است که باعث تولید گرما شده و کمک می کند به تنطیم وزن و ذخیره چربی بدن. محققان از دانشگاه کب در ژاپن، در مطالعه ای روی موش ها، دریافتند مکمل اولئوروپین، ترکیب شیمیایی که در زیتون خام یافت می شود، فعالیت پروتئین های غیر پیوندی را افزایش می دهد، که باعث افزایش هزینه کالری می شود. در حالیکه در مورد اثر مصرف زیتون بر کنترل وزن تردید و ایهام وجود دارد، به نظر می آید شاید مکمل های اوائوروپین به اندازه کافی قدرتمند باشد که افزایش پروتئین غیر پیوندی را در پی داشته باشد.

در چربی سوزی علمی نشان می دهد خواب کافی مانع چاقی می شود.

داشتن خواب کافی در کنترل وزن نقش کلیدی دارد. افرادی که خواب طولانی تری دارند. شاخص توده بدنی پایین تری دارند، شاخص توده بدنی نسبتی است بین وزن و قد.

خواب ناکافی باعث افزایش کل غذای دریافتی افراد، ناخنک زدن بیشتر به تنقلات، افزایش تعداد وعده هایی که در طول روز می خورید، و افزایش مصرف غذاهای پر کالری می شود. الگوی ضعیف خواب، افراد را به سمت خوردن برای لذت بیشتر سوق می دهد.

کارشناسان به این جمع بندی رسیده اند که خواب به انداره فعالیت بدنی و تغذیه مناسب برای سلامتی اهمیت دارد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “نتایج آخرین تحقیقات در مسیر چربی سوزی علمی

ارسال دیدگاه