جنبه های مثبت برنامه تمرینی با تکرار پایین

برنامه تمرینی با تکرار پایین خوب یا بد؟

تحقیقی جدید در فنلاند ارزش مسلم تمرین با وزنه های سنگین با حرکات گریز از مرکز را ثابت
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

جنبه های مثبت برنامه تمرینی با تکرار پایین

تحقیقی جدید در فنلاند ارزش مسلم تمرین با وزنه های سنگین با حرکات گریز از مرکز را ثابت کرده است. محققان دو گروه وزنه بردار آموزش دیده را در یک بازه زمانی ده هفته ای مورد بررسی قرار دادند. یک گروه به سبک بدنسازی سنتی تمرین می کردند و گروه دوم از وزنه های سنگین استفاده می کردند که حدود ۴۰ درصد از وزنه های گروه اول سنگین تر اما تعداد تکرار حرکات آنها کمتر بود. به خاطر تمرینات با تکرار کم  آنها وزن وزنه ها را بالا بردند.

پس از ده هفته تمرین هر دو گروه به یک اندازه حجم عضله پیدا کرده بودند اما گروه با تکرار کم به طور قابل چشمگیری قوی تر شده بود. جالب است که این افزایش قدرت بدنی تنها بعد از ۵ هفته تمرین آشکار شد. محققان این تحقیق فکر می کنند این نوع تمرین فعالیت عضلات را بالا می برد و احتمالا مکانیزم های سودمند دیگری نیز دارد که هنوز به طور کامل شناخته نشده است.

منبع: www.ironmanmagazine.com

ترجمه: بادی فول

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۴دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۱دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۰۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۱۵دیدگاه

ارسال دیدگاه