برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

سوال: چون من به هر قسمت از بدن ۳ الی ۴ روز استراحت می دهم آیا می توانم هر روز باشگاه بروم و تمرین کنم؟

جواب: با کمال احترام جواب خیر است. عضلات شما و سیستم انرژی که به آنها سوخت می رساند برای ریکاوری نیاز به زمان دارد. به عبارت دیگر حتی اگر قسمت های بدن را به صورت جداگانه چند روز استراحت دهید سیستم عصبی بدن که برای کل اعضای بدن تمرین داده میشود باید چند روز استراحت کند و فارغ از هر گونه درخواست تمرین با وزنه باشد. اگر سیستم عصبی به آن استراحتی که نیاز دارد نرسد خیلی زود خسته می شود و دیگر تمرین تاثیری نخواهد داشت.

بسیاری از بدنسازان از جمله حرفه ای ها معمولا ۴-۵ روز تمرین می کنند و دو روز در هفته استراحت می کنند. شما نیز می توانید همین روش را دنبال کنید و روزهایی که تمرین نمی کنید تمرین هوازی با شدت پایین یا تمرینات کششی انجام دهید. حتی اگر هدفتان از ورزش کردن صرفا تندرستی و سلامتی است نه افزایش حجم و عضله، پس هر روز ورزش کردن برای توان بدن بسیار زیاد است و نیازی نیست.

نکته ی دیگری که باید مد نظر داشته باشید فشاری است که وزنه ها به مفاصل مثل شانه ها وارد می کنند زیرا شانه ها در اکثر تمرینات بالا تنه درگیر هستند. باید بعد از تمرینات یک روز را استراحت کنید تا مفاصل دچار پارگی و فرسودگی تاندون ها نشوند.

منبع: www.muscleandfitness.com

ترجمه: بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد