امتیاز دهید
اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

سالهاست که روش تمرینی سبک وزن و سنگین وزن به عنوان بهترین برنامه تمرینی ساق پای بزرگ در نظر گرفته شده است. عضلات ساق پا از گاستروک نمیوس و سولئوس تشکیل شده که برای هر کاری مثل قدم زدن، بالا رفتن از پله ها یا ایستادن روی نوک پا به آنها نیاز است پس منطقی است که این عضلات نیاز به حجم بیشتری دارند تا بهتر کار کنند.

تمرینات کمی سنگین هستند باید دامنه هر حرکت را کامل انجام دهید و در نقطه بالایی حرکت سعی کنید عضلات را منقبض کنید. اگر چند سال است که برنامه تمرینی تان برای ساق پا تکرار زیاد حرکت است این تمرین سنگین با تکرار پایین می تواند یک شوک خوب برای رشد عضلات پا می باشد.


تمرینات قدیم ساق پا

تمرین ۱

برنامه تمرینی ساق پا

ساق پا نشسته                         ۳ ست              ۱۰-۱۵ تکرار               ۶۰ ثانیه استراحت

تمرین ۲

برنامه تمرینی ساق پا

ساق پا ایستاده                         ۳ ست               ۳۰ تکرار                   ۶۰ ثانیه استراحت

تمرین ۳

برنامه تمرینی ساق پا

پرس پا خوابیده                        ۳ ست               ۱۵-۲۰ تکرار             ۶۰ ثانیه استراحت

تمرین ۴

برنامه تمرینی ساق پا

ساق پا دانکی                             –                 ۵۰ تکرار                   ۶۰ ثانیه استراحت


برنامه تمرینی جدید ساق پا

تمرین گرم کردن ۱

برنامه تمرینی ساق پا

پرش با طناب                          ۳ ست                      ۳۰ ثانیه

تمرین گرم کردن ۲

برنامه تمرینی ساق پا

پرش روی جعبه                    ۳ ست ۵ تکرار                ۳۰ ثانیه

تمرین ۳

برنامه تمرینی ساق پا

پرس پا                              ۴ ست               ۶-۸ تکرار                   ۶۰ ثانیه استراحت

تمرین ۴

برنامه تمرینی ساق پا

ساق پا نشسته                      ۴ ست                        ۶-۸ تکرار                   ۶۰ ثانیه استراحت

تمرین ۵

برنامه تمرینی ساق پا

ساق پا ایستاده                   ۳ ست                      ۱۰-۸-۸  تکرار                  ۶۰ ثانیه استراحت

منبع: www.muscleandfitness.com

ترجمه: بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه