برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

چگونه می توان یک باشگاه بدنسازی تاسیس کرد؟

  • چگونه می توان یک باشگاه بدنسازی تاسیس کرد؟
    نوشته شده توسط مایکل ریچاردسون
    این مقاله بخشی از راهنمای راه اندازی کسب و کار تناسب اندام ما است. این منبع شامل لیست کامل از مقالاتی است که برای کمک به شما در برنامه ریزی، شروع و توسعه کسب و کار تناسب اندام مفید خواهد بود.
    شما در طلوع صبح از خواب بیدار می شوید و برای آموزش به سوی اولین کلاس در باشگاه جدید خود می روید. شما بسیار راغبید که مشتریان خود را برای سلامت و تندرستی بیشتر انگیزه ببخشید و این عاملی است که شما را بر آن می دارد، با وجود سختی های فراوان همچنان به مسیر خود ادامه دهید.
    اگر این عامل در مورد شما صدق می کند، پس خواندن این مقاله را از دست ندهید. من در این مقاله به شما چگونگی تاسیس یک مرکز زیبایی اندام و یا که باشگاه را آموزش خواهم داد، همچنین منابعی را به شما معرفی می کنم که با کمک آن ها می توانید به کسب و کار رویایی خود دست یابید.
    تاسیس یک مرکز زیبایی اندام و یا یک باشگاه کار ساده ای نیست، اما اگر شما تمایل به انجام کارهای سخت دارید، تحسین برانگیز است. به منظور تکمیل این مقاله، از صاحبان دو مرکز زیبایی اندام موفق به نام های کایلی کاهون  صاحب مرکز روش های پیشرفته و (مارسلا زاویر) صاحب مرکز یوگا مصاحبه ای صورت گرفت. آنچه که در مورد این دو مصاحبه من را شگفت زده کرد، این بود که هر دوی آن ها اهداف بسیار شفاف و مشخصی در شروع کارشان داشتند و آن ها خدمات اختصاصی را به مشتریان شان ارائه داده بودند.
  • صنعت زیبایی اندام در آمریکا
    این صنعت در سال های اخیر رونق گرفته است. در ایالات متحده، کل درآمدی که از این طریق در سال گذشته کسب شده است حدود ۷۲ میلیارد دلار بوده است. بازاریابی های اخیر با هدف مبارزه با چاقی، و همچنین روند بهبود سلامت و تناسب اندام، به افزایش این بازار کمک کرده است. تمرکز بسیار پایینی از بازار، در جوامع محلی صورت گرفته است. تنها ۱۸ درصد از کل درآمد سال ۷۱۰۲ از چهار نفر از بزرگترین باز کنان در صنعت تناسب اندام بوده است، در حالی که ما بقی درآمد مربوط به باشگاه های تخصصی کوچک و شرکت های خصوصی بوده است. علاوه بر این، بسیاری از این مراکز ورزشی و تناسب اندام برای کارکنان خود دستمزد بسیار اندکی در نظر می گیرند، که هزینه های راه اندازی و شهریه های ورودی به آن را کم می کند. با ترکیب مناسب مهارت ها، آموزش ها و تعهد، راه اندازی مرکز ورزشی و تناسب اندام می تواند یک حرکت تجاری موفق باشد.
  • اول از همه از خود بپرسید که چرا می خواهید یک باشگاه تاسیس کنید؟
  • کایلی کوهن موسس و صاحب مرکز روش های پیشرفته در فرانکلین تنسی می گوید: که تاسیس یک مرکز زیبایی از عشق و علاقه منشا می گیرد و اگر غیر از این باشید مطمئنا در این صنعت دوام نخواهید آورد. با بیش از سی سال تجربه در حرکات جنبشی، از جمله رقص مدرن حرفه ای، حرکات موزون، آموزش، و روش های مختلف جنبش جسمی، کایلی کوهن روش های پیشرفته ای را برای تعلیم مشتریان خود به شکل حرکات هوشمندانه برای سلامت و تندرستی مطلوب توسعه داده است. این روش ترکیبی از آموزش جنبش اجتماعی، استحکام، تعادل، تمرینات وزن بدن و عملکرد بدن است. این روش ترکیبی از آموزش حرکات جسمی، استحکام، تعادل، تمرینات وزن بدن و عملکرد بدن است. کسب و کار او از علاقه و شور و اشتیاق در تعلیم مشتریان با توجه به عملکرد بهینه، نشات گرفته است. در سال ۷۱۱۲ مارسلا زاویر صاحب مرکز یوگا متوجه شد که در جامعه ی این وود در قسمت بالایی منهتن به یک مرکز یوگا نیاز است. او تصمیم گرفت که یک استودیو ورزشی را در آن مکان برپا کند به گونه ای که آن استودیو برای تمام سنین قابل استفاده بود. علاوه بر آن شکل های مختلفی از ورزش یوگا را ارائه داد و همچنین برنامه های جامعی، برای کودکان و بزرگسالان نیز ارائه داد که هدف تمام این موارد تشویق افراد برای حفظ سلامتی و تندرستی آنان بود.
  • دلیل اینکه قصد دارید که یک باشگاه و یا یک مرکز زیبایی اندام تاسیس کنید را برای خود شفاف سازی کنید.
    دلیل واقعی در باز کردن این مراکز کمک می کند که شما تمرکز خود را در حفظ آن ها بکار ببرید و همچنین موجب شود این مراکز به یک سازمان موفق تبدیل شود. با خودتان صادق باشید. شما ممکن است به جای باز کردن یک باشگاه، بخواهید مربی خصوصی و یا مربی بدن سازی شوید. از این مورد کاملا مطمئن شوید که آیا نسبت به امکاناتی که دارید انتخاب درستی انجام داده اید یا خیر. قسمت تحقیقات بازار را فراموش نکنید.
    حتما با صاحبان مراکز زیبایی اندام صحبت کنید تا متوجه شوید چه اتفاقی برای کسب و کارشان افتاده و یا در حال اجرا است. مشاوره با افرادی که در این زمینه تجربه دارند موجب می شود که هم از لحاظ انرژی و هم از لحاظ وقت و هزینه صرفه جویی کنید.
  • منابعی که در تحقیقات بازار به شما کمک خواهند کرد عبارتند از:
  •  بازار هدف چیست؟
  • چگونه می توان تحقیقات بازار را انجام داد؟
    منابع تحقیقات بازار عملی برای کارآفرینان
    قدم اول: آموزش ببینید و اعتبار کسب کنید. اولین و مهمترین مورد این است که مطمئن شوید آیا به درستی آموزش دیده اید، اعتبار کسب کرده اید و آیا تجربه ی کافی برای تاسیس یک باشگاه را دارید یا خیر. مشتریان بر روی شما حساب می کنند، نه تنها برای اینکه به آن ها کمک کنید که خوب به نظر برسند بلکه کمک کنید که بدن آن ها سالم بماند و با اطمینان کافی از خدمات شما استفاده کنند. گواهینامه های متنوعی در زمینه آموزش شخصی مانند یوگا، پیلاتس و ایروبیک وجود دارد که شما می توانید از بین آن ها یک یا چند مورد را انتخاب کنید. شما همچنین باید مطمئن شوید که فرد را با گواهینامه های متناسب استخدام می کنید.
    قدم دوم: نیازهای بازار در زمینه ی تناسب اندام را شناسایی کنید. نیازهای بازار در این زمینه بسیار گسترده است که می توان از بین آن ها موارد بسیاری را انتخاب کرد. به موارد زیر دقت کنید و مشخص کنید که چه مرکزی را تمایل دارید که تاسیس کنید.
  • مرکز تناسب اندام تخصصی
    در این مورد تمرکز فقط بر روی فعالیت های تخصصی تناسب اندام است.
  • به عنوان مثال: کلاس های اروبیک، یوگا، رقص، پیلاتس، دوچرخه سواری و بسیاری دیگر.
    مراکز زیبایی اندام تخصصی اغلب کلاس های متنوعی را بر پایه ی سطوح مختلف، شدت و پیچیدگی، در طول هفته ارائه می دهند.
    مربیان نسبت به گواهی هایی که دارند در یک سطح خاص انتخاب می شوند.
    این مراکز تخصصی بدلیل داشتن تجربیات، طراحی منحصر به فرد و مربیان متبحر اغلب گران هستند.
    بسته های آموزشی ماهانه یا عضویت اغلب به عنوان یک گزینه ی تبلیغاتی ارائه می شوند. باشگاه سنتی
    باشگاه های سنتی اغلب انواع تمرینات، از جمله کلاس های تناسب اندام، تمرینات قدرتی و نفس گیر، و آموزش شخصی، را در یک مکان ارائه می دهند.
    آن ها ممکن است امکانات اضافی مانند ماساژ، سونا، برنزه کردن پوست، اتاق بخار، مراقبت از کودکان و غیره را فراهم کنند.
    این خدمات اضافی اغلب هزینه های اضافی را نیز به همراه دارند. مرکز تناسب اندام و سلامت پزشکی
    این مراکز تناسب اندام اغلب فیزیوتراپی و سایر خدمات پزشکی را برای کمک به مشتریان در مدیریت، بهبود و جلوگیری از بیماری های جسمانی ارائه می دهند.
    معمولا با مطب یک پزشک یا بیمارستانی که توصیه های درمانی را ارائه می دهند، مرتبط است.
    این مراکز اغلب دارای کارمندان حرفه ای متخصص در مدیریت، درمان و اندازه گیری میزان پیشرفت مشتریان هستند.
    آن ها اغلب انواع خدمات آموزشی برای سلامت جسمی و روانی را علاوه بر کلاس های تناسب اندام گروهی و تجهیزات ورزشی ارائه می دهند. مرکز تناسب اندام و سلامت خانوادگی این مراکز شامل باشگاه های ورزشی داخل کشور می باشند.
    آن ها اغلب انواع گزینه های تمرینی از جمله کلاس های تناسب اندام گروهی، تمرینات قدرتی و آموزش شخصی را شامل می شوند.
    مراکز تناسب اندام و سلامت خانواده شامل کلاس های ورزشی برای بزرگسالان، سالمندان، نوجوانان و کودکان است.
    این مراکز اغلب کلاس ها و برنامه هایی مانند آموزش شنا و باشگاه های ورزشی برای جوانان و اردوگاه های تابستانی برای کودکان و مراقبت از آن ها را ارائه می دهند.
    این امکان وجود دارد که امکانات اضافی شامل ماساژ، سونا، برنزه کردن پوست و اتاق بخار را گاهی اوقات با هزینه های اضافی ارائه دهند.
    آیا شما می خواهید که یک مرکز زیبایی اندام را صرفا جهت در آمد یا اهداف دیگری به جز در آمد راه اندازی کنید؟
    اینکه شما قصد دارید به چه هدفی این مرکز را راه اندازی کنید بسیار مهم است. یک مرکز سلامت خانواده تقریبا رایگان به نام YMCA خدمات و برنامه هایی را برای آن دسته از افراد جامعه فراهم ساخته است که قادر نیستند از لحاظ مالی در این مراکز حضور داشته باشند. این مراکز اغلب با درآمدهای متغیری تاسیس می شوند. معمولا به دانش آموزان و دانشجویان تخفیفی ارائه می دهند که دیگر مراکز تناسب اندام وسلامت، چنین تخفیفی را در برنامه ی کاری خود ندارند.
  • منابعی که در این زمینه می تواند به شما کمک کند:
    چگونه یک شغل منحصر به فرد ایجاد کنیم؟
    چگونه یک خریدار یا کاربر شخصی می تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد؟
    چگونه یک مرکز با درآمد بسیار کم (مرکز دولتی) راه اندازی کنیم؟
    قدم سوم: مکان را پیدا کنید. بعد از آن که مشخص کردید که چه باشگاهی قرار است تاسیس کنید، شما باید مشخص کنید که چه میزان فضا برای این کار نیاز دارید.
    در ابتدا مشخص کنید نسبت به تجهیزاتی که دارید به چه میزان مشتری می توانید خدمات دهید. دانستن آنکه چه میزان فضا در اختیار دارید کمک می کند که بهترین فضا و امکانات را فراهم کنید. آیا نیاز دارید که حتما به خیابان دسترسی داشته باشید؟ یا به پارکینگ؟ و یا نیاز به فضایی دارید که تعداد تردد عابران پیاده در آن جا زیاد باشد؟ آیا برای مردم سخت است که شما را پیدا کنند؟ آیا می خواهید که نزدیک خطوط اتوبوسرانی باشید؟
    کلیدی ترین فاکتور که می توان از طریق آن مردم را به باشگاه کشاند مکان باشگاه است. بسیاری از صاحبان سالن های ورزشی معتقدند که مکان باشگاه از کیفیت کار مهم تر است. به عنوان مثال، یافتن مکان مناسب برای کایلی کاهون یک گزینه ی بسیار مهم بود. او علاقمند بود که مرکز را در مکانی برپا کند که هنوز جای پیشرفت داشته و خیلی چیزهای جدید در آن اتفاق می افتد. و همچنین برای او بسیار مهم بود که مرکز را در جایی که افراد تحصیل کرده حضور دارند و نزدیک امکانات پزشکی و درمانی باشد تاسیس کند، چرا که تمرکز آن بیشتر بر روی آموزش کل بدن بوده است.
  • منابعی که به شما کمک می کنند تا مکان مناسب را برای باشگاه و یا مرکز تناسب اندام پیدا کنید:
  •  چگونه می توان مکان مناسب برای کسب و کار را پیدا کرد؟
    روش برای یافتن یک مکان ایده آل برای کسب و کار
    قدم چهارم: مشخص کنید که به چه کارمندان و تجهیزاتی نیاز دارید. قبل از استخدام مربی بدنسازی و یا مربی شخصی حتما دانش و اعتبار آن ها را مورد بررسی قرار دهید. این موارد را می توانید در طول مصاحبه متوجه شوید و می توانید قبل از استخدام از آن ها تست بگیرید. یا همچنین می توانید قبل از اینکه آن ها را به صورت تمام وقت استخدام کنید، با آن ها قرارداد پاره وقت ببندید.
    زمانی که مرکز یوگا برای اولین بار شروع به کار کرد، مارسلا زاویر حدودا ۰۱ کلاس یوگا را در هفته آموزش می داد. در نهایت او یک گروه قوی از مربیان را استخدام کرد تا بتواند به طور کامل مدیریت مرکز را به عهده بگیرد. پیدا کردن یک گروه قوی از مربیان متبحر یوگا برای او بسیار مهم بود، چرا که قبل از استخدام آن ها آزمون های متعددی از آن ها گرفت تا نسبت به کیفیت کار آن ها مطمئن شود.
  • بعضی از سوالاتی که در زمان استخدام کارمندان باید از خود بپرسید:
  • آیا شما اصلی ترین مربی بدنسازی در ورزشگاه خود هستید یا باید مربیان تناسب اندام و مربیان شخصی را استخدام کنید؟
    آیا کارمندان مستقیما استخدام خواهند شد یا با پیمانکاران طرف قرارداد هستید؟
    مدارک تحصیلی و آموزشی که کارکنان بالقوه، مربیان تناسب اندام و مربیان شخصی باید داشته باشند چیست؟
    آیا شما به تجهیزات زیبایی اندام در مرکز نیاز دارید؟
    اگر شما به تجهیزات نیاز دارید باید در مورد اینکه از کجا خریداری و یا اجاره کنید فکر کنید. اگر شما تجهیزات و دستگاه ها را اجاره کنید، این امکان به وجود می آید که با تکنولوژی به روز پیش بروید و این فرصت را فراهم می کند تا قبل از اینکه خریداری کنید نیازتان را ارزیابی کنید.
    با این حال اگر دستگاه ها و تجهیزات را اجاره کنید شما مجبورید که هزینه ی کرایه را به صاحبان پرداخت کنید که ممکن است در مدت زمان طولانی تمام پولتان را از دست دهید. قبل از هر اقدامی حتما با یک وکیل در زمینه اجاره کردن و یا خرید تجهیزات مشورت کنید.
    اگر تصمیم گرفتید که اجاره کنید شما باید برسی کنید که آیا مرکز شما جز مجموعه هایی است که می تواند از تسهیلات دولتی برای اجاره ی تجهیزات استفاده کند یا خیر.
  • منابعی که در استخدام کارمند به شما کمک می کنند:
  •  چگونه اولین کارمند خود را استخدام کنید؟
    آیا واقعا نیاز دارید که کارمندان تمام وقت استخدام کنید؟
    قدم پنجم: سرمایه گذاری کنید.
    ممکن است قبل از اینکه سرمایه گذاری کنید، برآورد مالی کنید. بیشتر گروه های تأمین مالی و صاحبخانه ها ممکن است گزارش های مالیاتی و صورت های مالی ۷ سال قبل شما را مشاهده کنند، بنابراین قبل از شروع کار شما باید به اندازه ی کافی پول، حداقل بین ۰۷ تا ۰۱ ماه، برای هزینه های شخصی پس انداز کرده باشید.
    تهیه ی یک طرح کسب و کار یا بیزینس پلان قوی به سرمایه گذاری شما در مرکز تناسب اندام یا باشگاه شما کمک می کند. حتما به نمونه هایی از طرح کسب و کار در این زمینه مراجعه کنید.
  • منابعی که در سرمایه گذاری به شما کمک خواهند کرد:
  •  روش سرمایه گذاری در کسب و کار
    عدد از بهترین روش های سرمایه گذاری در شروع یک کسب و کار
    راهنمایی کامل برای دریافت وام های SBA
    قدم ششم: زمانی که به مسئله جذب مشتری رسیدیم، بازاریابی و ارتقای کسب و کارتان یک مسئله ی بسیار مهم و زمان بری خواهد بود. این موضوع تقریبا ساده به نظر می رسد اما مداومت و پشتکار نیاز دارد تا مشتریان دائمی جذب کنید.
    یک شخص را به عنوان بازاریاب استخدام کنید و با یک مدیر تبلیغات در ارتباط باشید و اگر توان مالی آن را ندارید، آن چه را که می توانید خودتان انجام دهید. با ارائه یک طرح بازاریابی برای ورزشگاه یا مرکز تناسب اندام، می توانید تلاش های خود را متمرکز کنید و در مورد کسب و کار جدید خود صحبت کنید.
  • شما می توانید بلیط های رایگان برای مهمانان، تخفیف های عضویت و سایر انگیزه ها برای نگهداری و جذب مشتریان جدید ارائه دهید.
    منابعی که به شما کمک می کند تا باشگاه جدید و یا مرکز زیبایی اندام خود را بازاریابی کنید.
    کمک! کسب و کار من نیاز به یک طرح بازاریابی دارد و من نمیدانم که باید از کجا شروع کنم.
    اشتباه رایج تبلیغاتی که کسب و کار شما باید از آن جلوگیری کند
    اشتباه رایج بازاریابی که من به عنوان یک کارآفرین انجام دادم.
  • نمونه ای از منابع در زمینه ی طرح کسب و کار:
  • این منابع در زمان تاسیس باشگاه و یا مرکز تناسب اندام تان بسیار مفید خواهند بود. ما نسبت به این موضوع مطمئنیم که این منابع می توانند درآمد خوبی را برای شما رقم بزنند و همچنین شما را به سمت اهدافتان سوق دهند.
    در زیر نمونه های رایگان از طرح کسب و کار در زمان شروع کار ارائه شده اند:
    طرح کسب و کار بیزینس پلان ( مرکز یوگا)
    طرح کسب و کار بیزینس پلان ( سلامت)
    طرح کسب و کار بیزینس پلان ( مجتمع ورزشی)

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی