فهرست مطالب

بهترین میوه ها برای بدنسازان

 فواید میوه

مردم تصور می کنند مثل هر چیزی که در آن قند است میوه نیز شکل بد فرمی به فیزیک بدن می دهد. تفکر غالب پشت این قضیه این است که هر چیزی که با قند در آمیخته باشد موجب از دست رفتن باریکی کمر می شود.

میوه حاوی مواد مفید برای بدن می باشد اما فروکتوز موجود در آن خیلی ها را نگران می کند زیرا فروکتوز نوعی قند است که مستقیما نمی تواند توسط عضلات مصرف شود. تنها کبد قادر است فروکتوز را به گلیکوژن تبدیل کند.

مشکل با گلیکوژن زمانی بوجود می آید که کبد اشباع از گلیکوژن باشد. در این مرحله گلیکوژن به چربی تبدیل می شود و باعث افزایش سایز سلول های چربی می شود. چون بدن ما پیمانه ای ندارد که بگوید چه موقع پر است بدنسازان ترجیح می دهند کلا میوه را کنار بگذارند. اما اینقدر سختگیری نیازی نیست. برخی از میوه ها علاوه بر مشکل نداشتن برای بدن نیز بسیار مفید می باشند.

  1. میوه بهترین خوردنی برای اول صبح

بهترین زمان برای خوردن میوه درست بعد از بیدار شدن از خواب است. زمانیکه خواب هستید کبد گلیکوژن را می سوزاند تا گلوکوز مورد نیاز برای مغز را در طول شب تامین کند. وقتی سطح گلیکوژن کبد پایین می آید پیامی به مغز ارسال می شود که شروع به تجزیه پروتئین عضلات کند تا آمینو اسید را تبدیل به گلوکز برای مغز کند. زمانیکه بیدار می شوید در دستگاه عضله سوزی قرار می گیرید. در این زمان از روز دیگر نگران تبدیل فروکتوز به چربی نباشید پس سیر میوه بخورید. فروکتوز موجود در آن به مصرف گلیکوژن کبد برده می شود و پیام پروتئین سوزی عضله متوقف می شود.

بهترین میوه ها برای صبحانه (یک یا دو نوع از آن را انتخاب کنید)

آناناس

خربزه

پرتقال

موز

  1. قبل از تمرین

زمان مناسب دیگر برای خوردن میوه حدود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه قبل از تمرین است بخصوص اگر وعده چند ساعت پیش شما کربوهیدرات زیاد نبوده باشد. زمانی که تمرین می کنید کبد گلوکز را به عضلات در حال تمرین می رساند و کمک می کند گلیکوژن در سلول های عضلانی ذخیره شوند. این عمل مانع خستگی عضله می شود. چرا که سطح گلیکوژن که پایین بیاید عضلات خسته و فرسوده می شوند.

 

بهترین میوه ها برای قبل از تمرین

گلابی

هندوانه

سیب

طالبی

انگور

تمشک

توت فرنگی

  1. بعد از تمرین

بعد از تمرین نیز برای ذخیره سازی گلیکوژن در عضلات و کبد خوردن میوه مشکلی ندارد. فقط به خاطر داشته باشید خوردن دو وعده میوه ۲۰ الی ۳۰ گرم کربوهیدرات به بدن می رساند. برای کسانی که می خواهند افزایش عضله داشته باشند مقدار کربوهیدرات خود را با خوردن مقداری نان سفید، سیب زمینی، برنج یا جو دوسر تا حداقل ۴۰ تا ۱۰۰ گرم بالا ببرند.

 

بهترین میوه پس از تمرین

گیلاس

هلو

سیب

طالبی

انگور

توت فرنگی

تمشک

 

  1. میوه به عنوان مکمل

ارزش غذایی میوه فراتر از تامین گلیکوژن می باشد. در اینجا چند مزیت مفید میوه ها را بیان می کنیم:

گریپ فروت

افرادی که نصف گریپ فروت را با غذا می خورند یا ۸ اونس آب گریب فروت سه بار در روز می نوشند ۴ پوند در ۱۲ هفته بدون رژیم گرفتن وزن کم می کنند.

پرتقال

پادشاه مرکبات به عنوان یک میان وعده قبل از تمرین فوق العاده ست ویتامین C مانع تجزیه نیتریک اکسید توسط رادیکال های آزاد می شود.

سیب

سیب حاوی پلی فنول است که موجب افزایش قدرت و چربی سوزی می شود.

گیلاس

خوردن یک مشت گیلاس بعد از تمرین التهاب را کاهش می دهد و ریکاوری را بالا می برد.

هندوانه

سیترولین موجود در هندوانه کمک می کند جریان خون بیشتر شود و مواد مغذی به سلول ها سریعتر برسد زیرا سیترولین به آرژنین و نیتریک اکسید تبدیل می شود.

 

منبع : ماسل و فیتنس

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه