آیا این بهترین تمرین برای سلامتی زنان است؟

بهترین ورزش برای بانوان

یک تحقیق تازه منتشر شده در مجله علوم ورزش نشان داده که تمرینات قدرتی (تمرین با وزنه) در
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+

آیا این بهترین تمرین برای سلامتی زنان است؟

تحقیقی جدید نشان داده زنان باید ترکیبی از تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی (تمرین با وزنه) انجام دهند.

بسیاری از زنان ورزشکار تمرینات ایروبیک را برای کاهش وزن و بهبود سلامت کلی بدن انجام می دهند اما آیا این بهترین ورزش برای زنان است؟

یک تحقیق تازه منتشر شده در مجله علوم ورزش نشان داده که تمرینات قدرتی (تمرین با وزنه) در واقع خطر دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی را در زنان به طور چشمگیری کاهش می دهد.

محققان یک پرسشنامه تحقیقی بین ۳۶ هزار زن مسن بین سنین ۴۷ تا ۹۸ سال اجرا کردند. این تحقیق بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ طی ۱۴ سال صورت گرفت و در مورد سطح سلامتی و سطح ورزش شرکت کنندگان سوال پرسیده شد. طبق تایم نیوز، یکی از سوالات در این مورد بود که در سال گذشته در طول هفته چند بار تمرین با وزنه انجام داده اید.

این تیم تحقیقاتی همچنین پیگیری کردند که کدام یک از زنان دیابت و بیماری قلبی مثل سکته و حمله قلبی داشته است. آنها دریافتند که تمرین های قدرتی ۳۰ درصد موجب کاهش دیابت و ۱۷ درصد باعث کاهش بیماری های قلبی می شود.

در مورد ترکیب تمرینات قدرتی با تمرینات هوازی وضع چگونه می شود؟ تایم نیوز گزارش داد که این تحقیق دریافت زنانی که حداقل ۱۲۰ دقیقه در هفته تمرینات هوازی و مقداری تمرین با وزنه انجام می دهند ۶۵ درصد کمتر از زنانی که به این روش ورزش نمی کنند دچار دیابت  نوع ۲ می شوند.

همچنین زنانی که تمرینات قدرتی انجام می دهند نسبت به سایر زنانی که از این نوع تمرینات دوری می کنند بیشتر درگیر رژیم های سالم می شوند کمتر به دخانیات رو می آورند و BMI (شاخص حجم بدن) پایینی دارند.

در تمرین خود تداوم داشته باشید ، از بی نظمی و از دست دادن جلسات تمرین اجتناب کنید ، همینطور از وقفه های طولانی در تمرین ( مثلاً بیش از ۲ هفته ) . تداوم در تمرین می تواند سطوح هورمون رشد شما را تقویت کند . پس از اینکه بطور مداوم و منظم به مدت یک سال تمرین کردید ، کاهش زمان استراحت بین ست ها را مد نظر قرار دهید . در تحقیقی دیگر ، مشخص شد زمان های استراحت کوتاهتر بین ست ها باعث تقویت بیشتر سطوح هورمون رشد و در نتیجه تقویت رشد عضلانی می شود

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۹۲دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۷دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۵دیدگاه

ارسال دیدگاه