فهرست مطالب

آیا این بهترین تمرین برای سلامتی زنان است؟

تحقیقی جدید نشان داده زنان باید ترکیبی از تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی (تمرین با وزنه) انجام دهند.

بسیاری از زنان ورزشکار تمرینات ایروبیک را برای کاهش وزن و بهبود سلامت کلی بدن انجام می دهند اما آیا این بهترین ورزش برای زنان است؟

یک تحقیق تازه منتشر شده در مجله علوم ورزش نشان داده که تمرینات قدرتی (تمرین با وزنه) در واقع خطر دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی را در زنان به طور چشمگیری کاهش می دهد.

محققان یک پرسشنامه تحقیقی بین ۳۶ هزار زن مسن بین سنین ۴۷ تا ۹۸ سال اجرا کردند. این تحقیق بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ طی ۱۴ سال صورت گرفت و در مورد سطح سلامتی و سطح ورزش شرکت کنندگان سوال پرسیده شد. طبق تایم نیوز، یکی از سوالات در این مورد بود که در سال گذشته در طول هفته چند بار تمرین با وزنه انجام داده اید.

این تیم تحقیقاتی همچنین پیگیری کردند که کدام یک از زنان دیابت و بیماری قلبی مثل سکته و حمله قلبی داشته است. آنها دریافتند که تمرین های قدرتی ۳۰ درصد موجب کاهش دیابت و ۱۷ درصد باعث کاهش بیماری های قلبی می شود.

در مورد ترکیب تمرینات قدرتی با تمرینات هوازی وضع چگونه می شود؟ تایم نیوز گزارش داد که این تحقیق دریافت زنانی که حداقل ۱۲۰ دقیقه در هفته تمرینات هوازی و مقداری تمرین با وزنه انجام می دهند ۶۵ درصد کمتر از زنانی که به این روش ورزش نمی کنند دچار دیابت  نوع ۲ می شوند.

همچنین زنانی که تمرینات قدرتی انجام می دهند نسبت به سایر زنانی که از این نوع تمرینات دوری می کنند بیشتر درگیر رژیم های سالم می شوند کمتر به دخانیات رو می آورند و BMI (شاخص حجم بدن) پایینی دارند.

در تمرین خود تداوم داشته باشید ، از بی نظمی و از دست دادن جلسات تمرین اجتناب کنید ، همینطور از وقفه های طولانی در تمرین ( مثلاً بیش از ۲ هفته ) . تداوم در تمرین می تواند سطوح هورمون رشد شما را تقویت کند . پس از اینکه بطور مداوم و منظم به مدت یک سال تمرین کردید ، کاهش زمان استراحت بین ست ها را مد نظر قرار دهید . در تحقیقی دیگر ، مشخص شد زمان های استراحت کوتاهتر بین ست ها باعث تقویت بیشتر سطوح هورمون رشد و در نتیجه تقویت رشد عضلانی می شود

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه