اسکوات با هالتر از پشت ( Barbell Back Squat )

اسکوات با هالتر از پشت ( Barbell Back Squat )

هدف : ماهیچه چهر سر ران ماهیچه های یاری کننده : ماهیچه همسترینگ ، ماهیچه تحتانی پشت و ماهیچه
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

اسکوات با هالتر

هدف: ماهیچه چهر سر ران

ماهیچه های یاری کننده: ماهیچه همسترینگ، ماهیچه تحتانی پشت و ماهیچه سرینی

تکنیک اجرای حرکت: در حالی که پاها را قدری بیش از عرض شانه ها باز کرده اید بایستید. هالتر را روی شانه ها و ماهیچه های ذوزنقه نگه داشته، پاها را در سطح صاف روی زمین قرار داده و پشت را در خط مستقیم حفظ کنید. آرام به سمت پایین حرکت کنید تا ران های شما به موازات زمین قرار گیرند. آرام به سمت عقب و بالا فشار وارد کنید تا به موقعیت شروع حرکت برگردید.

در حرکت اسکوات به نکات زیر توجه کنید.

نوک انگشتان پا کمی متمایل به بیرون می باشد.
هرچقدر فاصله پاها از همدیگر زیادتر باشد فشار به قسمت داخلی پاها بیشتر است که اصطلاحاً به آن اسکوات پاباز می گویند میله هالتر را روی گردن خود نگذارید چون به مهره های گردن شما آسیب وارد می کند. پاورلیفتینگ کاران میله را روی قسمت پایین پشت قرار می دهند تا تعدل بیشتری روی وزنه داشته باشند. بهترین نقطه روی شانه ها و ماهیچه های ذوزنقه می باشد.

بعضی از ورزشکاران موقع رفتن اسکوات تا آخر به پایین می روند یا به اصطلاح اسکوات عمیق می روند و با این کار عضلات سرینی بزرگ و همسترینگ را بیشتر در گیر می کنند.

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۸۰دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۰۵دیدگاه

ارسال دیدگاه