فهرست مطالب

آب ماده حیاتی و ضروری برای زندگی است همچنین آب ماده ای بنیادی برای سلامتی بوده که در سلامت عضلات نقشی اساسی را ایفا می کند.

اگر شما دچار کمبود آب بدن باشید یقیناً نمی توانید محیطی مناسب را برای رشد عضلاتتان فراهم نمایید و در حقیقت عضلاتتان روزبه روز صاف تر و کوچکتر خواهند شد و این مسئله بر روی نیروی شما نیز اثر خواهد گذاشت و در نهایت سبب می شود که شما در مرحله اول سلامتی و پس از آن عضلاتتان را از دست بدهید. شما بایستی بدانید که تمام فعالیت های بدنی از هضم گرفته تا سیستم ایمنی و از فعالیت های قلبی گرفته تا سیستم عصبی و بسیاری موارد دیگر به طور مستقیم به کمک آب انجام می شود.


سوال اینجاست یک بدنساز باید چه مقدار آب بنوشد و چه آبی؟ میزان سردی آب در چه حد باشد؟ و بهترین نوشیدنی موقع تمرین چیست؟

یک بدنساز در طول شبانه روز نیاز به ۲ لیتر آب دارد و بایستی در فواصل زمانی معین مخصوصاً در طول تمرین (جهت حفظ حجم خون و پمپاژ بهتر آن) بایستی هر ۱۵ دقیقه آب بنوشد ۱ ساعت قبل تمرین نیز بهتر است ۱ تا ۲ لیوان آب بنوشید و بعد تمرین نیز همراه با کراتین و گلوتامین مقدار زیادی نوشیدنی مصرف کنید. دمای آب در موقع تمرین باید ۱۰ درجه سانتیگراد باشد چند قطره لیمو ترش همراه با آب بنوشید.

بعضی از عزیزان فکر می کنند با خوردن مقدار زیادی آب در روز چاق می شوند. آب فاقد کالری می باشد و به شما اطمینان می دهم با خوردن آب چاق نمی شوید. پس تا می توانید در طی شبانه روز آب بنوشید. حتی انسان های غیر ورزشکار و کسانی که فعالیت بدنی دارند (کارگران نانوایی، ریخته گری و افرادی که در گرما و زیر آفتاب کار می کنند یا در مزرعه های کشاورزی به فعالیت مشغولند) باید تا ۱۰ لیوان آب در روز مصرف نمایند.

نکات قابل توجه

در طول شبانه روز چندین وعده آب بنوشید

بین دو وعده غذایی، همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید. همچنین در طول روز هنگامی که سر کار هستید، در مسافرت هستید یا در قطارید …

از خوردن نوشیدنی هایی همچون چای، شیر و حتی نسکافه که حاوی مقادیر زیادی آب هستند غافل نباشید.

از میوه های آبدار نظیر هندوانه، مرکبات و سبزیجات تازه مثل برگ کاهو و … استفاده نمایید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه