فهرست مطالب

دانه ی کتان منبع برجسته ای از پروتئین و فیبر است و به عنوان یک محافظ سلامت نیز عمل می کند.

یک روش برای به حداکثر رساندن تلاش هایتان در باشگاه و در آشپزخانه این است که اطمینان پیدا کنید همیشه به اندازه کافی پروتئین با کیفیت دریافت می کنید. همه ی افرادی که باشگاه می روند این موضوع را می دانند اما بسیاری از رفیق های تناسب اندام کارمون اغلب به اشتباه فیبر و سایر موارد اصلی رژیمی را نادیده می گیرند.

خوشبختانه یک محصول طبیعی و دوستدار رژیم وجود دارد که دارای هر دو ویژگی مهم می باشد : دانه کتان، از طریق قرص های مکمل  و همچنین به شکل روغن و بذر در دسترس هستند. و اگر به اندازه کافی شما را متقاعد به مصرف آن نمی کند در اینجا ۶ دلیل به شما ارائه می دهیم که دانه کتان را در رژیم ثابت خود قرار دهید.

  1. فشار خون بالا

طبق مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های آمریکا از هر سه نفر ۱ نفر فشار خون بالا دارد. خوشبختانه روغن دانه کتان طبق تحقیقات یونان در این مورد بسیار کمک کننده است. در تحقیق ۱۲ هفته ای آنها از مردان ۵۹ ساله دریافتند که مصرف روغن دانه کتان موجب پایین آمدن فشار خون می شود. با قرار دادن روغن دانه کتان در رژیم روزانه ی خود می توانید خود را از سر درد های ناشی از فشار خون نجات دهید.

دانه کتان

  1. سرطان پوست

تحقیقات ثابت کرده که برنزه کردن مرتب پوست برای بدن بسیار ضرر دارد. اما اگر نمی توانید از خورشید دل بکنید عاقلانه ست که دانه کتان مصرف کنید (کاربرد ضد آفتاب را دارد). محققان دریافتند موش هایی که مکمل های دانه کتان دریافت کردند قادرند تومورهای ملانوما را تا ۶۳ درصد کاهش دهند.

  1. افسردگی

بله درست است ، افسردگی به افراد لطمه می زند. تعداد زیادی داروهای ضدافسردگی وجود دارد که دکترها تجویز می کنند اما طبق تحقیقات ژاپن، براحتی با اضافه کردن دانه کتان به رژیم خود مفید بودن آن اثبات می شود. در این تحقیق آنها دریافتند بیماران دارای سطح افسرگی شدید از سطح پایین دوکوساهگزین و ایکوساپنتونیک اسید نیز رنج می برند، همان اسیدهایی که مواد غذایی گوناگونی مثل ماهی، گردو، و دانه کتان یافت می شود. با خوردن دانه کتان می توانید این عدم تعادل ها را اصلاح کنید.

  1. بیماری کبد

آیا جز آن دسته از افراد هستید که با وجود داشتن تناسب اندام باز هم الکل مصرف می کنید؟ درست مثل هر رفتار مخرب دیگر، خودتان را در معرض خطر بزرگی قرار می دهید. یکی از شایعترین خطرات ممکن بیماری کبد است. خوشبختانه برای آن دسته از افرادی که ظاهرا به خودشان کمکی نمی کنند روشی برای کاهش عوامل خطر مربوط به بیماری کبد وجود دارد. در تحقیق انجام شده مردانی که کپسول دانه کتان مصرف کردند عوامل خطر بیماری کبد آنها به طور قابل توجهی کاهش یافت.

دانه کتان

  1. کلسترول

آیا شما نیز از کلسترول بالا رنج می برید؟ در صورت عدم درمان، شریان های شما بیشتر بسته می شود و منجر به حمله یا سکته قلبی می شود. تحقیقات نشان می دهد که دانه کتان می تواند کمک کننده باشد . جالب است بدانید طبق دو تحقیقی که توسط محققان دانشگاه ایالت آیووا صورت گرفته دانه کتان تنها قادر کلسترول مردان را پایین بیاورد. پس اگر به دنبال راه حل درمان کلسترول بدون دارو و عوارض و ارزان می گردید، قرص های دانه کتان مصرف کنید یا بذر آن را روی غذای خود بریزید و میل کنید.

  1. سرطان پروستات

یک مزیت مفید دیگر دانه کتان برای مردان توانایی آن در کمک به مبارزه با سرطان پروستات است. در ایلت آمریکا ۲۴۱،۷۴۰ مورد جدید برای سرطان پروستات گزارش شد که در سال ۲۰۱۲،  ۲۸،۱۷۰ نفر از آنها منجر به مرگ شد. با چنین اعداد و ارقامی جای تعجبی ندارد محققان برای روش های مبارزه با آن به پژوهش ادامه دهند. در یک تحقیق از ۱۶۱ بیمار سرطانی قبل از عمل دریافتند که دانه ی کتان ظاهرا به طور قابل توجهی میزان تولید سلول های سرطانی را کاهش می دهد. چگونه؟ چون دانه کتان توانایی اخلال در رویدادی که منجر به تولید سلول سرطانی می شود را دارد.

منبع:muscleandfitness

ترجمه:بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

7 دیدگاه در “۶ دلیل تا هرگز دانه کتان را نادیده نگیرید

    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده

ارسال دیدگاه