عضو شدن افراد در باشگاه ها معمولا بر اساس قرارداد های ماهانه است. باشگاه ها اغلب با درآمد محدود و فروش راکد مواجه هستند. جذب عضویت افراد در باشگاه معمولا به مهارت کافی و آشنایی با تاکتیک های بازاریابی و ارائه طرح های جدید در این راستا نیاز دارد. خواه صاحب باشگاه یا مدیر باشید خواه متصدی فروش، باید بدانید که به روز کردن روش های جذب مشتری در هر سال اهمیت زیادی دارد. در اینجا چند نکته را بصورت عکس با هم مرور می کنیم .
- در مورد باشگاه های دیگر موجود در منطقه ی خود تحقیق کنید. خدماتی که آنها همراه با هزینه های ثبت نام به مشتری ارائه می دهند را پیدا کنید. درست وقتی که جزئیات برنامه های آنها را متوجه شدید می توانید بدرستی با آنها رقابت کنید زیرا به نقاط ضعف و قدرت خود پی می برید. در سایت و شبکه های اجتماعی آنها ثبت نام و شرکت کنید چون آنها تغییرات مهم و خدمات تازه ی خود را در این رسانه ها اعلام می کنند.
- نقطه ی قوت خود را مشخص کنید و از آن در تمام تاکتیک های بازاریابی و ارتباطات کلامی باشگاه استفاده کنید. این کار می تواند از هر کاری شروع شود از کلاس های پیلاتس و ایروبیک گرفته تا عدم پرداخت هزینه اولیه در کلاس های خصوصی بدنسازی. چیزهایی را امتحان کنید که دیگر باشگاه ها استفاده نمی کنند و برای آن زیاد تبلیغ کنید.
- جذب افراد را با عضویت های فصلی مورد هدف قرار دهید. تبلیغات سال جدید بسیار اهمیت دارند. چون اکثر افراد به خاطر تغییر دادن خود در سال جدید بیشتر در باشگاه ها ثبت نام می کنند. می توانید از این فرصت تعطیلات، آب و هوای خوب استفاده کنید و تبلیغ و طرح های گسترده ای برای افزایش ثبت نام باشگاه ارائه دهید. از تخفیف های زوجین یا تخفیف های شب عیدی استفاده کنید.
- علاوه بر کلاس های بدنسازی باید از نوع کلاس های آموزشی دیگر نیز مطلع باشید . بسیاری از باشگاه ها در یوگا، پیلاتس، ایروبیک و کلاس های دیگر متخصص و حرفه ای می باشند. شما نیز باید با این باشگاه در همان سطح رقابت کنید و حتی باید خدمات بیشتر ارائه دهید. تنها به یک رشته ی ورزشی در باشگاه اکتفا نکنید.