اب قبل از غذا و لاغری

اب قبل از غذا و لاغری

مطالعات تازه نشان می‌دهد افرادی که دو لیوان آب قبل از غذا می‌خورند، از وزنشان کاسته می‌شود. محققان می‌گویند
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

مطالعات تازه نشان می‌دهد افرادی که دو لیوان اب قبل از غذا می‌خورند، از وزنشان کاسته می‌شود.

محققان می‌گویند کتاب رژیم را ببندید و قرص‌ های لاغری را کنار بگذارید. جدیدترین شیوه کاهش وزن مصرف ۲ لیوان آب قبل از غذا خوردن است.

یک مطالعه تازه نشان می‌دهد افراد میانسال و بزرگسال که ۲ لیوان آب قبل از غذا در هر وعده غذایی مصرف می‌کنند، کالری کمتری دریافت کرده و نسبت به کسانی که از نوشیدن آب طفره می‌روند بیشتر وزن از دست می‌دهند.

محققان در یک مطالعه، گروهی از زنان و مردان ۵۵ تا ۷۵ ساله چاق و دچار اضافه‌ وزن را به ۲ گروه تقسیم کردند. به یک گروه گفته شد تا رژیم کم‌ چرب و کم‌ کالری را رعایت کنند و به گروه دیگر گفته شد تا همان رژیم را رعایت کنند اما قبل از صبحانه، ناهار و شام ۲ لیوان آب بخورند.
بعد از ۱۲ هفته، افرادی که قبل از وعده غذایی آب نوشیده بودند، ۷ کیلو وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که هیچ آبی قبل از غذا مصرف نکرده بودند، ۵ کیلو یعنی نزدیک ۳۰ درصد کمتر وزن از دست دادند.

اصول آب خوردن در حین تمرین بدنسازی

به گفته محققان، وقتی افراد قبل از وعده غذایی آب مصرف می‌کنند بین ۷۵ تا ۹۵ کالری کمتر دریافت می‌کنند.
نوشیدن آب یک راهکار بسیار ساده برای کاهش وزن است و راهی مناسب برای افرادی است که برای کاهش وزن خود تلاش می‌کنند.
نوشیدن آب بیشتر موجب سوختن چربی‌های اضافی نمی‌شود بلکه برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند و به دنبال رژیم کم کالری هستند، استفاده از این روش می‌تواند جزیی از برنامه رژیمی آن ها باشد.

این تحقیق در نشست سالیانه انجمن شیمی آمریکا در بوستون مطرح شده است.
گرفتن رژیم جهت کاهش وزن برای بسیاری از افراد چاق و دچار اضافه‌ وزن مشکل است اما نتایج بررسی‌ها نشان داده است افرادی که به نوشیدن آب قبل از وعده‌ های غذایی مصر هستند نه تنها از وزن خود می‌کاهند بلکه این کاهش وزن به صورت ۶۸۰ گرم به طور متوسط ادامه خواهد داشت.

به گفته محققان مرکز تغذیه دانشگاه کارولینا، افرادی که مقدار بیشتری آب مصرف می‌کنند نوشیدنی‌ های شیرین کمتر مصرف کرده و بیشتر میوه و سبزی که کالری کمتری هم دارند، مصرف می‌کنند.
وقتی پیش از خوردن غذا، آب بنوشید، میزان غذای دریافتی‌ تان هم کاهش پیدا می‌کند.

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۷۹دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۳دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۶۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۱دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۲۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۸۵دیدگاه

ارسال دیدگاه