فهرست مطالب

۴ تمرین عالی برای داشتن ساق های قوی و جذاب

همه ما به دنبال ساق پای جذاب هستیم. اول از همه باید بدانید که عضلات ساق پا از دو عضله متفاوت تشکیل شده است : گاسترو و سولئوس.

گاسترو یکی از عضلاتی است که می توان زمانی آن را دید که پاشنه ی پای خود را از روی زمین بلند کنید. اما سولئوس عضله بزرگتر از گاسترو می باشد و مسئول ظاهر و سفت نشان دادن عضلات شما می باشد.

در اینجا با ۴ حرکت شما می توانید ساق پای تراشیده و خوش فرم داشته باشید.

۱) ساق پا نشسته

بلند کردن ساق پا در حالت نشسته بهتر عضلات سولئوس را مورد هدف قرار می دهد. برای انجام آن نیازی به دستگاه ندارید. اگر به باشگاه دسترسی دارید که بهتر، اما اگر دسترسی ندارید می توانید این کار را در خانه نیز انجام دهید.

4 تمرین عالی برای داشتن ساق های قوی و جذاب

می توانید از کتل بل یا دمبل استفاده کنید. روی یک صندلی بنشینید ران های شما باید موازی با زمین باشد. وزنه های خود را روی زانویتان بگذارید آن را نگه دارید و ۱۰ الی ۱۲ بار ساق پا را بلند کنید سپس حرکت را برای پای دیگر انجام دهید. سه ست انجام دهید.

۲) ساق پا ایستاده

مثل ساق پا نشسته نیازی به باشگاه ندارید. درست و صاف بایستید و کتل بل را در دو دست خود بگیرید. پاشنه پا را از زمین بلند کنید. ۱۲ الی ۱۵ مرتبه در سه ست حرکت را تکرار کنید.

4 تمرین عالی برای داشتن ساق های قوی و جذاب

۳) دوی ثابت

دوی ثابت برای پاها و باسن مفید است اما اگر بخواهید روی ساق پا کار کنید این تمرین ورزش مفیدی است. خیلی سریع ندوید و همه ی گام ها را روی انگشتان پا انجام دهید تا روی ساق پای شما کار شود.

4 تمرین عالی برای داشتن ساق های قوی و جذاب

۴) پرش با طناب

این تمرین نهایی ساق پا است. روی انگشتان پای خود بیاستید. هنگام پرش با طناب در ۳ دقیقه اول ساق پا شروع به سوزش می کند. پرش با طناب هم سرگرم کننده است و هم برای کاردیو مفید می باشد.

4 تمرین عالی برای داشتن ساق های قوی و جذاب

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه