فهرست مطالب

فواید جو دوسر

  1. این ماده غذایی با کالری پایین خود مانع اشتهای کاذب می شود. یک فنجان آن تنها ۱۳۰ کالری دارد. همچنین به مدت طولانی در معده ی شما می ماند و به شما احساس سیری بیشتری می دهد.
  2. دارای سطح بالای فیبر، سطح پایین چربی و مقدار زیادی پروتئین می باشد.
  3. قند خون را ثابت نگه می دارد و خطر دیابت را کاهش می دهد. فیبر بالا و کربوهیدرات های کمپلکس روند تبدیل این غذای کامل را به قند ساده کند می کنند.
  4. کلسترول بد بدن را از بین می برد. تحقیقات زیادی نشان داده اند که فیبر منحصر بفرد در جو دو سر به نام بتاگلوکان، اثرات مفیدی روی کلسترول دارد.
  5. عاری از گلوتن، جو دو سر فاقد بسیاری از پرولامین های موجود در گندم (گلوتن) می باشد، در عوض جو دو سر حاوی آوانین می باشد.
  6. حاوی لیگنان می باشد که مانع بیماری قلبی و سرطان می شود. لیگنان که اینترولاکتون نیز نامیده می شود تصور می شود که از سرطان سینه و دیگر سرطان های هورمونی و همچنین بیماری قلبی جلوگیری می کند.
  7. حاوی آنتی اکسیدهای منحصربفرد برای ناراحتی قلبی است. تحقیقی در دانشگاه نشان داده این آنتی اکسیدان های منحصربفرد به نام آونان ترامید مانع آسیب رادیکال های آزاد به کلسترول LDL می شود.
  8. از حمله قلبی جلوگیری می کند. تحقیقی در دانشگاه هاروارد نشان داده که مردانی که هر روز صبحانه یک کاسه غلات کامل (اما تصفیه نشده) می خورند ۲۹ درصد کمتر در معرض خطر سکته قلبی هستند.
  9. پاسخ سیستم ایمنی به بیماری ها را افزایش می دهد، فیبر منحصربفرد موجود در جو دو سر به نام بتاگلوتن نیز نشان می دهد که به حرکت هر چه سریعتر نوتروفیل به محل عفونت کمک می کند و همچنین توانایی آن را برای حذف باکتری هایی که آنجا موجود هستند افزایش می دهد.
  10. مزه ی خوبی دارد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “فواید جو دوسر

ارسال دیدگاه