فهرست مطالب

۴ قانون کلیدی برای آماده سازی موفق وعده های غذایی

آماده سازی درست وعده های غذایی حول داشتن یک برنامه منظم می چرخد.

  • جلوتر از زمان، برنامه روز خود را انتخاب کنید.

اگر جمعه تمرین نمی کنید تهیه وعده غذایی دو روز خود را در این روز آماده کنید. این کار باعث می شود در روزهایی که تمرین دارید وقتتان صرف تهیه غذا گرفته نشود. شنبه و دوشنبه معمولا دو روز خوبی می باشند اما شما می توانید هر دو روزی که برای شما بهترین روزهای تمرین هستند را انتخاب کنید.

  • تعداد وعده های خود را بدانید.

تعداد وعده های غذایی و تعداد روزهایی که در یک زمان باید آماده کنید را تعیین­ کنید بعضی از افراد تنها ناهار را برای هر روز هفته آماده می کنند و فکر می کنند کافی است زیرا می توانند صبحانه و شام را در خانه بخورند. بعضی از افراد دیگر موفق تر هستند زیرا چند وعده ی روزانه برای کل هفته آماده می کنند. مهم نیست چه روتینی را دنبال می کنید تنها مطمئن شوید که ثابت و پایدار است و شما را در رسیدن به موفقیت کمک می کند.

  • از مواد غذایی خام استفاده کنید.

شما می توانید انواع وعده های غذایی را در طول هفته داشته باشید اما برای درست کردن دست پخت خود در آشپزخانه وقت زیادی را از شما می گیرد. وقتی در حال آماده کردن غذا هستید بر روی غذاهای دارای پخت آسان، غذاهای بسته بندی آماده برای حجیم سازی که بخوبی نگهداری شده اند تمرکز کنید: برای مثال

پروتئین : سینه مرغ، گوشت بدون چربی، سینه بوقلمون، ژامبون یا گوشت گاو کبابی

کربوهیدرات : جو دوسر، برنج، سیب زمینی، میوه ها و نان

چربی ها : بادام، گردو، کره بادام زمینی، پسته، تخمه کدو، روغن زیتون، روغن نارگیل

  • به فروشگاه مواد غذایی بروید.

شروع آماده کردن وعده های غذایی در خانه هرگز ایده ی خوبی نیست. قطعا یک یا دو بار وعده ها را خودتان آماده می کنید اما در نهایت از این کار خسته می شوید یا مجبور می شوید غذاهای بیرونی یا فست فودی بخورید. می توانید این غذاهای بسته بندی آماده برای بدنسازان را در فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید.

منبع : www.ehplabs.com

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه