ارتباط خواب و وزن شما

ارتباط خواب و وزن شما به گفته دانشمندان؛ کمیت و کیفیت خواب بر وزن بدن تاثیر دارد. این

ارتباط خواب و وزن شما

به گفته دانشمندان؛ کمیت و کیفیت خواب بر وزن بدن تاثیر دارد.

این که افراد چه چیزی را چه مقدار مصرف می‌کنند ارتباط مستقیم با کمیت و کیفیت خواب آن‌ها دارد.

در صورتی که هر فرد شبانه هشت و نیم ساعت بخوابد روز بعد کمتر احساس گرسنگی می‌کند.

دلیل این امر وجود هورمون گرلین (Ghrelin) است که به بدن دستور غذا خوردن می‌دهد.

هر قدر که فرد کمتر و بدتر بخوابد میزان تمرکز هورمون گرلین در روز بعد بالاتر می‌رود.

در چنین مواقعی تسلط هورمون لپتین (Leptin) که مصرف غذا را به هنگام سیری متوقف می‌کند، کم‌تر می‌شود.

افزون بر این، خواب کم‌تر از هفت تا ۹ ساعت توصیه شده در طول شب خطر ابتلا به چاقی و دیابت را به همراه دارد

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۵۵دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۱۸دیدگاه
دریافت برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۴۹۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۶۲دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۳۵دیدگاه
راهنمایی مصرف مکملهای غذایی
بهترین راهنمایی مکمل ها برای م...
 
۳۱۶دیدگاه

ثبت دیدگاه