فهرست مطالب

بازی با آتش چربی سوزها

چربی سوزها چه هستند؟

مخلوطی از گیاهان و محرک ها هستند که اندکی دمای بدن را افزایش می دهند و این کمک می کند به شما تا کالری بیشتری حین تمرین بسوزانید. افدرین یک مدل مصنوعی از گیاهی چینی به نام افدرا است که به عنوان عنصر کلیدی در چربی سوزها مورد استفاده قرار می گرفته اما حالا فقط با تجویز پزشک قابل دسترس است چرا که اثرات جانبی خطرناک و اعتیادآوری دارد.

چربی سوزها چه کاری انجام می دهند؟

بعضی از چربی سوزها خیلی ساده به شکل گرما کالری می سوزانند. بعضی دیگر هم اظهارمی کنند که تحریک کننده ترشح آدرنالین هستند و میزان سوخت و ساز را بالا می برند یا به عنوان سرکوب کننده اشتها عمل می کنند.
شواهد برای کارکرد آنها محدود است. یک رژِم غذایی کنترل شده و تمرین باعث می شود تا در بلند مدت نتایج بهتری در زمینه کاهش فوق به دست آورید.

چه کسانی باید چربی سوز بخورند؟

چربی سوزها باعث افزایش کورتیزول (هورمون استراتژی) می شوند بنابراین اگر از اضطراب و پریشانی رنج می برید، چربی سوزها می توانند شرایط را بدتر کنند. اگر فکر می کنید به چربی سوزها احتیاج دارید، اول با پزشک خود مشورت کنید.

چقدر باید مصرف کنیم؟

دستورهای روی محصول را پیروی کنید اما دقت کنید که اگر هدفتان استفاده بلند مدت است باید مصرف را دوره ای کنید مثلاً ۱۴ روز مصرف کنید ۱۴ روز قطع کنید و طی هر ۸ هفته فقط ۳ دوره مصرف کنید.

چه زمانی باید چربی سوز بخوریم؟

اکثر چربی سوزها دارای کافئین هستند و باعث می شوند عصبی شوید، بنابراین احتمالاً بهترین زمان مصرف صبح است. هرگز چربی سوزها را بعد از ساعت ۱۴ مصرف نکنید چرا که روی خواب تاثیر می گذارند. در غیر این صورت به بر چسب محصول مراجعه کنید.

آیا چربی سوزها اثرات جانبی دارند؟

دریافت مقادیر زیاد افدرین می تواند اثرات جانبی جدی به جای بگذارد. از جمله پریشانی، تپش قلب، بی خوابی، استفراغ و حالت تهوع. در حالی که مدل های گیاهی عموماً ایمن تر هستند. اما با دزهای بالا ممکن است دچار اثارت جانبی شوید، بعضی از آنها می توانند فشار خون را بالا ببرند و باعث مشکلات قلبی شوند.

جایگزین ها چه هستند؟

اگر ترموژنیک ها برای تان مناسب نیستند، چند مورد از بهترین جایگزین ها برای چربی سوزها مصرفی شده است که به راحتی می توانید آنها را تهیه و مصرف کنید.

ال کارنتین

اگر سوزاندن چربی حین تمرین برای تان اولویت است. اول از همه لازم است که چربی ها در دسترس قرار بگیرند. ال کارنتین آمینواسیدی است که اسیدهای چرب را داخل میتوکندری سلول ها منتقل می کند تا انرژی تولید نماید. یک در ۵۰الی ۳۰۰۰ میلی گرم قبل از تمرین ضمانت می دهد که حداکثر مقدار چربی در دسترس به محل سوخت انتقال پیدا می کند. اگر در حالت ناشتا یا با رژیم کم کربوهیدرات تمرین می کنید اثرات آن ویژه تر هم می شود چرا که در این حالت ها اثرات چربی سوزی به حداکثر می رسد.

چای سبز

یکی از بهترین چربی سوزهای موجود است، چای سبز می تواند متابولیسم را شوک دهد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست و با هر چیزی از جمله جلوگیری از بیماری قلبی گرفته تا آلزایمر ارتباط دارد. به جای چای عادی از آن استفاده کنید تا از فواید بی شمار آن برای سلامتی بهره ببرید.

فسفاتیدیل سرین (ps)

هر کسی که تمرینات شدید انجام می دهد، مثل این است که تحت استرس جدی قرار گرفته باشد. هورمون استرس یا همان کورتیزول که برای ذخیره سازی چربی ها پاسخگو است در نتیجه استرس اعمال به بدن در مقادیر زیادی ترشح می شود اما فسفاتیدیل سرین این ترشح را پلاک می کند. این اجازه ریکاوری سریع تر، چربی سوزی بیشتر و عضله سازی بیشتر را می دهد. این مکمل را بعد از تمرین عصر خود مصرف کنید به ویژه اگر با شدت بالایی تمرین می کنید یا خیلی در معرض استرس قرار دارید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه