فهرست مطالب

چغندر

دستیابی به پمپ خون چشمگیر در باشگاه برای هر بدنسازی یک مزیت بشمار می آید، نه تنها به این دلیل که باعث می شود عضلات شما بزرگتر و پرتر به چشم آید، بلکه برای رشد عضلانی قدرت و استقامت شما مفید است.
نیتریک اکسید باعث آرامش و رهایی عضلات کوچکی می شود که دیواره عروق خونی را تشکیل داده اند، و در نتیجه به اتساع و انبساط عروق می انجامد، از این طریق جریان خون در بافت عضلات ارتقاء می یابد و البته تمام بافت های دیگر. تقویت جریان خون همچنین به معنی افزایش انتقال اکسیژن، مواد مغذی و مایعات به سلول های عضلات است و ایجاد فضای مناسب برای رشد. نوشیدنی پیش از تمرین که در ادامه برایتان در نظر گرفته شده باعث افزایش چشمگیری در سطوح نیتریک اکسید شما خواهد شد.

  • یک لیوان شیر یک درصد چربی

برای تهیه این نوشیدنی از آب هم می توانید استفاده کنید. ولی چغندر دارای طعم خاصی است که شاید برای همه خوشایند نباشد. استفاده از شیر باعث بهبود طعم آن می شود و پروتئین و کربوهیدرات بیشتری هم در اختیار شما می گذارد.

  • یک پیمانه پروتئین وی

پروتئین تند هضم به سرعت آمینواسیدها را در اختیار عضلات شما قرار می دهد و در نتیجه شرایط رشد و ریکاوری در عضلات ارتقاء می یابد و وقتی صحبت از پروتئینی تند هضم و با کیفیت در میان باشد، هیچ گزینه ای بهتر از پروتئین وی نخواهد بود.

  • سه عدد چغندر متوسط

این شاید عجیب ترین نوشیدنی پیش از تمرین باشد که تا به حال شنیده اید، نوشیدنی پروتئین و چغندر. ولی برای وجود چغندر در این ترکیب دلیل خاص و موجهی وجود دارد چغندر مملو از نیترات است. یکی از مزیت های آن کاهش فشار خون است با افزایش سطوح نیتریک اکسید و در نتیجه اتساع عروق خونی را در پی دارد. این همان نیتریک اکسیدی است که برای تقویت آن از آرژنین بهره می گیرند ولی با استفاده از چغندر حتی به مقدر بیشتر می توانید سطوح آن را تقویت کنید.

مواد بکار رفته در تهیه نوشیدنی تقویت کننده نیتریک اکسید:

  • یک پیمانه پروتئین وی
  • یک فنجان شیر یک درصد چربی
  • سه عدد چغندر متوسط شسته شده بدون پوست و خرد شده
  • هر سه این مواد را داخل مخلوط کن بریزید و آنرا روشن کنید تا وقتی محلول کاملاً یک دستی بر جای بماند.

ارزش غذایی نوشیدنی مذکور

  • پروتئین: ۳۲ گرم
  • کالری: ۳۷ گرم
  • چربی: ۲ گرم

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

1 دیدگاه در “افزایش پمپ خون با چغندر

ارسال دیدگاه