امتیاز دهید
اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

در زمینه چربی سوزی خیلی از ورزشکاران به صورت غریزی کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف می کنند و به این اعتقاد دارند چون به واسطه احتباس آب کمتر به سرعت وزن بدن با اندکی کاهش مواجه می شود و این تصور غلط کاهش وزن و چربی را به وجود می آورد. وقتی که مصرف کربوهیدرات ها را برای مدتی طولانی پائین نگه می دارید (بدن مصرف چرخشی آن) در نهایت در مقدار چربی سوزی بدن به یک بن بست برخورد میکنید. کاهش طولانی مدت مصرف کربوهیدرات در نهایت منجر به کاهش یافتن تعداد کالری هایی می شود که بدن در طول یک روز می سوزاند و این در نهایت یعنی که سرعت متابولیسم بدن به اندازه ای پایین می آید که به حد نگهداری وزن می رسد و دیگر قادر به سوزاندن چربی های اضافی نیستند.

با گنجاندن ۱ الی ۲ روز پر کربوهیدرات در طول هفته می تواند سرعت کلی متابولیسم نتیجه چربی سوزی ادامه یابد. کاهش سرعت متابولیسم نتیجه ای است از کاهش تولید هورمون تیروئید که مرتبط با سرعت متابولیسم است. بنابراین به جای آنکه صرفاً کربوهیدارت ها را از رژیم خود حذف کنید راه بهتر این است که با استفاده از روش پیشرفته ای به عنوان مصرف چرخشی کربوهیدرات چربی سوزی را تداوم دهید. منطقی که در پس مصرف چرخشی کربوهیدارت وجود دارد این است که شما ذخایر کربوهیدرات را تهی می کنید و اجازه می دهید که بدن گلیکوژن عضلات را تمام کند و چربی سوزی اتفاق بیافتد.

مصرف چرخشی کربوهیدرات پروسه ای است که بدنسازان و ورزشکاران از ان برای کاهش درصد چربی بدن استفاده می کنند. اگر کالری بیشتری نسبت به نیاز بدن مصرف کنید اضافه آن تبدیل به گلیکوژن عضله با چربی می شود. روش های متنوعی از این نوع رژیم وجود دارد یکی از آنها جایی است که شما در آن روزهای پر کربوهیدرات کم کربوهیدرات و بی کربوهیدرات دارید عموماً این ۳ روز به صورت چرخشی هستند اما دستکاری کربوهیدرات کلید اصلی کار است. با کاهش دادن و حذف کربوهیدرات طی چند روز بدن وارد وضعیت چربی سوزی می شود اما داشتن یک روز پرکربوهیدرات کمک میکند به جلوگیری از افت متابولیک و همچنین اجازه می دهد که در طول روز انرژی بیشتری برای چربی سوزی داشته باشید وقتی می توانند منجر به افزایش بافت عضله در بدن شود.

اگر به هیچ عنوان نمی توانید روزهای بدون کربوهیدرات داشته باشید راه حل تان این است که ۳ روز کم کربوهیدرات داشته باشید و پس از آن یک روز پر کربوهیدرات. مهم است که روز پر کربوهیدرات را مقارن کنید با سنگین ترین روز تمرین مثل تمرین پا که نیاز به انرژی بالایی دارید. همچنین مهم است که کربوهیدرات را در ساعت درستی از روز بخورید تا در زمان نیاز در بدن باشد. اوقاتی از روز که بیشترین نیاز به کربوهیدرات دارید اول صبح است قبل از تمرین و بعد از تمرین.

 لیستی از کربوهیدررات های مناسب

سیب زمینی شیرین/ برنج با دانه کامل/جو دوسر/ نان گندم ۱۰۰درصد/لوبیا /عدس

لیستی از پروتئین های مناسب

تن ماهی، سالمون، مرغ، بوقلمون استیک خالص، پروتئین وی، پنیر کاتیج، شیر، بادام زمینی

لیستی از چربی های مناسب

عصاره دانه کنجد، روغن بذر کتان، روغن ماهی، روغن زیتون، کره بادام زمینی طبیعی، گردو، بادام

هر وقت که با یک سیکل ۳ روزه کم کربوهیدرات می روید باید یک روز پر کربوهیدرات در پس آن داشته باشید تا بدن را سوخت رسانی کنید و به چربی سوزی تان کمک کند و حتی به عضله سازی منجر شود.

منبع: بشیر  

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “بازی کربوهیدرات را بیاموزیم

ارسال دیدگاه