برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

آموزش فیگورهای اجباری پرورش اندام

بخش زیادی از موفقیت یک بدنساز مسابقه ای، به درک درست از آموزش فیگورهای اجباری پرورش اندام او بستگی دارد. فیگور نمایش قدرتمندانه و افتخارآمیز عضلات به حساب می آید. طبیعی است هر قدر عضلاتی بزرگ و زیباتر داشته باشید در ارائه فیگور موفق تر خواهید بود. اما از طرف دیگر هنر و توانایی های شما در ارائه فیگور نیز در قدرت نمایی و نمایش زیبایی و حجم عضلات موثر است.
در بسیاری از مسابقات داوران بر اساس فیگورهای اجیاری و نمایشی، قهرمانان و نفرات برتر را انتخاب می کنند. بنابراین موفقیت در ارائه فیگور می تواند برگ برنده پرورش اندام کار باشد. به رونی کولمن اطمینان کنید.
روی صحنه مسابقات باید تمام انرژی خود را به نمایش عضلات و فیگور اختصاص بدهید و از این انرژی به موقع و به حد کافی استفاده کنید. من پرورش اندام کاران زیادی می شناسم که به خاطر ضعف هایی که در گرفتن فیگور دارند نمی توانند روی صحنه توجه داوران را جلب کنند.

درخواست برنامه بدنسازی مسابقات

برای موفقیت در ارائه فیگور …
برای اینکه بتوانید فیگورهای زیبا و موفقی داشته باشید باید روی هر یک از فیگورها به حد کافی تمرین کنید. در کنار آن رعایت چند نکته ضروری است.

  1. حرکت اضافه نداشته باشید.
  2. با تسلط کامل فیگور را اجرا کنید.
  3. اعتماد به نفس خود را هنگام نمایش فیگور نشان دهید.

هنگام نمایش فیگور بیننده حتی اگر پرورش اندام کار هم نباشد به راحتی به نقاط ضعف و قوت شما پی می برد. بنابراین هرگز تصور نکنید یک فیگور ناموفق از نگاه داوران یا تماشاگران دور می ماند. باید به گرفتن فیگور هم مثل تمرین اهمیت بدهید  اکثر پرورش اندام کاران پس از تمرین روی هر گروه از عضلات فیگورهای مربوط به آنها را نیز تمرین می کنند. اما این کافی نیست. چنانچه می خواهید فیگورهای زیبا و مطمئنی داشته باشید در هفته یک یا دو جلسه روی آنها کار کنید. فیگورها در دو گروه قرار می گیرند. فیگورهای آزاد یا نمایشی. در اینجا به طور خلاصه از فیگورهای اجباری صحبت می کنیم.

فیگورهای اجباری

هفت فیگور اصلی یا اجباری که هر پرورش اندام کاری با نمایش آنها قدرت و توانایی هایش را نشان می دهد عبارتند از:

  1. جفت بازو از جلو
  2. زیر بغل از جلو
  3. قفسه سینه
  4. جفت بازو از پشت
  5. زیر بغل از پشت
  6. پشت بازو از بغل
  7. شکم و پاها از مقابل

۱- فیگور جفت بازو از جلو

برای گرفتن این فیگور پرورش اندام کار مقابل داوران می ایستد پاها را کمی باز می کند. آرنج ها را خم و دست هایش را تا شانه بالا می برد. سپس دست ها را مشت می کند و به طرف پایین می چرخاند. در این حالت عضلات جلو بازو و ساعد منقبض می شوند.
در این فیگور داوران عضلات جلو بازو و ساعد را مورد ارزیابی قرار می دهند و به دقت بررسی می کنند. پس از آن سایر عضلات منقبض شده مورد مطالعه قرار می گیرند.

اموزش فیگورجفت بازو از جلو
اموزش فیگورجفت بازو از جلو

  2- فیگور زیر بغل از جلو

برای گرفتن این فیگور هم پرورش اندام کار روبروی داوران می ایستد پاهایش را کمی باز می کند. دست ها را روی قسمت انتهایی کمر قرار می دهد و یا با مشت کردن آنها عضلات پشت را منقبض می کند. در این فیگور پرورش اندام کار باید تا آنجا که می تواند تعدادی از عضلات جلوی بدن را منقبض کند. هر چه تعداد عضلات منقبض شده بیشتر باشد فیگور او کامل تر و از نگاه داوران بهتر است.
در این فیگور داوران به عضلات پشت توجه می کنند و به دقت سطح انبساط این عضلات را مورد بررسی قرار می دهند. سپس اندام، وضعیت شانه ها، سر و گردن دستها، شکم و پاها را از نگاه می گذرانند.

اموزش فیگور زیر بغل از جلو
اموزش فیگور زیر بغل از جلو

  3- فیگور قفسه سینه

معمولا ورزشکاران برای این فیگور به شکلی می ایستند که سمت چپ یا راست بدن آنها در معرض دید داوران قرار داشته باشد. سپس بازوی جلویی را ۹۰ درجه خم و دست را مشت می کنند و با دست دیگر مچ این دست را می گیرند. پای جلوتر از زانو خم است و تعادل آن روی پنجه پا حفظ می شود. در این شرایط پرورش اندام کار عضلات دو سر را تا جایی که می تواند منقبض می کند. در این فیگور عضلات ران نیز منقبض شده ساق نیز خود را نشان می دهد.
در این فیگور داوران به عضلات سینه، دو سر، ران و ساق توجه می کنند و با یک نگاه کلی تناسب اندام و سایر عضلات بدن را از نظر می گذرانند.

اموزش فیگورقفسه سینه از بغل
اموزش فیگورقفسه سینه از بغل

۴- جفت بازو از پشت

پرورش اندام کار برای گرفتن این فیگور پشت به داوران می ایستد. بازوها و مچ دستها را خم می کند. یک پا را به عقب می برد و تعادل آن را روی پنجه حفظ می کند و عضلات بازو ، شانه و ساق را منقبض می کند.
در این فیگور پرورش اندام کار می تواند عضلات زیادی را منقبض کند. عضلات گردن، دوسر، سه سر، ساعد، ذوزنقه ای، عضلات ران و ساق، عضلات باسن و … به این ترتیب داوران راحت تر در مورد کیفیت عضلات، تناسب اندام و فیگور او تصمیم می گیرند.

اموزش فیگور اجباری جفت بازو از پشت
اموزش فیگور جفت بازو از پشت

  ۵- زیر بغل از پشت

در این فیگور پرورش اندام کار پشت به داوران می ایستد. دست ها را روی کمر می گذارد، آرنج ها را کاملا باز می کند. یک پا را به عقب می برد و تعادلش را روی پنجه حفظ می کند. سپس تا جایی که می تواند عضله بزرگ پشت را منقبض می کند. این فیگور وقتی کامل است که عضله ساق نیز منقبض شود. برای این کار باید پنجه پای عقبی را به طرف پایین فشار دهد.

اموزش فیگور زیربغل از پشت
اموزش فیگور زیربغل از پشت

   6- پشت بازو از بغل

برای گرفتن این فیگور پرورش اندام کار به پهلو می ایستد تا بازو در معرض دید داوران قرار داشته باشد. بازوها را به پشت می برد. انگشت ها را در هم قلاب می کند و یا با دست عقبی مچ دست جلویی را می گیرد. در این فیگور پای جلویی از ناحیه زانو خم و تعادل آن روی پنجه حفظ می شود. در این شرایط پرورش اندام کار با فشار آوردن به عضلات جلو بازو و عضلات سه سر را منقبض می کند. بالا آوردن سینه به او اجازه می دهد عضلات شکمی، ران و ساق را نیز منقبض کند.
در این فیگور داوران ابتدا عضلات پشت بازو را بررسی می کنند و سپس با نگاهی کلی سایر عضلات را از نظر می گذرانند.

اموزش فیگور اجباری پشت بازو از بغل
اموزش فیگور پشت بازو از بغل

 7- شکم و پاها از مقابل

برای ارائه این فیگور پرورش اندام کار مقابل داوران می ایستد. بازوها را پشت سر قرار می دهد. یک پا را جلو می برد. بالا تنه را کمی به طرف جلو خم و عضلات شکمی را منقبض می کند. در فیگور عضلات شکمی و پاها، عضلات ران نیز باید منقبض شوند.
داوران در این فیگور به عضلات شکم و ران توجه می کنند. تناسب اندام و سایر عضلات را نیز از نگاه می گذرانند.

اموزش فیگور اجباری شکم
اموزش فیگور شکم

مبتدیان باید به تدریج روی فیگورها نیز کار کنند. فیگور گرفتن به آنها کمک می کند ارتباط اعصاب و عضلات بیشتر شود و به فرم دهی و رشد عضلات خود بیشتر مسلط شوند. فراموش نکنید تنها با فیگور می توانید قدرت و حجم و شکل و فرم عضلات خود را به نمایش بگذارید …

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

4.3/5 – (91 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

یک پاسخ

  1. وقتی به بدن دوریان یتس در حالت عادی نگاه میکنی فکر میکنی ایشون باید نفر آخر بشه، اما وقتی کنار بقیه وامیسته و فیگورهای اجباری میگیرن میبینیم که از همه بهتره…! تعجبم از اینه که با این کمر پهن چطور فیگور شکم از مقابل رو اینجور خوب نمایش میده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی