برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

۱۰ اشتباه تمرینی بزرگ که مردان مرتکب می شوند

۱۰ اشتباه تمرینی بزرگ 

اگرچه مردان راحت تر از خانم ها تناسب اندام پیدا می کنند اما چند اشتباه وجود دارد که آنها در باشگاه مرتکب می شوند. به عنوان بخشی از راهنمایی مردان برای کاهش وزن امروز در مورد اشتباهاتی صحبت می کنیم که مردان انجام می دهند و مانع کاهش وزن آنها می شود.

۱) خیلی زود شروع به تمرینات سنگین می کنند

یکی از رایج ترین چالش های وزن کم کردنی که مردان با آن روبرو هستند فشار شدیدی است که به خود وارد می کنند. آقایان غرور مردانگی دارند پس ممکن است به خود فشارهای خیلی سختی آورند وزنه های سنگین بلند کنند یا خیلی زود رو به تمرینات سنگین وزن بیاورند که بعدها منجر به خستگی و آسیب دیدگی آنها می شود. آقای تام ونوتو متخصص کاهش وزن پیشرفت ثابت و مداومی را برای نتیجه گرفتن طولانی مدت توصیه می کند.

۲) گوش دادن به مشاوره های اشتباه

جیسون کوری مربی درجه یک جهان توصیه می کند مردانی که نتایج واقعی می خواهند باید با حرفه ای های واقعی کار کنند. او می گوید آقایان اغلب به توصیه اشتباه از دوستان یا همراهان خود گوش می دهند و نتیجه ای که می خواهند را بدست نمی آورند.

۳) فقط بر کاردیو تکیه می کنند

بسیاری از آقایانی که می خواهند لاغر شوند برای کاهش وزن به کاردیو چربی سوزی روی می آورند. اما اگر بخواهند وزنه را فراموش کنند نتیجه ای حاصل نمی کنند. جیسون می گوید عضله سازی شما را به ماشین چربی سوزی تبدیل می کند. او همچنین می گوید آقایان خیلی زود شروع به کاردیوی شدید می کنند. کاردیو (هوازی) را موقعی انجام دهید که به آن نیاز دارید. اگر در ابتدا با ۴-۵ جلسه کاردیو تمرینات خود را شروع کنید وقتی چربی سوزی شما متوقف شود دیگر رمقی برای انجام کاردیو نخواهید داشت.

۴) بلند کردن وزنه ی سنگین

وزنه برداری تمرین خوبی است اما زیاد آن نیز می تواند جزء ۱۰ اشتباه تمرینی باشد. مت گرفین مربی نیویورک، آقایانی را در باشگاه می بیند که وزنه های سنگینی را بلند می کنند. او می گوید این جمله که  هر چه سنگین تر، بهتر  یک افسانه است. وزنه های سبک تر با فورم درست قرار گرفتن در کسب نتیجه ی دلخواه بسیار موثرتر می باشد

۵) نادیده گرفتن ارزیابی عملکرد

یک ورزشکار خوب ارزیابی عملکرد خوبی را اجرا خواهد کرد و سپس برنامه ی تمرینات آموزش عملکردی را آماده می کند. این به شما اجازه می دهد نقاط ضعف و محدودیت های خود را در طیف حرکات مشخص کنید که انجام ندادن آن می تواند روی عملکرد شما در باشگاه اثر بگذارد و شما را از کاهش وزن موثر باز دارد.

۶) انجام ندادن تمرینات ترکیبی

آیا در هر بار تمرین تنها یک گروه از عضلات خود را تمرین می دهید؟ این یکی از ۱۰ اشتباه تمرینی است کار را نکنید. جیسون کوری تمرینات قدرتی ترکیبی را توصیه می کند  به گروه هایی از عضلات نیاز دارد تا با همدیگر برای قدرت گرفتن کار کنند. تمرینات ترکیبی موثرتر هستند و بدن را بهتر آموزش می دهند. تمرین هایی مثل میز پرس، اسکوات، ددلیفت و سیم کش ها باید در برنامه ی تمرینی شما باشند.

۷) نادیده گرفتن تغذیه

بسیاری از مردم تصور می کنند انجام تمرین زیاد تمام چیزی است که برای کاهش وزن لازم دارند. ونوتو می گوید که تمرین و تغذیه دست در دست یکدیگر دارند. هر دو عنصرهای اصلی کاهش وزن هستند و مکمل یکدیگرند، پس تغذیه در کنار تمرین بسیار مهم است.

۸) یکی از اشتباه تمرینی تکیه کردن زیاد روی مکمل ها 

قرص های پروتئین و پودرها رایج هستند اما لزوماً سریعترین راه برای کاهش وزن نیستند. پودرها جایگاه خودشان را دارند اما اگر سعی می کنید لاغر شوید بهتر است جزء افرادی باشید که تا جایی که می توانند از غذاهای طبیعی استفاده می کنند. نه تنها کل غذاها مواد مغذی بیشتری دارند بلکه شما را بهتر سیر می کنند. آقای بابی هولند هانتون بدلکار هالیوود می گوید یکی از نکات رژیم غذایی من برای مردان خوردن غذاهای واقعی به جای مکمل ها یا پودرها می باشد.

۹) انجام بیش از حد کاردیوی حالت پایدار (LISS)

انجام ایروبیک در حد متوسط برای سلامتی قلب خوب است اما آقایانی که می خواهند وزن کم کنند باید در سطح شدت های مختلف کار کنند که شامل اینتروال های شدت بالا (HIIT) می باشد. جیسون می گوید آقایان اغلب وقت زیادی را در ” مناطق ضربان قلب ” روی دستگاه های کاردیوی خود سپری می کنند که چندان کار درستی نیست.

۱۰) تاکید کردن روی کمیت به جای کیفیت

تنها قرار دادن یک بازه ی زمانی خاص در باشگاه نتایج کاهش وزن را برای شما تضمین نمی کند. زمانی را که شما صرف تمرین کردن می کنید باید با کیفیت باشد. چیزی که نتیجه را تضمین می کند استفاده از زمان به طور موثر است. و این به معنای سه چیز است: هوشمندانه تمرین کردن (داشتن یک برنامه ی به خوبی طراحی شد)، سخت تمرین کردن، که ما آن را شدت می نامیم و تدریجی تمرین کردن، که شما را از منطقه راحتی خود بیرون می آورد.

منبع : weightloss.about.com

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی