رشد با تغییر گیرش وزنه

یکی از اضافه شده ها به جمع بدنسازان حرفه ای IFBB  طی چند سال گذشته سدریک مک میلان

یکی از اضافه شده ها به جمع بدنسازان حرفه ای IFBB  طی چند سال گذشته سدریک مک میلان بوده .کسی که فیزیکش مورد توجه لی هنی قرار گرفت. او با قدی ۱۸۸ سانتی متر بالغ بر ۱۲۲/۵ کیلو گرم وزن دارد که در فیبوی امسال به قهرمانی رسید .

رشد با تغییر گیرش وزنه

استیل بدنی او مثل خیلی از فیزیک های کلاسیک گذشته است و از این حیث نظر خیلی ها را جلب کرده است. در سال ۲۰۰۹ در مسابقه NPC  تبدیل به یک حرفه ای شد و همان موقع ها بود که لی هنی این بدنساز جوان که پدر۴ فرزند است را شایسته قهرمانی المپیا دانست . او با سایزهای زیاد همچنان کمری باریک دارد و شکل بدنی اش را به عنوان یک بدنساز سنگین وزن خیلی خوب حفظ کرده است .
این از امتیازات سدریک است که بدنش خیلی متناسب و بالانس است و هیچکدام از عضلات بدنش واقعاً برتری خاصی نسبت به دیگری ندارد. یکی از بخشهای بدنش که اخیراً در آن پیشرفت قابل توجهی داشته عضلات پشت است.
چندین تکنیک وجود دارد که مک میلان از آنها برای تمرین زیربغل استفاده می کند و ارزش آن را دارد که به آن توجه شود به ویژه برای کسانی که دنبال توسعه بهتری در عضلات پشت خود هستند .

 دقیق و انفجاری

تکرارهای تمرین باید آهسته و خیلی دقیق و با مکث معنی دار در بخش انقباض انجام شوند یا اینکه باید به صورت پرتابی با ریتمی مثل پیستون موتور و فرم آزادتر اجرا شوند؟ چه کسی می گوید باید بین این دو مدل یکی را انتخاب کنید؟ چه کسی می گوید که نمی شود هر دو مدل را در یک ست استفاده نمود ؟ این همان کاری است که مک میلان انجام می دهد . به عنوان مثال اگر یک ست زیربغل سیمکش او ۱۲ تکرار باشد او ۶ تکرار اول را دقیق و آرام اجرا می کند و بدن را کامل صاف حفظ می کند و نیمه دوم ست را با تکرارهای انفجاری و اندکی متمایل کردن بدن به طرف عقب اجرا می کند . تکنیک حرکت در نیمه دوم ست خیلی کامل نیست .

تغییر گیرش وزنه

عضلات پشت پیچیده ترین گروه عضلانی بدن است چرا که از عضلات زیادی تشکیل شده و در زاوایای کشش مختلفی درگیر می شوند .
مفید است که از گیرش های متنوعی در دست ها استفاده کنید تا عضلات را از زوایای مختلفی تحریک و درگیر کنید . در یک حرکت مثل زیربغل قایقی یک نفر شاید از دستگیره V  استفاده کند جلسه بعدی از میله صاف و یک بار هم از دستگیره تکی .
در مورد استیل تکرارها نیز مک میلان مخالف همه عمل می کند به جای آنکه تمرین به تمرین حرکات را عوض کند، اغلب طوری مدیریت می کند که همه را در یک جلسه استفاده می کند . او یک ست با دستگیره V  اجرا می کند ، بعد از آن سراغ میله صاف می رود ( دست دوم ) و در آخرین ست هم از ۲ دستگیره تکی استفاده می کند .
آیا تا به حال به این رویه کار کرده اید؟ احتمالاً پاسخ تان خیر است . می توانید جلسه بعدی را آزمایش کنید .

به کمک اسمیت

زیر بغل هالتر خم باید با هالتر اجرا شود. چه کسی می گوید باید همیشه اینطوری باشد؟ مک میلان به مرحله ای رسیده است که دیگر تحریک درست را از انجام این حرکت در عضلات زیربغل خود حس نمی کند . بعد از آنکه حرکت را با دستگاه اسمیت اجرا کرد ، مشکل بلافاصله حل شد او همچنان زیربغل هالتر خم را انجام می دهد، اما متوجه شده که تلفیق اسمیت و هالتر نتایج را به بار می آورند .

ددلیفت نیمه

اکثر بدنسازان حرکت ددلیفت را انجام می دهند و بخش اعظمشان وزنه را از روی زمین لیفت می کنند . این روشی است که کولمن و جکسون هم پیروی می کنند و یک جفت از بهترین عضلات ساخته شده در پرورش اندام را ساخته اند. خیلی ها حس می کنند با بلند کردن وزنه از زمین نقش پاها خیلی زیاد می شود و حتی کمرشان را در معرض آسیب قرار می دهد ( با وزنه های سنگین ) . مک میلان پایه دستگاه POWER  را طوری تنظیم می کند که هالتر در شروع حرکت مقابل ساق ها قرار می گیرد . او حس می کند در این حالت با حداقل درگیری در پاها درگیر عضلات زیربغل را زیادتر می کند و علی رغم اینکه خیلی ها تکرارهای ددلیفت را سرعتی می زنند او تکرارها را آهسته و با تمرکز انجام می دهد و در هر تکرار انقباض را حس می کند .

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

One thought on “رشد با تغییر گیرش وزنه

  1. m.hamedi12@ymail.com'

ثبت دیدگاه