برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

یک کوله پشتی غذایی ویژه حرفه ای ها

غذایی ویژه حرفه ای ها

مکمل های حجم دهنده

  • پروتئین وی

وی یک منبع پروتئینی سریع الهضم است که سرشار از اسیدهای آمینه زنجیره ای می باشد اسید آمینه های زنجیره ای می توانند به جلوگیری از تجزیه و تحلیل عضله کمک کنند. پژوهش ها نشان داده که یک میان وعده کوچک پروتئینی کربوهیدراتی که قبل از تمرین مصرف شود می تواند منجر به توسعه یک محیط هورمونی آنابولیک تر شود. آنجا جایی است که جو دوسر نیز نقش مهمی بازی می کند. جودسر منبعی از کربوهیدرات های کند هضم است که می تواند به جلوگیر از افت انرژی و سطح گلیکوژن کمک کند. وقتی با پروتیئن وی و گلوتامین ترکیب می شود، کربوهیدرات های موجود در جودوسر می توانند به حفظ عضلات بدن به ویژه در زمان تمرین کمک کنند.

  • کراتین با ویتامین  C و E

مصرف چهار الی شش گرم کراتین در یک وعده غذایی بعد از تمرین به حمایت از رشد عضله و احیاء آن می پردازد. انتخاب یک نوشیدنی کراتین که شامل ویتامین C و E فراوان است می تواند منجر به افزایش ریکاوری سریع تر شود. هورمون کورتیزول به صورت بالقوه با عضلات دوست نیست. این هورمون در اثر تمرین افزایش می یابد مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C می تواند به کاهش این هورمون کمک کند ۸۰۰ واحد بین المللی ویتامینه ویتامین E می تواند به جبران زیان های عضلانی کمک کندو به صورت بالقوه منجر به افزایش ذخیره کربوهیدراتی تحت عنوان گلیکوژن عضله شود.

  • MRP به علاوه HMB

محصولات جایگزین غذایی ویژه حرفه ای ها MRP در دنیای بدنسازی طرفداران خاص خود را دارد MRPها غنی از پروتئین های با کیفیت نظیر پروتئین وی و کازنئین هستند با افزایش ۲ گرم بتا – هیدروکسی – بتا – متیل بوتیرات HMB به یک MRP می توان به حمایت از فرآیند رشد گسترده تر پرداخت، به این شکل که از فقدان بالقوه عضلات جلوگیری شود.
HMB برادر اسید آمینه های زنجیره ای است. پژوهش ها نشان داده مصرف ۵/۱ گرم HMB به صورت روزانه می تواند منجر به کسب فواید خالص عضلانی شود و این کار با جلوگیری از تجزیه و تحلیل عضله مرتبط با جلسات تمرینی سخت صورت می گیرد. در هر صورت با افزایش  ۱/۵ الی ۲ گرم MRP به HMB عضله ساز منجر به افزایش فرآیند عضله سازی به صورت بیشتری می شویم.

مکمل های کاهش دهنده چربی

  • MCT و کارنتین

رژیم های کم کربوهیدرات برای فرآیند کاهش چربی کار می کنند. آنها منجر به کاهش اشتها می شوند. همچنین سبب می شوند بر چربی بدن به عنوان سوخت تکیه کند. متاسفانه رژیم های کم کربوهیدرات می توانند سبب کاهش حجم عضلانی شوند. آن هم در جایی که تری گلیسیریدهای دارای زنجیره های متوسط MCT یک نوع خاص از چربی است که منجر به افزایش کتون ها می شود. این مسئله می تواند به جلوگیری از نابودی حجم عضلانی کمک کند کارنتین به حمایت از تولید کتون می پردازد و به حفظ حجم عضلانی به شیوه ای دیگر کمک می کند. آن کمک می کند بدن به استفاده از اسیدهای آمینه زنجیره ای بپردازد، آمینه هایی که به حفظ عضله در دوران رژیم کمک می کنند. حرفه ای ها به مصرف روزانه ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری MCT در کنار ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ میلی گرم کارنتین در دوران رژیم می پردازند. در روزهای تمرین آن را ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از تمرین مصرف می کنند.

  • فسفات و قند

وقتی کالری ها کاهش می یابند به ویژه آنهایی که از کربوهیدرات ها حاصل شده اند دامنه متابولیک می تواند دچار افت شود. پژوهش ها نشان داده که با مصرف روزانه مکمل های فسفات دار دامنه متابولیسم می تواند علی رغم رژیم محدود پایدار باقی بماند با مصرف فسفات های مکملی در کنار وعده غذایی در دوزهای ذکر شده بالا، می توانید فیزیک تان را به یک فیزیک مسابقه تبدیل کنید. زیرا با وجود این که مصرف کالریک تان کاهش می یابد متابولیسم تان احتمالاً در اوج باقی می ماند. قند همچنین یک نقش مهم را بازی می کند. بسیاری از رژیم گیرنده ها در رابطه با حذف کربوهیدرات ها اشتباه بزرگی را مرتکب می شوند و امیدوار هستند که چربی بدن شان کاهش یابد. بعد از تمرین دامنه متابولیک به صورت فزاینده ای افزایش می یابد. بنابراین مصرف کربوهیدرات ها تا بالای ۱۰۰ گرم بعد از تمرین باید منجر به تحریک رشد و ریکاوری بدون تحریک ذخیره چربی بدن شود. به صورت هیجان انگیزی بهترین انتخاب های کربوهیدراتی برای این دوره زمانی آنهایی هستند که تحت عنوان موارد بد از آنها یاد می شود: قندها کربوهیدرات های تصفیه شده یک ترکیب بعد از تمرین از فسفات ها و قند ها به میزان بالایی ۱۰۰گرم متابولیسم تان را از افت کردن حفظ می کند و این می تواند کمکی باشد تا به راحتی کات کنید.

  • تیروزین و چای سبز

به عنوان یک راه حل از تاثیرات محرک قدرتمند محصولات حاوی افدرا یاد می کنیم. سعی کنید اسید آمینه تیروزین را در ترکیب با چای سبز امتحان کنید، تیروزین منجر به افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی می شود که نفوذی واقعی بر هر جنبه متابولیسم از جمله رشد عضله و کاهش چربی بدن دارند. با مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم در صبح قبل از خوردن هرچیز دیگر و ۱۰۰۰ میلی گرم دیگر قبل از جلسات تمرینی به فرآیند چربی سوزی کمک کنید و احساس بهتری داشته باشید. روزانه نوشیدن چهار فنجان چای سبز نشان داده که منجر به افزایش فرآیند کالری سوزی می شود. با مصرف تیروزین و یک ماگ چای سبز قبل از جلسات تمرینی صبحگاهی احتمالاً کالری بیشتری می سوزانید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی