فهرست مطالب

ترش می کنید ؟

وقتی صحبت از ترش کردن معده یا بازگشت اسید معده می شود، مواد غذایی خاصی هستند که معمولا مشکل سازند. بهترین راهکار این است که به طور کل از مصرف این مواد غذایی خودداری کنید. اما متاسفانه، این مواد معمولا بیشتر از نیمی از برنامه غذایی همه افراد را در بر می گیرند. در زیر مواد غذایی که در این زمینه مخرب و آسیب رسان هستند را برایتان معرفی می کنیم.

شکلات: یک خبر بد برای آنهایی که عاشق شکلات هستند. به نظر می رسد که شکلات بیشتر از سایر مواد غذایی موجب برگشت اسید معده می شود. این می تواند سه دلیل داشته باشد.

  1. شکلات حاوی کافئین و سایر محرک ها مثل تئوبرومین است که موجب رفلکس می شود.
  2. شکلات چربی بالایی دارد و چربی رفلکس اسید معده را تشدید می کند.
  3. همچنین شکلات حاوی مقادیر زیادی کاکائو است و کاکائو موجب رفلکس اسید معده می شود.

شکلات تلخ به اندازه شکلات پر چرب شیری بد نیست اما باید با واقعیت روبه رو شد: همه شکلات ها برای اسید معده مخرب هستند.

نوشیدنی های گاز دار: یکی از مهمترین دلایل بازگشت اسید معده هستند. حباب های کربناتی درون معده و افزایش فشار با رفلکس معده در ارتباط هستند. از نوشیدنی هایی که آزمایش شده اند، کوکا و پپسی رژیمی بیشتر اسیدی بودند اما همه نوشیدنی های گازدار می توانند مشکل ساز باشند.

غذاهای سرخ کردنی: شناخته شده ترین عامل رفلکس معده هستند. این غذاها همچنین موادی هستند که دلیل اصلی سوزش معده نیز می باشند. این غذاها به دلیل محتوای بالای چربی در لیست غذاهایی قرار می گیرند که موجب تحریک رفلکس اسید معده می شوند.

لبنیات پرچرب: همه مواد غذایی پرچرب موجب رفلکس یا در اصطلاح ترش کردن معده می شوند. اگر رفلکس شدید دارید و در عین حال عاشق پنیر هستید یا لبنیات پرچرب دیگری یکی از الزامات برنامه غذایی روزانه تان است، دیگر وقتش رسیده که کمی رژیم غذایی تان را اصلاح کنید. سعی کنید از این مواد غذایی به مقدار بسیار کم و به عنوان مزه استفاده کنید نه غذای اصلی.

گوشت های پر چرب: احتمال بروز رفلکس اسید معده توسط قسمت های پر چرب گوشت که مدت زمان بیشتری در معده می مانند افزایش می یابد.

کافئین: یک فنجان قهوه یا کاپوچینو در روز اشکالی ندارد اما کسانی که تمام روز مشغول نوشیدن قهوه یا چای هستند معمولا با مشکل رفلکس معده سر و کار دارند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه