فهرست مطالب

مصرف مجاز کراتین

مصرف کراتین برای چه مدتی مجاز است و چه عوارضی در پی دارد؟

تحقیقات اثبات کرده که مصرف دوز پایین ولی مداوم از کراتین بهترین نتایج را برای افزایش قدرت و رشد عضلانی در پی دارد.

زمانی بر اساس مطالعات اولیه توصیه می شد که بدنسازان بهترین اثر از کراتین را در صورتی کسب می کنند که ابتدا به بارگیری کراتین اقدام کنند (مصرف دوز بالاتر از کراتین برای چند روز متوالی)، و سپس مقدار مصرف را کاهش دهند و پس از مدتی قطع کنند. اما تحقیقات بیشتر نشان داد، می توانید بدون محدودیت زمانی از کراتین بهره بگیرید. ضمن اینکه تحقیقات متعدد شایعاتی را که زمانی در مورد عوارض منفی شدیدی که به کراتین نسبت داده می شد، رد کرده اند.

توصیه ما این است دو تا سه گرم کراتین در وعده های قبل و پس از تمرین مصرف کنید برای مجموع ۴ تا ۶ گرم در روز. بدنسازانی که حجم عضلانی بالایی دارند می توانند کمی بیش از این مصرف کنند؛ و بدنسازان لاغر اندام کمی کمتر از این.

در روزهای غیر تمرین هم مصرف تنها ۲ تا ۳ گرم برایتان کافی خواهد بود، و حتی اگر گاهی در روزهای غیر تمرین، مصرف کراتین خود را فراموش کنید، باز هم مشکلی پیش نمی آید، چون ذخایر کراتین عضلات شما در سطح بالایی است و از مزایای آن بهره مند خواهید بود.

برای کسب بهترین نتایج، وقتی کراتین مصرف می کنید، بدن خود را پر آب حفظ کنید. اگر بدن شما از مایعات تخلیه شود، نتایج مثبت ناشی از مصرف مکمل کراتین کاهش می یابد- چرا که یکی از مکانیزم های مثبت کراتین، پر آب کردن عضلات است (جذب مایعات به سمت عضلات که باعث تقویت فضای آنابولیک در عضلات می شود). بدنسازان باید سعی کنند روزانه ۴ لیتر آب بنوشند (فارغ از اینکه از مکمل کراتین استفاده می کنند یا نه).

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

7 دیدگاه در “مصرف مجاز کراتین

ارسال دیدگاه