فهرست مطالب

تردمیل در برابر دوچرخه؛ کدامیک برای چربی سوزی بهتر است؟

تردمیل، انواع مختلف دوچرخه ها، دستگاه های اسپت و الپتیکال: با وجود تمام این تجهیزات پیشرفته هوازی، شاید بارها از خود پرسیده اید که کدامیک از اینها برای چربی سوزی بهترند.
برای پاسخ به این پرسش باید از دانشمندانی با روپوش های سفید که اتفاقا ضخامت گردنشان در حد مداد است متشکر بود که در انگلستان دو مورد از رایجترین دستگاه های هوازی را تحت بررسی قرار داده اند و برنده رقابت چربی سوزی را مشخص کرده اند. تعیین اینکه کدامیک می توانند در کمترین زمان ممکن چربی سوزی بهتر را برای شما در پی داشته باشند. دانشمندان بریتانیایی طی تحقیق دخود به بررسی تفاوت بین تردمیل و دوچرخه ثابت پرداختند برای تعیین توانایی آنها در زمینه چربی سوزی در این آزمایش دوازده مرد به تمرین روی تردمیل و دوچرخه ثابت پرداخته، و دانشمندان روی تعیین مقدار چربی که در طول شدت های مختلف در تمرین با هر دستگاه سوزانده شد، تمرکز کردند.

مشخص شد افراد بیشترین چربی خود را وقتی می سوزانند که روی تردمیل با حدود ۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب می دوند. این حدود ۴۰ گرم چربی در هر ساعت می سوزاند.

روش آسان برای لاغری با تردمیل

استفاده کمتر یا بیشتر از این شدت، بطور چشمگیر چربی کمتری می سوزاند. ضمنا مشخص شده پدال زدن زدن روی دوچرخه ثابت هم چربی کمتری نسبت به تردمیل می سوزاند، فارغ از شدت تمرین.

کاربرد عملی: وقتی صحبت از چربی سوزی با حداکثر سرعت ممکن است، دوچرخه را فراموش کنید و در عوض سراغ تردمیل بروید. شدت را در حدود ۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب خود حفظ کنید. می توانید این مقدار را با کسر کردن سن خود از ۲۲۰ و محاسبه ۷۰ درصد آن بدست آورید. برای مثال یک فرد ۲۰ ساله، روی تردمیل باید با شدتی کار کند که ضربان قلب او در حدود ۱۴۰ تکرار در دقیقه باشد:

۱۴۰=۱۰۰÷۷۰×(۲۰-۲۲۰)

در واقع با تمرین روی تردمیل در چنین سطحی در هر نیم ساعت، ۲۰ گرم چربی خواهید سوزاند.

بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه