برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

ورزش کردن مزایای زیادی دارد. همچنین عاملی است برای سلامتی بدن و شادابی روح و علاوه بر آن باعث افزایش مصرف کالری شده که کمک زیادی به تناسب اندام و لاغری خواهد داشت.

 ۱. سلامت استخوان

ورزش های که کمک به سلامت استخوان می کند مانند پیاده روی، بالا رفتن از پله و دویدن باعث تحریک رشد استخوانی می شوند. اگر می خواهید بهترین نتیجه رو بگیرید همراه با ورزش قدرتی به صورت ترکیبی انجام دهید.

۲. کاهش خطر ابتلا به بیماری ها

ورزش کردن منظم می تواند پیشگیری کند از بیماری ها و باعث بهبودی سلامت قلب شده و شدت دفعات حملات آسمی را کاهش میدهد و همچنین باعث تقویت عضلات می شود همین خود پیشگری از درد مفاصل کمک می کند.

۳. بهبودی خلق و خو 

به دلیل ترشح اندروفین بعد از یک ورزش خوب احساس نشاط خواهید داشت این ترشح انتقال دهنده عصبی اپی نفرین نیز، از دلایل دیگر بهبودی در خلق و خو می باشد.

مزایای ورزش کردن
مزایای ورزش کردن

۴. افزایش سطح انرژی

ورزش کردن باعث افزایش سطح انرژی بهبودی جریان خون، تقویت انتقال اکسیژن و مواد مغذی شده که باعث افزایش سطح انرژی بدن می شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد اگر در طول هفته ۳ مرتبه به مدت ۲۰ دقیقه ورزش کنید احساس خستگی کمتر و افزایش انرژی بیشتری خواهید داشت.

۵. خواب بهتر

ورزش کردن تاثیر زیادی روی خواب دارد. چرا که باعث خسته شدن ذهن و بدن می شود و همچنین باعث کم شدن واکنش استرسی به محرک ها را نیز کاهش دهد.

مزایای ورزش کردن
خواب بهتر

 

۶. تقویت جنسی 

ورزش کردن منظم بدن اندورفینی ترشح می کند. که باعث بهبودی ترشح هورمون جنسی شده. که کاهش استرس، تقویت جریان خون، افزایش انرژی و… کمک زیادی به تقویت جنسی می کنند. و یکی از بهترین ورزش ها برای کمک به تقویت جنسی ورزش عضلات لگن می باشد.

۷. بهبودی حافظه 

انجام ورزش های هوازی به صورت منظم باعث افزایش سایز هیپوکامپ می شود که می توان گفت مسئول حافظه یادگیری و کلامی است.

۸. شادابی پوست 

ورزش جریان خون را افزایش می دهد و بنابر این مواد مغذی و از همه مهم تر اکسیژن بیشتری به پوست تان می رسد و این ترکیب کمک به افزایش تولید کلاژن می کند. که کلاژن پروتئینی است به پوست قدرت و خاصیت کشسانی می دهد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد