برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

نوشیدنی حین تمرین بسیار مهم است باید در حین تمرین از مناسب ترین نوشیدنی استفاده کنید. چرا که هم باعث نتیجه گیری بهتر از تمرین شده و همچنین برای ادامه تمرین شما را آماده می کند. اگر تمرینات فردی بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد حتماً باید مایعات حین ورزش بنوشید. با وجود انواع نوشیدنی های انرژی زا و… انتخاب نوشیدنی مناسب در حین تمرین کردن کمی برای ورزشکاران مشکل شده است.

 باید معایات بنوشید حین تمرین کردن 

چرا که اگر آب از دست رفته بدن را بر اثر تعریق را نتوانیم با مقادیر آب و همچنین مایعات تا حدی جبران کنیم منجر به افزایش درجه حرارت بدن شده و فشار وارده به سیتم قلبی و عروقی را زیاد می شود و زیرا قلب بیشتر و تندتر از حد معمول مار می کند، غلظت خون زیاد شده و قلب باید تندتر کار کند و ضربان قلب افزایش می یابد. و در مواردی دیگر ننوشیدن آب منجر به بروز حالت تهوع و بی حالی ناشی از زیاد شدن یا بالا رفتن درجه حرارت بدن و گرمای زیاد می شود.

عرق کردن در هنگام تمرین

عرق کردن یک عامل مهم و ضروری بدم می باشد چرا که سبب میشود گرمای اضافی که در حین تمرین در بدن تولید می شود را کاهش داده و حرارت بدن را در حالت تعادل قرار می دهد. و میزان از دست رفتن آب بدن به شدت سختی تمرین و همچنین طول مدت تمرین ورزش بستگی دارد. و تعریق در افراد چاق بیشتر است.

بهترین نوشیدنی حین تمرین
نوشیدنی حین تمرین

از علائم اولیه هشدار دهنده کم آبی بدن:

  1. احساس بی‌حالی و کم‌ آوردن انرژی
  2. بروز خستگی زودرس حین ورزش کردن
  3. احساس گرمای بیش از اندازه
  4. سرخ شدن پوست
  5.  تیره شدن و کم شدن حجم ادرار
  6. بروز حالت تهوع

از علائم پیشرفته کم آبی بدن:

  • ایجاد سردرد آزار دهنده
  • احساس سرگیجه
  • احساس تنگی نفس و به سختی نفس کشیدن

چه مقدار آب بنوشیم؟

در هنگام ورزش میزان آبی که بدن حین ورزش از دست رفته می دهد باید با آبی که به بدن میرسانیم مطابقت داشته باشد. در تحقیقات انجام شده نشان می دهد که فرد اگر بتواند ۸۰ درصد آب از دست رفته را جبران کند باعث می شود دیر تر خسته شود و در محیط گرم و ورزش سخت ممکن است در هرست ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی لیتر آب از دست بدهد بدن و اگر بیشتر از چند جرعه آب در یک زمان نمی توانید نوشید سعی کنید هر چند دقیقه یک بار تکرار کنید، کارشناسان معتقدند که نوشیدن ۱۵۰ تا ۳۵۰ میلی لیتر مایعات ۱۵ تا ۲۰ دقیقه لازم و ضروری می باشد. بهتر است از همان دقایق اولیه تمرین کردن نوشیدن آب و مایعات را شروع کنید زیرا ۳۰ دقیقه طول می کشد تا مایعات دریافتی جذب شده و وارد جریان خون شوند.

نوشیدنی مناسب حین ورزش؟

اگر مدت زمان تمرین کردن کمتر از یک ساعت برای اکثر فعالیت های ورزشی، آب یکی از بهترین نوشیدنی می باشد زیرا هم خیلی سریع جذب شده و وارد خون می گردد و باعث می شود عمل آبرسانی انجام دهد. و همچنین علاوه بر ارزان بودن قابل دسترسی و فراوان می باشد.نوشیدنی های بدون قند حاوی کربوهیدارت نیم باشند اما شیرین کننده های مصنوعی و سایر افزودنی ها می باشند که ترجیحاً از نوشیدن آنها خودداری کنید. اگر مدت زمان تمرین کردن بیشتر از یک ساعت است مصرف نوشیدنی های حاوی کربوهیدارت و آبمیوه های رقیق شده و بهتر از آب می باشد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد