برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

پاورلیفتینگ یکی از ورزش‌های قدرتی و هیجان انگیز در دنیا است. رقابت های این رشته در چند حرکت خلاصه و با هم به رقابت می پردازند. و پاورلیفتینگ شباهت زیادی با وزنه برداری دارد. در پاور لیفتینگ هم مثل وزنه برداری هرکسی سنگین ترین وزنه را زده باشد قهرمان است و هدف پاورلیفتینگ حداکثر نیروی عضلانی برای انجام حرکات است. که در خصوص مسابقات پاورلیفتینگ ۳ داور به ازای هر بار لیفت یک نمره قبولی به ورزشکار تعلق می گیرد. باید طبق استانداردهای تکنیکی مناسب اجرا کنید. و تنها معیار عملکرد وزنی است که لیفت می کنید. و سپس امتیاز شما بر حسب وزن مطلق برداشته شده و وزن برداشته شده نسبت به وزن شما محاسبه می‌شود.

پاورلیفتینگ چیست؟
پاورلیفتینگ چیست؟

در مسابقات پاورلیفتینگ، ۳ حرکت اصلی توسط داورها ارزیابی می‌شود و تمرکز پاورلیفترها روی رکورد زدن در این سه حرکت می باشد:

  1. اسکات
  2. ددلیفت
  3. پرس نیمکت

برای تقویت در این رشته از وزنه های آزاد مثل دمبل و هالتر استفاده می شود. و همچنین حرکات پرسی مانند پرس سرشانه، پرس سینه و… بعلاوه اهمیت تمرینات چند مفصلی اهمیت ویژه ای دارند.

ورزش پاورلیفتینگ به دو نوع تقسیم می شود:

  •  کلاسیک (تجهیزاتی وجود ندارد)
  • مجهز (استفاده از تجهیزات مخصوصی مثل کمربند)

رده بندی سنی بسته به نظر فدراسیون‌های مختلف تفاوت دارند ولی به‌طور عمده به این صورت می باشد:

  1. نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال
  2. جوانان ۱۸ تا ۲۳ سال
  3. بزرگسالان با هر سنی میتوانند شرکت کنند شرط سنی ندارد
  4. پیشکسوتان: بالای ۴۰ سال

یکی از معتبرترین فدراسیون‌های پاورلیفتینگ (IPF) است که در سطح جهانیست رده‌بندی‌های سنی به شرح زیر دارا می‌باشد:

  1. نوجوانان ۱۸ و زیر ۱۸ سال
  2. جوانان ۱۹- ۲۳ سال
  3. برگسالان ۲۴- ۳۹ سال
  4. پیشکسوتان بالای ۴۰ سال

پیشکسوتان خود به چهار سطح تقسیم می‌شود:

  •  رده سنی ۴۰ تا ۴۹ سال
  •  رده سنی ۵۰ تا ۵۹ سال
  •  رده سنی ۶۰ تا ۶۹ سال
  • رده سنی بالای۷۰ سال

دسته‌بندی وزنی:

  • مردان: ۵۲ کیلو، ۵۶ کیلو، ۶۰ کیلو، ۶۷/۵ کیلو، ۷۵ کیلو، ۸۲/۵ کیلو، ۹۰ کیلو، ۱۰۰ کیلو، ۱۱۰ کیلو، ۱۲۵ کیلو، بالای ۱۲۵ کیلو
  • زنان: ۴۴ کیلو، ۴۸ کیلو، ۵۲ کیلو، ۵۶ کیلو، ۶۰ کیلو، ۶۷/۵ کیلو، ۷۵ کیلو، ۸۲/۵ کیلو، ۹۰ کیلو، بالای ۹۰ کیلو

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد