برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مکمل نیوکس Niox

مکمل نیوکس Niox -امروزه مکمل های فراوانی در زمینه پمپاژ خون به عضلات که در برگیرنده نیتریک اکسید نیز هستند تولید و روانه بازار می شود و به عینه می بینیم که این تولیدات و این مکمل ها اغلب به صورت قرص و کپسول های خشک و یا نهایتا به صورت پودر عرضه می گردند اما شرکت سازنده مکمل Niox این بار مکملی در این عرصه تولید و عرضه کرده است که تا حدودی متفاوت تر از نمونه هایی است که تا به امروز در بازار دیده بودید!

کپسول های مایع
شرکت سازنده این محصول که مبتکر تولید کپسول های مایع در دنیای مکمل سازی نیز بوده است این بار مکمل های نیتریک اکسید خود را نیز به صورت کپسول های مایع تولید کرده و ادعا می کند که مایع بودن کپسول های این مکمل نیز به جذب بهتر آن کمک کرده و این مکمل را موثر تر از مکمل های مشابه کرده است.
لازم به توضیح است که شرکت های رقیب، پیش از این تکنولوژی نانو و از ریز کردن ذرات آرژینین موجود در ترکیب مکمل های خود برای افزایش سرعت جذب ماده موثر استفاده کرده بود و از قرار معلوم رقابت بر سر افزایش سرعت جذب و افزایش سرعت ورود ماده موثر به خون که با بهبود کارایی این دسته از مکمل ها ارتباط تنگاتنگ دارد شدیدا برقرار است!

مزایا و معایب مایع بودن
مایع بودن مکمل ها اگر چه به افزایش جذب ماده موثر کمک می کند ولی با این وجود مشکلات دیگری نظیر فساد سریع و دشواری حمل و نقل و… را رقم می زند اما زمانی که این مکمل ها به صورت مایع و در قالب کپسول هایی که بلعیدن و حمل و نقل آنها در قیاس با فرم مایع به سهولت انجام می شوند عرضه می گردند به واقع می توان آنها را برتر از نمونه های مشابه دانست.

منابع گیاهی
در مورد این مدل از کپسول ها و در مورد این مکمل گفته می شود که بدنه کپسول تماما از منابع گیاهی تولید تولید شده است و این مسئله برای افرادی که وسواس زیادی در انتخاب و مصرف مکمل های غذایی دارند حائز اهمیت و قابل توجه خواهد بود. شاید این مسئله مسئله برای افرادی که در تزریق داروهای زیر زمینی در عمق جان خود کمترین شک و وسواسی به خود راه نمی دهند کمی مسخره به نظر برسد ولی در همین پرورش اندام افرادی هستند که در مصرف مجاز ترین مکمل هایی که با تاییدیه FDA تولید و عرضه می شوند نیز آن چنان وسواس آزار دهنده ای به خرج می دهند که گاه خود من در مواجهه با این وسواس ها شدیدا از کوره به در می روم.

سرعت جذب
گفته می شود جذب مواد موثر موجود در این فرم از مکمل پمپاژ دهنده که به فرم مایع تولید شده است به شدت بالاست و با میل کردن این مکمل،Arginine Ethl Ester موجود در آن به سرعت و در سطح انبوه وارد خون می شود و همانگونه که می دانید آرژینین در حقیقت پیش ماده نیتریک اکسید می باشد و با ورود این ماده به خون میزان تولید نیتریک اکسید در بدن به شدت بالا می رود و با بالا رفتن سطح سرمی نیتریک اکسید در خون نیز افزایش قطر عروق خونی و تشدید خون رسانی به بافت های عضلانی به خوبی محقق می شود.

زمان مصرف
معمولا این مکمل و این سری از مکمل های غذایی در وعده قبل از تمرین مصرف می شوند و استفاده از این مکمل ها در وعده قبل از تمرین به آزاد شدن نیتریک اکسید در خون و پمپاژ عالی خون به درون عضلات ختم می شود و گفته می شود که فرد از مزایای این پمپاژ به خوبی بهره مند می گردد.

محتویات
اثری که از مکمل های غذایی گرفته می شود ارتباط تنگاتنگی با محتویات آن دارد و از هر مکمل نیز به اندازه آنچه که مجتویات آن در توان و در چنته دارند باید انتظار داشته باشید. در بدنه این مکمل نیز ترکیبات گوناگون برای رسیدن به اهداف مختلف گنجانده شده است که گوشه ای از مهم ترین این ترکیبات را ذکر و تشریح می کنیم:

L-Arginine Ethyl Esterr Dichloride
حتما می دانید که آرژی نین در حقیقت پیش ماده نیتریک اکسید بوده و پس از ورود به بدن به این ماده تبدیل می شود و آزاد شدن نیتریک اکسید در خون نیز به باز شدن عروق خونی و به پمپاژ شدن شدید خون به درون بافت های عضلانی ختم می شود و خون رسانی بهتر به بافت های عضلانی از یک سو ورود مواد غذایی به درون بافت های عضلانی را تشدید و تسهیل کرده و از سوی دیگر دفع مواد زاید و سمی از درون بافت های عضلانی به بیرون بدن را به خوبی تشدید و تسهیل می کند و نتیجه این تشدید و تسهیل ها نیز به صورت دم عضلانی برتر در حین تمرین و تشدید قابل تحسین رشد در طول برنامه های تمرینی بروز می کند.

R+Lipoic Acid
لیپوئیک اسید که خود به صورت خالص و در قالب مکمل های غذایی دیگر نیز تولید و عرضه می شود و در بدنه این مکمل در کنار دیگر ترکیبات از آن استفاده شده است در حقیقت آنتی اکسیدان بسیار پر قدرتی است که بدن را در برابر رادیکال های آزاد به خوبی محافظت می کند.
حتما می دانید زمانی که با تمرینات شدید و سنگین درگیر می شوید رادیکال های آزاد فراوان در بدن تولید می شوند و این رادیکال ها نیز تبعات منفی شدیدی در بدن به همراه می آورند که با استفاده از آنتی اکسیدانی هایی که یک نمونه از این آنتی اکسیدان ها را در بدنه این مکمل خواهید یافت به خوبی می توان با رادیکال های آزاد به مقابله برخاست.
همچنین گفته می شود که لیپوئیک اسید موجود در ترکیب این مکمل به افزایش سطح ترشح طبیعی انسولین در بدن ختم شده و به تشدید انتقال قند و اسید آمینه ها به درون بافت های عضلانی نیز کمک می کند.

Beta Alanine
بتا آلانین نیز نوعی اسید آمینه غیر ضروری است که خود بدن نیز در مقادیر کم قادر به تولید این اسید آمینه می باشد و در بدنه این مکمل نیز مقدار زیادی از این اسید آمینه افزوده شده است. گوشت سفید را می توان اصلی ترین منبع این اسید آمینه دانست و این درحالی است که با مصرف این مکمل نیز می توان نیاز بدن به این اسید آمینه را برطرف کرد.

Rutaecarpine
این ترکیب که از طب سنتی و گیاهی چینی به امانت گرفته شده است گفته می شود که در افزایش میزان نیتریک اکسید بدن موثر واقع می گردد. علاوه بر این ادعا شده است که این ماده تا حدود زیادی خاصیت ضد التهابی نیز دارد.
حتما می دانید که داشتن تمرینات سنگین و شدید در برخی موارد موجب بروز التهاب های شدید در تاندون ها و مفاصل و عضلات می گردد و ورزشکاران پیشرفته و حرفه ای که تمریناتی به مراتب سنگین تر و شدید تر از افرادی مبتدی و متوسط دارند معمولا برای مقابله با این التهاب ها از داروهای شیمیایی ضد التهاب نیز در طول روز استفاده می کنند.

L-Norvaline
این ماده در حقیقت نوعی آنزیم است که به تولید نیتریک اکسید در بدن کمک می کند. گفته می شود که تداخل دارویی این ماده با آرژینین به تقویت اثر هر دو ترکیب منجر شده و به تولید نیتریک اکسید بیشتر در خون آدمی ختم می گردد.

Calcium Phosphate Dibasic
این ماده نیز به منظور تقویت اثرات چربی سوزی و به منظور تقویت اثرات گرما زایی این مکمل به بدنه آن افزوده شده است و از قرار معلوم شرکت سازنده این محصول علاوه بر تشدید پمپاژ خون به درون خون اهدافی نظیر پیشگیری از تجمع چربی زاید و زدون چربی های زاید از بدن را نیز در برنامه داشته اند.

Glycerol
از این ترکیب برای بالانس کردن سطح هیدروژن در جریان تمرینات سنگین استفاده شده است و گفته می شود که با استفاده از این ترکیب موفق به کنترل دمای بدن در جریان تمرینات سنگین و شدید نیز خواهید شد. معمولا دمای بدن در جریان تمرینات سنگین و شدید نوسان شدید پیدا می کند و گاه دمای بدن شدیدا بالا می رود و ادعا می شود که این ترکیب موجب بالانس شدن دمای بدن می شود.

همیدراته نگه داشتن بدن
گفته می شود که مصرف روزانه این مکمل با توجه به اینکه مقادیر قابل توجهی Glycerol نیز در آن افزوده شده است علاوه بر پمپاژ خون به درون عضلات به هیدراته ماندن بدن کمک می کند و ناگفته پیداست که مصرف آب فراوان به همراه این مکمل در طول روز برای تامین آب مورد نیاز بدن نیز ضروری خواهد بود.

کنترل دمای بدن
در نتیجه تمرینات سنگین و شدید دمای بدن بالا می رود و تعرق بدن نیز به همان شدت افزایش می یابد و از دست رفتن آب بدن نیز به مختل شدن روند تمرین و به مختل شدن انتقال مواد غذایی به درون بافت و مختل شدن انتقال مواد زاید به خارج از بدن ختم شده و دم بدن را نیز شدیدا کاهش می دهد و از این رو از این ترکیب برای به تاخیر انداختن دفع آب و برای هیدراته نگه داشتن بدن و برای مقابله با تبعات منفی بالا رفتن دمای بدن در حین تمرین استفاده شده است.

فرم دارویی
این مکمل به صورت کپسول های مایع و در بسته بندی های ۱۸۰ تایی عرضه شده است که قیمت هر بسته از این محصول در بازارهای جهانی نیز حدود ۳۵ دلار بوده است و گفته می شود که در هر سروینگ نیز باید ۴ کپسول از این مکمل را میل کنید.

دستور مصرف
ورزشکاران میان وزن می توانند روزانه ۸ کپسول از این مکمل را در دو وعده میل کنند و به یاد داشته باشید که مصرف این مکمل باید توام با آب زیاد باشد: وعده اول ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه خواهد خواهد بود و وعده دوم نیز ۳۰ دقیقه قبل از ناهار خواهد بود و در روزهای تمرین نیز می توانید به جای وعده ناهار، این سروینگ را ۳۰ دقیقه قبل از تمرین میل کنید. افرادی که وزن بالایی دارند نیز می توانند دز مصرفی را افزایش داده و بر طبق الگوی قبلی روزانه ۱۲ کپسول از این مکمل را در وعده طبق الگوی یاد شده مصرف کنند.

هشدار:
استفاده از این مکمل نیز همانند اکثریت قریب به اتفاق مکمل های غذایی که تولید و عرضه می شود برای بانوان باردار و برای بانوانی که در دوران شیر دهی به نوزادان خود به سر می برند ممنوع اعلام شده است.
در صورتی که از بالانس نبودن آب و الکترولیت در بدن و یا از فشار خون بالا رنج می برید قبل از اقدام به مصرف این مکمل باید مراتب را با پزشک خود در میلن گذاشته و کسب تکلیف کنید چرا که مصرف این مکمل ممکن است به احتباس آب در بدن و به افزایش شدید فشار خون و به تبعات منفی شدید ختم شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی