تجربه کات یک بدنساز

تجربه کات یک بدنساز-رون هریس شاید یکی از معدود کسانی است که با قهرمانان دهه 90گرفته تا قهرمانان
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
4+

کات یک بدنساز

رون هریس شاید یکی از معدود کسانی است که با قهرمانان دهه ۹۰ گرفته تا قهرمانان امروزی همواره در ارتباط بوده و با اکثر ستاره ها حداقل یک نوبت مصاحبه کرده است. او که خودش هم در رده ی آماتوری سال ها مسابقه داده اصول کات کردن خود را بازگو می کند.
هم اکنون ۴۰ سال را رد کرده ام و بیش از دو دهه تجربه بدنسازی دارم. اغلب از من می خواهند تا برای رژیم کمک شان کنم یا آنها را کمک کنم تا برای مسابقات آماده شوند. موضوع این است که خیلی مشغله نوشتاری ام زیاد است و در عین حال حوصله طراحی رژیم آنالیز کردن هر بدن را ندارم.

می دانم که بدن خودم را چگونه روی فرم نگهدارم و این برایم کافی است. طی ۲۳ سال تجربه شرکت در مسابقات روشهای بسیار زیادی را آزمایش کرده ام و بر اساس آزمون و خطا بهترین رویه برای بدن را پیدا کرده ام. گرچه اطلاعات به دست آمده ام الزاما برای همه در رژیم کات مناسب نخواهد بود، اما فکر می کنم خواندن تجربیات رژیمی من می تواند برای بعضی از بدنسازان جالب و موثر باشد، چرا که این ۵ اصل مرا کمک کرده تا همیشه به کات خوب برسم.

  • صفر یا یک؟

برای من چیزی بین رژیم بودن و نبودن وجود ندارد. یا من ۱۰۰ در صد سالم غذا می خورم یا اینکه رژیم نیستم. این موضوعی است که شرح می دهد چرا وقتی رژیم کات را شروع می کنم خیلی به سرعت کات می شوم. بدن من به سرعت در مقابل کاهش قند، گندم و لبنیات واکنش نشان می دهد و چربی می سوزاند و طی ۲ هفته اول حدود ۲ کیلو وزن کم می کنم.
مگر آنکه دلیل خوبی برای روی فرم نگهداشتن بدن داشته باشم در غیر این صورت ۱۰۰ در صد رژیم نمی گیرم. من یک مدل فیتنس نیستم که بخواهم همیشه برای عکس گرفتن بدنم آماده و کات باشد.

  • رژیم های طولانی بهترند

قبلا سعی می کردم بین ۶ الی ۸ هفته رژیم بگیرم و همیشه برایم سخت بود. هرگز هم به اندازه کافی برای مسابقه کات نمی شدم و مقدار زیادی از عضلات عزیز را از دست می دادم.
همچنین در دوره حجم بدنم چاق می شد. با کم چرب تر حفظ کردن بدن طی سال و رژیم تدریجی طی ۱۶ هفته متوجه شدم که می توانم تقریبا کل عضلاتم را حفظ کنم و به آمادگی خیلی بهتری در مسابقه برسم.

  • هوازی افراطی، بد است

هر کدام از ما در مورد تمرین هوازی متفاوت هستیم. می شناسم کسانی را که روزانه تا ۳ ساعت هوازی در دوران آماده سازی مسابقات انجام می دهند.
در گذشته روزی ۲ ساعت تمرین هوازی داشتم و چند سال رایج بود که ۲ جلسه تمرین ۴۵ دقیقه ای در روز هوازی کار می شد. بخشی از دلیلش این بود که چون در دوره حجم اجازه می دادم بدنم خیلی چرب شود ناچار بودم که برای سوزاندن چربی های اضافی هوازی زیادی انجام دهم. در سال های اخیر متوجه شده ام که در دوره رژیم روزی ۴۵ دقیقه تمرین هوازی عالی است. چربی می سوزانم و عضله ام را حفظ می کنم. این مقدار برای هر کس می تواند متفاوت باشد.

  • تغییر ندادن برنامه

وقتی که عروق و کات های بدن را کم کم می بینید، خیلی وسوسه برانگیز است که حرکات وست های بیشتری تمرین کنید. و اغلب تحریک می شوید تا سوپرست، دراپ ست و تکرارهای اضافی بیشتری اجرا کنید.
وقتی که غذای کمتری (در رژیم) می خورید و هوازی بیشتری انجام می دهید این کار احمقانه ای است. در مرحله رژیم مسابقه قصد ندارید که رشد کنید.
باید آنچه که در دوره حجم ساخته اید را در بهترین حالت حفظ کنید بنابر این باید خیلی مراقب ریکاوری بدن باشید و نباید در تمرینات کارهای اشتباه انجام دهید که باعث عضله سوزی شود.

  • به کربوهیدرات نیاز دارم

بعضی ها یقین دارند که رژیم های کم کربوهیدرات عالی هستند. من این رژیم ها را آزموده ام و از آن ها تنفر دارم. شخصا با مصرف کربوهیدرات خیلی بهتر عمل می کنم.
در وعده قبل از تمرین، نوشیدنی بعد از تمرین و در وعده بعد از تمرین کربوهیدرات می خورم. این روش برای من جواب می دهد و همچنان روی فرم هم باقی می مانم.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۶۰۶دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۹۶دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۹دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۴۵دیدگاه

ارسال دیدگاه