فهرست مطالب

مصرف میوه و سبزی

آیا خوردن آب میوه ها و آب سبزیجات می تواند، جایگزین مصرف میوه و سبزیجات در طول روز باشد، یا حتما باید از میوه ها و سبزیجات کامل استفاده کرد؟
اگر شما زمان و وقت کافی برای خرید، شست و شو و مصرف میوه ها و سبزیجات ندارید، یا اینکه علاقه ای به مصرف میوه ها و سبزیجات کامل ندارید، مصرف آب و عصاره این مواد گیاهی می تواند جایگزین مناسبی باشد. البته لازم است تا از آب میوه های ۱۰۰٪ طبیعی، بدون شکر و افزودنی های مجاز استفاده کنید.

در حالت ایده آل باید روزانه ۶ تا ۱۰ وعده، از میوه و سبزیجات استفاده کنید؛ در صورتی که اغلب بدنسازان به دلایل مختلف از خوردن این مقدار میوه و سبزیجات امتناع می کنند، و در عوض ترجیح می دهند از انواع آب و عصاره میوه ها استفاده کنند. در واقع وقتی بدانید این مواد غذایی چقدر برای بدن و عضلات شما ارزشمند هستند، نمی توانید از آنها چشم پوشی کنید.

این روزها آب میوه ها رواج زیادی پیدا کرده و اغلب بعنوان راهی برای دریافت انواع ویتامین ها، مینرال ها و ریز مغذیهای شناخته شده و ناشناخته از آنها استفاده می شود. اما حقیقت این است که اغلب آب مبوه هایی که بخصوص بصورت آماده و بسته بندی عرضه می شود، حاوی مواد نگهدارنده و شکر اضافی هستند که باعث افزایش شاخص گلیسمیک و کاهش ویتامین ها و مواد مغذی این محصولات می شود اما اگر خودتان به تهیه آب میوه ها یا سبزیجات بپردازید، آن وقت می توانید از تامین ریز مغذی ها برای بدنتان مطمئن شوید.

باید این حقیقت را هم به یاد داشته باشید که بخش زیادی از مواد مغذی موجود در سبزیجات و میوه ها به همراه توفاله آنها دور ریخته می شود. توصیه ما این است که بجای استفاده از آب میوه گیرها که باعث جداسازی کامل آب و توفاله گیاهان می شوند از مخلوط کن های قوی استفاده کنید که کل میوه و سبزیجات را به فرم پوره یا فالوده در می آورند و به شما امکان می دهند تا از تمام مواد مغذی آنها بهره مند شوید. در واقع طبق اندازه گیری ها مقدار مواد مغذی و ارتقا دهنده سلامتی بدن در پوره آماده شده از میوه ها و سبزیجات کامل “۱۰ برابر” بیش از عصاره و آب گرفته شده از آنهاست.
بنابراین، به شدت مصرف میوه ها و سبزی ها به صورت کامل یا بصورت پوره شده در مخلوط کن توصیه می شود.

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه