توصیه هایی در خصوص مصرف میوه و سبزی

آیا خوردن آب میوه ها و آب سبزیجات می تواند، جایگزین مصرف میوه و سبزیجات در طول روز
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

مصرف میوه و سبزی

آیا خوردن آب میوه ها و آب سبزیجات می تواند، جایگزین مصرف میوه و سبزیجات در طول روز باشد، یا حتما باید از میوه ها و سبزیجات کامل استفاده کرد؟
اگر شما زمان و وقت کافی برای خرید، شست و شو و مصرف میوه ها و سبزیجات ندارید، یا اینکه علاقه ای به مصرف میوه ها و سبزیجات کامل ندارید، مصرف آب و عصاره این مواد گیاهی می تواند جایگزین مناسبی باشد. البته لازم است تا از آب میوه های ۱۰۰٪ طبیعی، بدون شکر و افزودنی های مجاز استفاده کنید.

در حالت ایده آل باید روزانه ۶ تا ۱۰ وعده، از میوه و سبزیجات استفاده کنید؛ در صورتی که اغلب بدنسازان به دلایل مختلف از خوردن این مقدار میوه و سبزیجات امتناع می کنند، و در عوض ترجیح می دهند از انواع آب و عصاره میوه ها استفاده کنند. در واقع وقتی بدانید این مواد غذایی چقدر برای بدن و عضلات شما ارزشمند هستند، نمی توانید از آنها چشم پوشی کنید.

این روزها آب میوه ها رواج زیادی پیدا کرده و اغلب بعنوان راهی برای دریافت انواع ویتامین ها، مینرال ها و ریز مغذیهای شناخته شده و ناشناخته از آنها استفاده می شود. اما حقیقت این است که اغلب آب مبوه هایی که بخصوص بصورت آماده و بسته بندی عرضه می شود، حاوی مواد نگهدارنده و شکر اضافی هستند که باعث افزایش شاخص گلیسمیک و کاهش ویتامین ها و مواد مغذی این محصولات می شود اما اگر خودتان به تهیه آب میوه ها یا سبزیجات بپردازید، آن وقت می توانید از تامین ریز مغذی ها برای بدنتان مطمئن شوید.

باید این حقیقت را هم به یاد داشته باشید که بخش زیادی از مواد مغذی موجود در سبزیجات و میوه ها به همراه توفاله آنها دور ریخته می شود. توصیه ما این است که بجای استفاده از آب میوه گیرها که باعث جداسازی کامل آب و توفاله گیاهان می شوند از مخلوط کن های قوی استفاده کنید که کل میوه و سبزیجات را به فرم پوره یا فالوده در می آورند و به شما امکان می دهند تا از تمام مواد مغذی آنها بهره مند شوید. در واقع طبق اندازه گیری ها مقدار مواد مغذی و ارتقا دهنده سلامتی بدن در پوره آماده شده از میوه ها و سبزیجات کامل “۱۰ برابر” بیش از عصاره و آب گرفته شده از آنهاست.
بنابراین، به شدت مصرف میوه ها و سبزی ها به صورت کامل یا بصورت پوره شده در مخلوط کن توصیه می شود.

 

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۴دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۲۱دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۹۸دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۱۳دیدگاه

ارسال دیدگاه