فهرست مطالب

رژیم های غذایی بدنسازان

معمولا بدنسازان افرادی با رژیم های غذایی سخت، شناخته شده اند. آن ها مرتبا تمام جوانب مربوط به تغذیه هایشان را مورد اندازه گیری قرار می دهند. از بین این موارد، می توان به غذاهایی که می خورند، کالری هایی که مصرف می کنند و تعداد دفعات مصرف مواد غذایی آنها اشاره کرد.

  • رژیم غذایی یک بدنساز به چه صورت است؟

مهم ترین مشخصه ی رژیم غذایی این افراد، سالم غذا خوردن در مقابل غذاهای ناسالم امروزی است. در غذاهای بدنسازان تمام فاکتورها از جمله، آماده سازی آنها تا زمان مصرف، مورد بررسی قرار می گیرد. اگرچه که در هر رژیم غذایی تفاوت های جزئی وجود دارد، اما اصول کلی این زاویه ها، در بین بدنسازان شبیه به هم می باشد.

بدنسازانی که از رژیم های خاص خود پیروی می کنند، مدعی هستند که رژیمی که آنها دارند، کاملا طبیعی و عاری از هرگونه مواد مصنوعی مضر برای بدنشان است و آنها را در مسیر شغلی خود حمایت می کند. این رژیم های غذایی، باعث می شود که دستاوردهای بسیاری را در میان رقبای خود پیدا کنند و در واقع گفته شده که موفقیت بدنسازان را تضمین می کند. ورزشکاران  در هر رشته ی ورزشی، دارای رژیم غذایی منحصر به فرد هستند و از آن پیروی می کنند تا بتوانند در آن موفقیت کسب کنند.

  • تغذیه متداوم

یکی از جنبه های رژیم های غذایی سنتی بدنسازی، غذا خوردن متداوم می باشد. درباره ی زمانی ۳ الی ۴ ساعت، آنها باید غذا بخورند تا بتوانند به هدفشان دست پیدا کنند. به عنوان مثال: پروتئین ها، مانند کربوهیدرات ها و چربی ها در مدت زمان طولانی در بدن ذخیره می شود. سنتز پروتئینی ماهیچه ها هر ۴ الی ۵/۴ ساعت صورت می گیرد، بنابراین تغذیه متدوام باید صورت گیرد.

نقاط ضعف رژیم های غذایی بدنسازی سالم، به دو جنبه ی جسمانی و ذهنی تقسیم می شود. سلامت جسمانی از طریق تغذیه و ورزش فراهم می شود، اما سلامت ذهنی با حضور در اجتماع شکل می گیرد. بنابراین، حضور در میان جمع دوستان در یک رستوران با داشتن رژیم غذایی خاص، کمی تناقض دارد و حفظ آن سخت خواهد بود.

  • رژیم غذایی بدنسازان – دیدگاه کلی

چه شما رژیم غذایی بدنسازی را دنبال کنید و چه آن را رد کنید، باعث ایجاد مشکلات فردی خواهد شد. اگر شما یک فرد حرفه ای در زمینه بدنسازی هستید، باید با دقت هرچه تمام تر غذاهایی که مصرف می کنید را اندازه گیری کنید و این کار در مقایسه با یک مربی بدنسازی با دقت بیش تری انجام می شود. اگر شما قصد ندارید که در استیج زود به زود حاضر شوید، بنابراین رژیم غذایتان نیز باید نسبت آن برنامه ریزی شود. شمارش هر کالری در این زمینه، کارآیی نخواهد داشت. بنابراین، باید به جای این که بر روی کل مواد غذایی تمرکز کنید، بر روی مواد مضر متمرکز شوید و از مواد غذایی متنوع استفاده کنید تا از داشتن رژیم غذایی خود لذت ببرید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۶

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه