نقاط قوت و ضعف رژیم های غذایی بدنسازان

نقاط قوت و ضعف رژیم های غذایی بدنسازان

معمولا بدنسازان افرادی با رژیم های غذایی سخت، شناخته شده اند. آن ها مرتبا تمام جوانب مربوط به
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

رژیم های غذایی بدنسازان

معمولا بدنسازان افرادی با رژیم های غذایی سخت، شناخته شده اند. آن ها مرتبا تمام جوانب مربوط به تغذیه هایشان را مورد اندازه گیری قرار می دهند. از بین این موارد، می توان به غذاهایی که می خورند، کالری هایی که مصرف می کنند و تعداد دفعات مصرف مواد غذایی آنها اشاره کرد.

  • رژیم غذایی یک بدنساز به چه صورت است؟

مهم ترین مشخصه ی رژیم غذایی این افراد، سالم غذا خوردن در مقابل غذاهای ناسالم امروزی است. در غذاهای بدنسازان تمام فاکتورها از جمله، آماده سازی آنها تا زمان مصرف، مورد بررسی قرار می گیرد. اگرچه که در هر رژیم غذایی تفاوت های جزئی وجود دارد، اما اصول کلی این زاویه ها، در بین بدنسازان شبیه به هم می باشد.

بدنسازانی که از رژیم های خاص خود پیروی می کنند، مدعی هستند که رژیمی که آنها دارند، کاملا طبیعی و عاری از هرگونه مواد مصنوعی مضر برای بدنشان است و آنها را در مسیر شغلی خود حمایت می کند. این رژیم های غذایی، باعث می شود که دستاوردهای بسیاری را در میان رقبای خود پیدا کنند و در واقع گفته شده که موفقیت بدنسازان را تضمین می کند. ورزشکاران  در هر رشته ی ورزشی، دارای رژیم غذایی منحصر به فرد هستند و از آن پیروی می کنند تا بتوانند در آن موفقیت کسب کنند.

  • تغذیه متداوم

یکی از جنبه های رژیم های غذایی سنتی بدنسازی، غذا خوردن متداوم می باشد. درباره ی زمانی ۳ الی ۴ ساعت، آنها باید غذا بخورند تا بتوانند به هدفشان دست پیدا کنند. به عنوان مثال: پروتئین ها، مانند کربوهیدرات ها و چربی ها در مدت زمان طولانی در بدن ذخیره می شود. سنتز پروتئینی ماهیچه ها هر ۴ الی ۵/۴ ساعت صورت می گیرد، بنابراین تغذیه متدوام باید صورت گیرد.

نقاط ضعف رژیم های غذایی بدنسازی سالم، به دو جنبه ی جسمانی و ذهنی تقسیم می شود. سلامت جسمانی از طریق تغذیه و ورزش فراهم می شود، اما سلامت ذهنی با حضور در اجتماع شکل می گیرد. بنابراین، حضور در میان جمع دوستان در یک رستوران با داشتن رژیم غذایی خاص، کمی تناقض دارد و حفظ آن سخت خواهد بود.

  • رژیم غذایی بدنسازان – دیدگاه کلی

چه شما رژیم غذایی بدنسازی را دنبال کنید و چه آن را رد کنید، باعث ایجاد مشکلات فردی خواهد شد. اگر شما یک فرد حرفه ای در زمینه بدنسازی هستید، باید با دقت هرچه تمام تر غذاهایی که مصرف می کنید را اندازه گیری کنید و این کار در مقایسه با یک مربی بدنسازی با دقت بیش تری انجام می شود. اگر شما قصد ندارید که در استیج زود به زود حاضر شوید، بنابراین رژیم غذایتان نیز باید نسبت آن برنامه ریزی شود. شمارش هر کالری در این زمینه، کارآیی نخواهد داشت. بنابراین، باید به جای این که بر روی کل مواد غذایی تمرکز کنید، بر روی مواد مضر متمرکز شوید و از مواد غذایی متنوع استفاده کنید تا از داشتن رژیم غذایی خود لذت ببرید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۶

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۰دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۳دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۴۸دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۳دیدگاه

ارسال دیدگاه