فهرست مطالب

چند راهکار ساده

  • زمانی را به یادگیری خود اختصاص دهید.

حتی بهترین مدرسان و اساتید، زمانی را به یادگیری خود اختصاص می دهند. بنابراین، بهتر است که شما هم، چنین روشی را پیش بگیرید. در بخش های مختلف روز، مانند زمان صبحانه خوردن، ۱۵ الی ۲۰ دقیقه را به یادگیری مطالب جدید در حوزه ی فیتنس و سلامتی اختصاص دهید. در این صورت تا پایان سال، آنقدر دانش در این زمینه کسب می کنید که به راحتی می توانید به دیگران مشاوره دهید.

  • آب را در اولویت قرار دهید.

همه ی ما می دانیم که آب جز عناصر مهم برای حیات و بدن انسان است. بنابراین، هر روز تا جایی که می توانید آب بنوشید. نوشیدن آب در ابتدای صبح، نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

اصول آب خوردن در حین تمرین بدنسازی

  • مکمل جزء چند راهکار تناسب اندام است

باید در مورد اینکه مکمل ها چه چیزی هستند و چه عملکردی دارند، اطلاعات کافی داشته باشید. مکمل ها، دقیقا آن کاری را انجام می دهند که باید انجام دهند. مکمل ها، متناسب با برنامه ی تمرینی و رژیم های غذایی است. اگر تغذیه ی شما به گونه ای باشد که نیاز به مکمل نداشته باشید یا برنامه ی تمرینی شما سخت نباشد که بخواهید مکمل استفاده کنید، عملا پولتان را در چاه می ریزید و استفاده از مکمل ها کارآمد نخواهد بود. مطمئن شوید، آنچه که می خرید و استفاده می کنید، شما را به هدفتان نزدیک تر می کند.

  • آرام غذا بخورید.

ما در جهانی زندگی می کنیم که همه ی کارها به سرعت در حال انجام هستند. حتی در زمان غذا خوردن، مردم به فکر این هستند که هر چه سریعتر غذای خود را بخورند و به کارشان ادامه دهند. در این موقع است که سیستم گوارشی به درستی کار نمی کند. بنابراین، زمان کافی به غذا خوردن اختصاص دهید تا مواد مغذی به راحتی پردازش و جذب بدن شوند. در این صورت است که چربی سوزی بهتر صورت می گیرد و در طولانی مدت با یک بدن پر از چربی رو به رو نخواهید شد.

  • از تمرینات خود فیلم بگیرید.

به نظر کار مسخره و کسل کننده ای خواهد بود. فوتبالیست ها در طول هفته، قبل از اینکه مسابقه داشته باشند، چکار می کنند؟ آن ها تمرین می کنند و در عین حال فیلم های مربوط به بازی ها را تماشا می کنند. این دقیقا کاری است که شما باید انجام دهید. اکثر شماهایی که در حال خواندن این مقاله هستید، دارای تلفن های همراه دوربین دار هستید. شما با دیدن فیلم تمرینات خود، به نقاط ضعف و قوت خود پی خواهید برد و نسبت به تصحیح آن ها اقدام خواهید کرد.

  • هر از چند گاهی مدیتیشن انجام دهید.

همه ی ما می دانیم که فیتنس یک ورزش فیزیکی است و جزء چند راهکار های تناسب اندام است و با بدن سر و کار دارد. اما حقیقت این است که بدن، ذهن را دنبال می کند و به هر سویی که ذهن حرکت کند، جسم هم به دنبال آن می رود. حتی برای چند دقیقه که شده، در یک اتاق آرام بنشینید و ذهن خود را پاک کنید. تنها چیزی که باید انجام دهید این است که بر روی هیچ چیزی متمرکز نباشید، راحت بنشینید و استراحت کنید. تضمین می کنم هر زمان که این کار را انجام دادید، تمرینات را بهتر انجام خواهید داد.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۶

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه