10 ماده ی غذایی مفید برای عضله سازی (قسمت اول)

۱۰ ماده ی غذایی مفید برای عضله سازی (قسمت اول)

اگر قصد عضله سازی دارید، حتما از این نوع گوشت استفاده کنید. گوشت گوساله تمام مواد مورد نیاز
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
زمان مطالعه: 2 دقیقه

۱۰ ماده ی غذایی مفید

  1. گوشت گوساله

اگر قصد عضله سازی دارید، حتما از این نوع گوشت استفاده کنید. گوشت گوساله تمام مواد مورد نیاز برای عضله سازی، مانند آهن، روی و ویتامین های گروه B را فراهم می سازد. از همه مهم تر، با کیفیت ترین نوع پروتئین و آمینواسیدها را برای عضله سازی فراهم می سازد. برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، گوشت گوساله بسیار مفید می باشد. ۳ اونس گوشت گوساله معادل ۱٫۵ پیمانه لوبیا، پروتئین دارد، اما دقیقا نصف آن مقدار کالری تولید می کند.

  1. گوشت مرغ فاقد پوست

گوشت مرغ نیز همانند گوشت گوساله منبع غنی از پروتئین با کیفیت می باشد، که برای عضله سازی و ترمیم بافت های عضلانی، سلامت استخوان ها و حفظ وزن مفید است. در کنار این موارد، راه های مختلفی برای طبخ این ماده ی غذایی وجود دارد. اگر شما گوشت مرغ را به تکه های کوچک تقسیم کنید، به راحتی و به سرعت پخته می شود.

  1. پنیر فاقد چربی

علی رغم اینکه افراد، اطلاعات بسیاری در مورد این ماده ی غذایی ندارند، اما می توان گفت که پروتئین های بسیاری را برای عضله سازی فراهم می سازند. البته باید در نظر داشت که سرعت هضم پایینی دارد و این ویژگی برای حفظ عضلات بسیار مهم می باشد. پنیر برای افرادی که مجبورند مدت زمان طولانی غذا مصرف نکنند، بسیار مفید است. پنیر منبع ویتامین B12، کلسیم و دیگر مواد مغذی است.

  1. تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پروتئین با کیفیت بالا، ۹ آمینو اسید ضروری، کولین، چربی مفید و ویتامین D می باشد. آن ها ارزشی بیشتر از مقدار پولی که برای آن پرداخت می کنید، فراهم می سازند. تخم مرغ ها برای سلامتی شما مضر نیستند، چرا که مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و این مسئله را ثابت کرده است.

  1. پروتئین وی

این نوع پروتئین با قیمت مناسب در دسترس همه می باشد. به همین دلیل، محبوب ترین مکمل در صنعت تناسب اندام، شناخته شده است. بدنسازان، بلافاصله بعد از تمرین یا با وعده های غذایی خود، از این مکمل استفاده می کنند. توصیه شده که بدنسازان از این نوع مکمل در کنار منابع غذایی دیگر استفاده کنند تا به نتایج بهتری دست پیدا کنند.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۶

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۶۴دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۹دیدگاه

ارسال دیدگاه