فهرست مطالب

۴ مزیت وزنه برداری

در حال حاضر، در اکثر باشگاه ها دستگاه های هوازی فراوانی وجود دارد که موجب بهبود سلامت قلب و عروق افراد می شود و اهداف فیتنس و تناسب اندام را به دنبال دارند. زمانی که افراد بخواهند کاهش وزن داشته باشند، از تردمیل استفاده می کنند و در زمان استفاده از این دستگاه ها تعرق زیاد می کنند، اما آن ها فراموش کرده اند که تمرینات مداوم و پشت سر هم، مزیت های بیشتری خواهند داشت. تمرینات وزنه ای دارای مزیت های شُکه کننده ای هستند که بیشتر افراد از آن ها غافل اند. در زیر به تعدادی از این مزیت ها اشاره شده است.

  • چربی سوزی بعد از تمرین

بعد از تمرین، بدن شما هنوز هم چربی سوزی خواهد داشت. اگر تمرینات وزنه انجام دهید، بدن شما تا ۳۶ ساعت بعد از انجام این تمرینات، هنوز هم چربی سوزی خواهد داشت. بنابراین، با انجام تمرینات وزنه ای تاثیر تمرینات را بیشتر کنید.

  • حجم ماهیچه هایتان را افزایش دهید.

تمرینات وزنه، نه تنها باعث عضله سازی می شود، بلکه متابولیسم بدن برای شکل گیری ماهیچه ها را نیز تنظیم می کند. تمرینات هوازی، به کاهش وزن شما کمک می کند، اما این کاهش وزن نه تنها باعث از بین رفتن چربی های بدن می شود، بلکه باعث از بین رفتن ماهیچه ها نیز می شود.

  • سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد.

عدم فعالیت های فیزیکی، باعث کاهش سلامت استخوان ها خواهد شد. تحقیقات ثابت کرده اند که تمرینات وزنه باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود. هم تمرینات هوازی و هم تمرینات وزنه، هر دو باعث تاثیرات مکانیکی بر استخوان ها می شوند، اما طبق تحقیقات انجام شده، تاثیرات تمرینات وزنه، خیلی بیشتر از تمرینات هوازی خواهد بود.

  • موجب بهبود سلامت قلب می شوند.

تمرینات هوازی و تمرینات وزنه، هر دو بر سلامت قلب، فشار خون، کنترل وزن، قدرت ماهیچه ها و متابولیسم بدن تاثیر می گذارند. با این حال، تحقیقات منتشر شده در مجله ی پزشکی ثابت کرده است که، انجام تمرینات وزنه، ۳ بار در هفته، باعث کاهش بیماری های قلبی می شوند.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۶

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه