فهرست مطالب

در این مقاله به تعدادی از مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران آورده ایم.

سایر محصولات و میوه ها

این کربوهیدرات ها، حاوی مقادیر زیادی قند هستند و آن ها را به سرعت هضم و جذب می کند. این کربوهیدرات ها برای زمانی که شما یک منبع انرژی فوری نیاز دارید، مانند قبل از تمرین یا بلافاصله پس از جایگزینی سطوح گلیکوژن کاهش یافته، بهینه هستند. این کربوهیدرات ها را در فصول غیر از تمرین با فواصل زیاد مصرف کنید.

بهترین گزینه های محصولات و میوه ها:

  • پیاز
  • سیر
  • گوجه فرنگی
  • کدو سبز
  • لیمو

چربی های سالم

چربی ها برای تولید هورمون ها، بخصوص تستوسترون ضروری هستند. پروتئین و کربوهیدرات ها باید رژیم غذایی شما را تنظیم کنند، اما چربی های سالم همچنان جای خود را دارند و باید در رژیم غذایی شما قرار گیرند. به عنوان یک قاعده کلی، اگر یک وعده غذا دارای چربی بیشتری باشد، شما کربوهیدرات موجود در آن وعده غذایی را کاهش می دهید. در هر گرم چربی، ۹ کالری وجود دارد، در حالی که در هر گرم پروتئین و کربوهیدرات، ۴ کالری می باشد. چربی های سالم، باید حدود ۲۰ درصد کالری روزانه ی شما را تامین کنند.

بهترین مواد غذایی سرشار از روغن های سالم:

  • روغن نارگیل
  • روغن تخم کتان
  • آووکادو
  • روغن زیتون

مواد غذایی حاوی مقداری از روغن های سالم:

  • پنیر کم چرب
  • تخم مرغ
  • سفیده تخم مرغ

نوشیدنی ها

۷۰ درصد بدن انسان ها از آب تشکیل شده است. هر سلول، بافت و ارگان در بدن شما نیاز به آب دارد تا به درستی عمل کند.

سس ها و طعم دهنده ها

اکثر این مواد غذایی دارای کالری بسیاری هستند و باید از آن ها اجتناب کرد. بیشتر مواد غذایی که در این مقاله ذکر شده اند، دارای کالری کم هستند و برای بدن مفید هستند.

بهترین گزینه های سس ها و طعم دهنده ها:

  • سرکه سیب
  • خردل
  • سس تند
  • نمک دریایی
  • دارچین
  • پودر کاکائو (مخلوط شکلات داغ)

مکمل ها و متفرقه

استفاده از مکمل ها در کنار رژیم های غذایی نتایج بسیار خوبی به همراه دارد.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۵

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه