سبک زندگی بدنسازان حرفه ای

سبک زندگی بدنسازان حرفه ای

ورزشکاران شور و نشاط فوق العاده ای نسبت به تمرینات خود دارند و همین عامل باعث می شود
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
زمان مطالعه: کمتر از 3 دقیقه

سبک زندگی بدنسازان حرفه ای

مطمئنا دلیلی وجود دارد که بدنسازان حرفه ای در عضله سازی و کاهش چربی بدن خود موفق هستند. برای اینکه به هدف خود برسید، این سه مورد را یاد بگیرید و در رندگی خود به کار گیرید.

  1. شور و نشاط و سخت کوشی آن ها را یاد بگیرید.

در زندگی بدنسازان حرفه ای شور و نشاط فوق العاده ای نسبت به تمرینات خود دارند و همین عامل باعث می شود که ۶ الی ۷ روز در هفته را با انجام تمرینات خود سپری کنند. آن ها صبر و حوصله ی فراوانی نسبت به رسیدن به اهداف خود دارند، به گونه ای که ممکن است سال هایی را برای رسیدن به یک هدف دنبال کنند. ورزش بدنسازی محدود به یک فصل ورزشی و یا یک شو نیست، بلکه روش خاصی از زندگی است که فرد آن را انتخاب کرده است. آن ها برای وقت گذرانی به باشگاه نمی آیند. آن ها دقیقا می دانند که چه چیزی می خواهند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند.

  1. خود کنترلی آن ها را یاد بگیرید.

داشتن رژیم غذایی خاص، برای هر کس از جمله ورزشکاران حرفه ای کار آسانی نیست. رژیم غذایی یعنی سالم خوردن برای رسیدن به هدف مشخص، است. بعضی از این ورزشکاران می توانند با خوردن غذاهای ناسالم و فاقد ارزش غذایی کافی باز هم به هدف خود برسند، باید به آن ها تبریک گفت. حفظ رژیم غذایی با انجام تقلب در بعضی از روزها امکان پذیر است. منظور از تقلب در رژیم غذایی این است که یک وعده غذایی به دلخواه خود مصرف کنید. این وعده ی غذایی می تواند شامل پیتزا، شیرینی جات و یا غذاهای چرب باشد.

  1. قدرت برنامه ریزی آن ها را یاد بگیرید.

زمانی که بحث بدنسازی پیش می آید، صبر و شکیبایی بدنسازان ستودنی است، زیرا هدف های آن ها به سرعت بدست نمی آیند. بسیار خوب است که نتایج، سریع بدست آیند، اما قطعا همیشه بهترین راهکار نیست. اکثر بدنسازان حرفه ای چربی های بدنشان را با به کار گیری یک روش، در یک زمان مشخص، به صورت تدریجی، کاهش می دهند و اگر لازم بدانند با بکار گیری استراتژی های دیگر آن را ادامه می دهند. آن ها به گونه ای این روش را ادامه می دهند، که در هر هفته میزان ناچیزی از چربی های بدن خود را کاهش می دهند و در مقابل عضله سازی می کنند. صبور باشید و روش های تغذیه ای مناسبی را انتخاب کنید. روش هایی را انتخاب کنید که بهترین بازدهی را داشته باشد. زمانی که لاغر می شوید تمام عضلاتی که برای آن ها مدت ها زمان صرف کرده اید با سرعت باور نکردنی از بین می روند. بنابراین، با مصرف مکمل های مناسب و تغذیه ی متناسب از آن ها پیشگیری کنید. لاغری تدریجی باعث می شود تا جایی که امکان دارد، ماهیچه ها از بین نروند. مصرف درست مکمل ها نیز باعث می شود که بافت های آسیب دیده ی عضلانی ترمیم شود و عضلات جدید ساخته شوند.

یکی دیگر از روش های بدنسازان حرفه ای این است که آن ها می دانند در چه زمانی بدن آن ها وارد مراحل متابولیک خاص می شود. به عنوان مثال، در بعضی از مواقع، داشتن یک رژیم غذایی خاص، برای مدت زمان طولانی، موجب چربی سازی بدن می شود، حتی اگر فرد به طور مداوم ورزش کند و رژیم کم کالری داشته باشد. بنابراین، آن ها می دانند که هر رژیم و یا هر تمرین ورزشی، تنها برای یک دوره ی مشخص، نه یک دوره ی طولانی، پاسخگوست. در نتیجه، مانند ورزشکاران حرفه ای به بدن خود استراحت دهید و بدانید که بدن شما هم نیاز به فصل های استراحت یا (آف سیزن) دارد، چرا که در این زمان فرصتی به بدن خود می دهید تا آن را ریکاوری کند.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۵

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۲۱دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۹۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۱۱دیدگاه

ارسال دیدگاه