چند دستورالعمل تهیه ی اسموتی پروتئینی مناسب برای هر موقع از روز

تهیه چند اسموتی پروتئینی برای بدنسازان

آیا شما زمان کافی برای تهیه ی مواد غذایی حاوی پروتئین، برای تامین مقدار روزانه ی آن را
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستورالعمل تهیه ی چند اسموتی پروتئینی مناسب برای هر موقع از روز

آیا شما زمان کافی برای تهیه ی مواد غذایی حاوی پروتئین، برای تامین مقدار روزانه ی آن را ندارید؟ در این مقاله سعی کرده ایم، دستورالعمل تهیه ی چند اسموتی پروتئینی را آماده سازیم تا به وسیله ی آن ها میزان پروتئین مصرفی بدن خود را فراهم سازید.

  1. افزایش دهنده ی انرژی در صبح ها

برای بسیاری از افراد، بیدار شدن از خواب و جدا شدن از رختخواب کار سختی است. به همین دلیل است که مصرف مقداری کافئین در صبح ها موثر خواهد بود. مصرف کافئین در صبح ها، نه تنها انرژی فرد در صبح را فراهم می سازد، بلکه متابولیسم بدن را به کار می اندازد و عمل چربی سوزی را نیز افزایش می دهد. این لته ی قهوه – شکلاتی با پودر آنتی اکسیدان شکلات تلخ، خامه ی وانیلی و مقداری کافئین انرژی زا مخلوط شده است. برای اضافه کردن مزه ی شیرین، می توان مقداری موز به آن اضافه کرد.

ترکیبات:

  1. ۱ پیمانه پودر پروتئینی عضله ساز
  2. ۱ فنجان قهوه ی از قبل تهیه شده
  3. تعدادی شکلات تلخ ۹۰ درصد که در مایکروفر آن ها را ذوب کرده اید.
  4. نصف موز یخ زده
  5. ۱ فنجان شیر به همراه وانیل فاقد شکر
  6. ۲-۳ قالب یخ

تمام این ترکیبات را داخل مخلوط کن بریزید و آنقدر مخلوط کنید تا یکدست شود و سپس فورا مصرف کنید.

  1. انرژی زای بعد از ظهر

در اواسط روز، زمانی که بدن احساس خستگی و بی انرژی می کند، نیاز به سوخت رسانی مجدد به بدن است. مصرف اسموتی پروتئینی، بهترین راهکار برای بدن خواهد بود. این اسموتی، انرژی را با یک سری مواد غذایی سالم به بدن شما می رساند.

ترکیبات:

  1. ۱ پیمانه پروتئین وی با طمع توت فرنگی و لیمو
  2. ۱ فنجان توت فرنگی یخ زده
  3. ۲/۱ پیمانه تمشک یخ زده
  4. ۱ فنجان شیر
  5. ۲ قاشق غذاخوری پودر نارگیل
  6. ۲-۳ قالب یخ

تمام این ترکیبات را داخل مخلوط کن بریزید و آنقدر مخلوط کنید تا یکدست شود و سپس فورا مصرف کنید.

  1. اسموتی بعد از تمرین برای ریکاوری

بعد از اینکه تمرینات خود را در باشگاه به پایان رساندید، سلول ماهیچه های بدنتان، نیاز به سوخت برای سنتز پروتئینی خود، ریکاوری و رشد دارد. آنچه که بلافاصله بعد از تمرین مصرف می کنید، برای ریکاوری بدن، کارآیی بسیاری دارد، بنابراین باید چیزی را مصرف کنید که برای بدنتان مفید باشد.

ترکیبات:

  1. ۱ قاشق پروتئین وی به اسانس پرتقالی
  2. ۱ موز یخ زده
  3. ۴/۱ پیمانه آب پرتقال
  4. ۴/۱ پیمانه پودر جو
  5. ۱ پیمانه شیر
  6. ۱ الی ۲ قالب یخ

تمام این ترکیبات را داخل مخلوط کن بریزید و آنقدر مخلوط کنید تا یکدست شود و سپس فورا مصرف کنید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۴

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۶۰دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۹دیدگاه

ارسال دیدگاه