فهرست مطالب

چربی های مفید

وقتی صحبت از ساختن بدن است، اغلب چربی ها مورد کم لطفی و سرزنش قرار می گیرند.

چربی های مفید که از آن ها به عنوان چربی های سالم هم یاد می شود، عبارتنداز چربی های غیر اشباع تک پیوندی و چند پیوندی از جمله اسیدهای چرب امگا۳– که در واقع باید بخش مهمی از رژیم غذایی شما را تشکیل دهند. این چربی ها کمک می کنند به بهبود عملکرد مغز، تقویت تمرکز، تولید و عملکرد هورمون ها، و سوخت و ساز در بدن. آن ها همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند، که باعث حفظ سلامتی شما و اجرای تمرینات منظم خواهد شد.

غذاهایی از جمله ماهی های چرب، انواع دانه های روغنی و آجیل های خام و محصولات تهیه شده از آن ها از جمله کره بادام زمینی، آووکادو و روغن زیتون در صورتی که به اندازه مصرف شوند منابع خوبی از این چربی های مفید به شما می آیند. این نوع چربی ها باید ۱۰ تا ۳۰ درصد از کالری روزانه شما را تامین کنند، بسته به اهدافی که در پیش دارید.

در مقابل، چربی هایی هستند که باید در مصرف آن ها محتاط باشید، شامل چربی های اشباع شده و یا به کل، آن ها را از رژیم خود حذف کنید از جمله چربی های ترانس. این چربی ها باعث اعمال آثار مخربی بر سلامت و ترکیب بدنی می شوند و می توانند باعث افزایش کلسترول بدن تا سطح خطرناکی شوند که ریسک بیماری های قلبی عروقی را برایتان در پی خواهد داشت.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه