امتیاز دهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

تأثیر خواب:

تأثیر خواب در بدنسازی موضوعی ثابت شده است. استراحت و خواب کافی برای ریکاوری بدن و عضلات در پی تمرینات سخت ضروریست. و عدم خواب کافی باعث آسیب به بدن و سلامت شما خواهد شد. با این حال بسیاری از شما از این مسئله غافل می شوید. در واقع خوابی با کیفیت و کمیت مناسب برای ریکاوری بهینه عضلات و فعالیت مغز ضروری است. ولی موضوع به همین ختم نمی شود. تحقیقات بیشماری ارتباط عدم خواب کافی با بیماری های فشارخون و دیابت نوع دوم را به اثبات رسانده. تحقیق تازه ای پا را فراتر از این گذاشته و نشان داده که چطور عدم خواب کافی می تواند بر چاقی افراد اثر داشته باشد.

اخیراً نتایج مطالعه معتبری که در آمریکا بر روی ۶۸۰۰۰ نفر آمریکایی به مدت ۱۶ سال انجام شده، نشان می دهد. کسانی که پنج ساعت یا کمتر خواب شب دارند. ۳۰ درصد بیشتر تحت ریسک افزایش بیش از ۱۵ کیلوگرم وزن در طول سال های مطالعه بوده اند. نسبت به افرادی که هفت ساعت یا بیشتر خواب شب داشتند. بنظر می رسد افزایش وزن در این افراد بدلیل عدم تعادل هورمون های لپتین و گرلین بوجود آمده. لپتین بطور عمده توسط سلولهای چربی تولید می شود. و باعث کاهش گرسنگی و افزایش سرعت سوخت و ساز می شود. در مقابل گرلین توسط سیستم گوارش تولید شده و افزایش احساس گرسنگی را در پی دارد.

عوارض کم خوابی

مطالعه ای که توسط محققان در دانشگاه شیکاگو در مورد تأثیر خواب انجام شد نشان داد. مردانی که دو روز تحت بی خوابی قرار می گیرند. افزایش سطوح گرلین را تجربه کردند بعلاوه کاهش سطوح لپتین، به همراه افزایش اشتها. مطالعه ای در دانشگاه استنفورد (کالیفرنیا) گزارش کرد. افرادی که خواب کمتری دارند دارای سطوح پایین تری از لپتین هستند. و سطوح بالاتری از گرلین و چربی بدن در مقایسه با کسانی که هشت ساعت می خوابند. با توجه به این یافته ها توصیه اکید ما این است که هر شب بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابید. این نه تنها ریکاوری عضلات را تقویت می کند، بلکه کمک می کند. به حفظ سلامتی و جلوگیری از افزایش ذخایر چربی.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه