امتیاز دهید
اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

پیش از این که به پروتئین های آلبومین (تخم مرغ)، سویا و پروتئین ترکیبی بپردازیم لازم به اشاره است که بیشتر بدنسازها تمام موفقیت خود را مدیون پروتئین وی می دانند و این موضوع اشتباه است و اگر از یک بدنساز پیشرفته و یا یک مربی آگاه، مشاوره بخواهند متوجه می شوند که مصرف تمام پروتئین ها برای موفقیت تمام عیار، لازم است.

در همین خصوص در این مطلب به توضیح چند نوع پروتئین کم مصرف- ولی مفید- می پردازیم.

پروتئین تخم مرغ

این پروتئین ها با سرعت متوسط در بدن هضم می شود ( در حدود ۵/۱ تا ۳ ساعت): بنابراین تخم مرغ، پروتئینی است که در هر زمان برای افزایش و بالا بردن آمینواسیدها در بدن بسیار مفید است. البته لازم به ذکر است که پروتئین تخم مرغ، یکی از کاملترین و بهترین پروتئین های موجود می باشد و به همین دلیل نیز اکثر حرفه ای ها با وجود انواع و اقسام پروتئین ها، آلبومین را ترجیح می دهند.

پروتئین سویا

پروتئین سویا یکی از کاملترین پروتئین هاست که منبع گیاهی دارد و از گیاه مشتق می شود. اگر چه پروتئین سویا به اندازه پروتئین های «وی و آلبومین» از نظر جذب در بدن و دستگاه گوارش موثر نیست اما به نوبه خود، پروتئین خوبی است.

پروتئین ترکیبی

مکمل های پروتئینی به طور مجزا به پروتئین های «وی، سویا، آلبومین و کازئین» تقسیم می شود؛ بنابراین به مکملی که حاصل ترکیب همه انواع پروتئین های مذکور باشد پروتئین ترکیبی گفته می شود.

خوب، پروتئین ترکیبی چه مزیتی برای شما دارد که پروتئین های مجزا ندارد؟

پر واضح است که پروتئین های ترکیبی نسبت به پروتئین های مجزا در بدن، با زمان های متفاوتی هضم و در نتیجه جذب می شود، بدین معنی که شما با خوردن پروتئین ترکیبی- در هر زمانی- هر ۳ نوع پروتئین، یعنی « زودهضم (وی)، متوسط الهضم (آلبومین) و دیرهضم (کازئین)» را دریافت کرده اید و در تمامی شبانه روز، سط امینواسید خون شما بالا خواهد بود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه