برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

قهرمان پرورش اندام رانی کلود

رانی کلود

نام کامل: رانی اس تی کلود

تاریخ تولد: سوم دسامبر ۱۹۷۳

اصلیت: هایتی

محل سکونت: نیویورک

قد: ۱۷۳ سانتی متر

وزن: در زمان رقابت ۱۰۸ کیلوگرم

مدت کوتاهی پس از تولد رانی کلود خانواده‌ اش به همراه او به برونکس نقل مکان کردند. خودش می‌ گوید زندگی در برونکس فرد را خشن بار می‌آورد وقتی به مدرسه رفتم یکی از هم مدرسه‌ ای هایم که در سال بالاتری بود به من می‌ گفت استعداد خوبی برای بدنسازی دارم. در حالی که در آن زمان تنها ۷ سال داشتم.

او در تمام سال‌ های نوجوانی به خاطر بدن عضلانی اش شهرت داشت، وقتی دبیرستان را به پایان رساند شرکت در اولین رقابت بدنسازی را تجربه کرد. نام رقابت مستر استیونسون بود در آن روزها در رده سبک وزن بودن و نفر اول رده وزنی خودم شدم در آن رقابت حدود ۶۱ کیلوگرم وزن داشته و باورم نمی‌شد که توانسته ام در اولین رقابت در وزن خودم قهرمان شوم پس از آن بود که عاشق بدنسازی شدم. چیزی که می‌ دانستم می‌توانم در آن ما به موفقیت برسم.

رانی کلود : از آن زمان بود که تصمیم گرفتم در هر مسابقه‌ ای که بتوانم شرکت کنم. بین سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹ در بین بیش از ۳۰ رقابت شرکت کردم. به عبارتی همیشه در حال تمرین و رژیم بودم سال ۱۹۹۹ برای دومین بار در رقابت NPC شرکت کردم که در اورلاندو برگزار شد، در رده وزنی نیمه سنگین و با ۸۹ کیلوگرم وزن- دقیقا وزنی که برایش برنامه ریزی کرده بودم و توانستم قهرمانی دسته نیمه سنگین و قهرمانی مجموع را به چنگ آورند و موفق به دریافت کارت حرفه‌ ای شدم.

رانی کلود میگوید: رویای من به حقیقت پیوست بدنسازی همواره باعث ایجاد توازن در زندگی من شده علاوه بر اینکه در را بروی امور بسیار بزرگی گشوده از جمله مربیگری و آتش نشانی که (عکس العمل شخصی من در حادثه ۱۱ سپتامبر بود) اوج کار من در حرفه‌ ای بدنسازی مربوط است به سال ۲۰۰۳ که توانستم جو از حضور در مستر المپیا را به دست آورم و در مقام دوازدهم جای گرفتم. البته برای اولین حضور در مستر المپیا خیلی هم بد نبود.

نتایج به دست آمده در رقابت‌های مهم رانی کلود

۱۹۹۸: مقام پنجم سنگین وزن مسابقات npc

۱۹۹۹: مقام اول نیمه سنگین وزن مسابقات npc

۲۰۰۰: مقام چهاردهم مسابقات حرفه‌ای تورنتو

۲۰۰۱: مقام دهم آیرون من

۲۰۰۱: مقام پانزدهم مسابقات حرفه‌ای تورنتو

۲۰۰۳: مقام نهم جایزه بزرگ انگلیس

۲۰۰۳: مقام نهم جایزه بزرگ هلند

۲۰۰۳: مقام دوم جایزه بزرگ مجارستان

۲۰۰۳: مقام پنجم جایزه بزرگ روسیه

۲۰۰۳: مقام دهم شب قهرمانان

۲۰۰۳: مقام دوازدهم مستر المپیا

۲۰۱۳: مقام دوازدهم نمایش قدرت

۲۰۰۴: مقام شانزدهم رقابت حرفه‌ ای فلوریدا

۲۰۰۴: مقام هفتم مسابقات حرفه‌ ای مجارستان

۲۰۰۴: مقام شانزدهم شب قهرمانان


چگونه می‌توان قهرمان شد؟

کسی می‌تواند یک قهرمان و یک حرفه‌ ای کامل باشد که در آغاز و نقطه شروع بدنسازی آماتور جسور و خوب باشد. تنها در این صورت است که می‌توان مطمئن بود که این آماتور روزی یک قهرمان حرفه‌ ای در سطح بالا خواهد بود. برای مثال اگر دو جوان ورزشکار را با خصوصیات ژنتیکی و تیپ بدنی و تغذیه تقریباً یکسان در نظر بگیرید که هر دو با هم و در یک زمان بدنسازی را شروع کنند به نحوی که ورزشکار اول از همان ابتدا از حرفه‌ ای‌ ها تقلید کند و همانند آن ها تغذیه ای حرفه‌ای مثلاً و پایه ۵ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن داشته و یا انواع مکمل‌ ها و داروها را استفاده کنند و تمریناتی حرفه‌ ای را پیگیری نماید مثلا سراغ سیستم‌ های دراپ ست، تری ست، سوپرست و غیره بروند اگرچه این بدنساز در چند ماه‌ و یا یک سال اول پیشرفتی چشمگیر و بسیار بیشتر از ورزشکار دوم خواهد داشت اما به جای خواهد رسید که تمام این پیشرفت‌ ها متوقف می‌شود و بدن وی بیش از این روشن می‌کند چرا که عضلاتش به تمامی سیستم‌های تمرینی عادت کرده‌اند بدن وی نیاز دارد که حتماً میزان بالایی پروتئین جذب کنند تا بتوانند عضله سازی کنند و نیز سلول‌ ها، گیرنده‌ های آنها و عضلاتش نسبت به تمام داروها و مکمل‌ ها عادت کرده و حساسیت خود را از دست داده اند. در نتیجه دیگر حتی قوی ترین استروئیدها و داروها نیز ممکن است چندان جوابی به او ندهند اما برعکس ورزشکار دوم که با صبر و حوصله بدن خود را پرورش داده و تغذیه خود را از لحاظ میزان کالری‌ های دریافتی، پروتئین و کربوهیدرات ها سایر گروه‌ های غذایی کم کم به تغذیه حرفه‌ای‌ها نزدیک کرده و مکملها را اندک اندک به برنامه غذایی خود افزوده است می‌تواند مطمئن باشد که به خواست و هدف خود نزدیک‌تر شود، از طرفی دیگر بدن وی آمادگی کامل انجام سیستم های حرفه ای تمرینی را دارد و هر لحظه می‌توان به عضلاتش بیشتر و بیشتر فشار وارد کرده و آن ها را در شوک قرار داد تا رشد کنند. حتی در این ورزشکار داروها و استروئیدها نیز بهتر و بیشتر جواب می‌دهند و تغییراتی بسیار بزرگ در حجم و کیفیت عضلاتش ایجاد می‌کنند بنابراین می‌توان انتظار داشت که پیشرفت بدنساز دوم پس از مدتی بسیار بیشتر از بدنساز اول بوده و هرگز متوقف نخواهد شد.

بنابراین راز قهرمانی در همین نکته نهفته است که برای حرفه‌ ای شدن باید یک آماتور خوب بود و به تدریج پله‌ های ترقی را طی کرد تا روزی بتوانید مانند بزرگانی چون محرم پناهی و دیگر دوستان سال‌ها به قهرمانی خود تداوم بخشید و روز به‌ روز مراحل پیشرفت و ترقی را طی کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی