برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

آرنولد شوارتزینگر ملقب به آرنولد قدرتمند

نام کامل: آرنولد شوارتزینگر

القاب: درخت بلوط، چوب بلوط، بلوط اتریشی، آسمانی، شهریار، قهرمان، آرنی، شوازی، آرنولد قدرتمند و …

تاریخ تولد : ۳۰ ژوئیه ۱۹۴۷

محل تولد: اتریش

محل اقامت: کالیفرنیا

قد: ۱۸۸ سانتی متر

وزن دوران رقابت : ۱۰۷ کیلوگرم

دور قفسه سینه: ۱۴۴ سانتی متر

دور بازو: ۵۳ سانتیمتر

دور ران: ۶۸ سانتیمتر

دور ساق پا: ۵۱ سانتیمتر

دور کمر: ۸۷ سانتیمتر

آرنولد در شهرتال کشور اتریش متولد شد. پدرش، گوستاو رئیس‌ پلیس یک ناحیه محلی بود و در سال ۱۹۷۲ درگذشت. مادرش، اوریلا نیز در حدود ۱۹۹۸ درگذشت. آرنولد یک برادر بزرگتر نیز به نام مایین هارد داشت که در سال ۱۹۷۱ در یک حادثه اتومبیل جان خود را از دست داد.

آرنولد یک سال در ارتش اتریش به عنوان راننده تانک خدمت کرد. در سال ۱۹۸۶ با ماریا شرایور ازدواج کرد و سه فرزند دارد.

یک پسر به نام پاتریک و دخترها کاترین و گریستین نام دارند در کالیفرنیا ساکن است و مالک یک رستوران در سانتامونیکا می‌ باشد همچنین چند دفتر تجاری دارد که با نام تولیدات بلوط در بالای ساختمان رستوران قرار دارند.

همچنین به تناسب اندام و تکمیل فیزیک بدنی علاقه مند بوده است هنگامی که ۱۵ سال داشتم یک روز در آیینه به فیزیک خود نگاه می‌ کنند و در آن لحظه متوجه می‌ شود که دارای بدنی مناسبی است و تنها جهت تکمیل این زیبایی نیاز به یک دور بازوی ۵۰ سانتی متری دارد و از همان زمان آرنولد وارد دنیای بدنسازی می‌ شود.

زمانی کمی می‌گذاشت تا به همه چیزهایی که خواهان آن بوده دست می یابد و در طی این مسیر هیچ مسئله‌ای را دل سردو نا امید نمی‌کند او همیشه معتقد است که در زمینه بدنسازی و چه صنعت فیلم هر کاری که انجام داده همیشه ماندگار است.

اما هیچ کدام از این مسائل باعث نشده تا او از لحاظ اخلاقی تغییر کنند زیرا به نظر یک آدم موفق به لحاظ مردم یک بت است و باید همواره مراقب محبوبیت خود باشد.

آرنولد ملقب به بلوط اتریشی، شگفتی خارق العاده در دنیای بدنسازی است. که کسی که در سال ۱۹۶۷ مقام اول رقابت و آقای دنیای آماتور را در سن ۲۰ سالگی از آن خود می‌کند. در طی سال‌ های ۱۹۶۸ الی ۱۹۷۰ به تدریج به سمت رقابت‌ های حرفه‌ ای می‌ رود و تحت راهنمایی و حمایت جو ویدر در سانتامونیکا کالیفرنیا در سال ۱۹۶۸ ساکن می‌ شود و ظرف یک سال تبدیل به مشهورترین بدنساز دنیا می‌ شود.

آرنولد در سال ۱۹۶۹ در رقابت‌ آقای دنیای IFBB اول می‌ شود و در المپیای همان سال در آغاز کار خود مقام اول را به سرجیو الیو واگذار می‌کند اما هرگز دیگر این مسئله تکرار نمی‌ شود.

طی سال‌ های ۱۹۷۰ الی ۱۹۷۵، آرنولد در رقابت‌ های آقای المپیای IFBB شش بار پیاپی حاکم میدان می‌ شود. در سال ۱۹۷۵ اولین فیلم خود را به نام (پمپ آهنی) بازی می‌کند. فیلم در سال ۱۹۷۷ اکران می‌شود و سر و صدای زیادی به راه می‌ اندازد. بعد از کناره‌گیری از رقابت در مسابقات بدنسازی به صنعت سینما می‌پیوندد و در کنار آن به کار رستوران داری و تجارت نیز می‌پردازد. همچنین ریاست انجمن تناسب اندام و ورزش را نیز بر عهده می‌گیرد. در سال ۱۹۸۳ او یک شهروند آمریکایی می‌ شود. هر ساله یک مسابقه ویژه و بزرگ به نام آرنولد کلاسیک با سرپرستی آرنولد برگزار می‌ شود که طرفداران زیادی نیز دارد. آرنولد کلاسیک هر سال در هفته اول مارس در کلمبوس اوهایو برگزار می‌شود. بدون شک می‌توان گفت که آرنولد مشهور ترین بدنساز دنیا است. او هرگز کارهای معمول خود را به بعد واگذار نمی‌کند زیرا معتقد است اگر انجام کاری را به فردا واگذار کرد، آن کار سخت تر انجام خواهد شد. آرنولد سبک فیلم‌ های هونگ کنگ را دوست دارد اما معتقد است که بازی در آن‌ ها برای بدنسازان سبک و مناسب است.

آرنولد هم اینک فرماندار ایالت کالیفرنیا است و هدف آتی او در زندگی تلاش برای کاندیداتوری مقام ریاست جمهوری آمریکا است. آرنولد همیشه می گوید: (بدترین کار ممکنی که می‌ توانند انجام دهند این است که شبیه دیگری باشم. از این کار بسیار متنفرم).

تاریخچه رقابت‌ های برجسته آرنولد در زیر درج شده است:

عنوان اول: رقابت آقای اروپا سال ۱۹۶۶، عنوان اول: رقابت‌ آقای دنیا NABBA سال ۹۶۷، عنوان اول: رقابت آقای دنیا IFBB سال ۱۹۶۸، عنوان اول رقابت آقای‌ اروپا IFBB سال ۱۹۶۹، عنوان اول رقابت‌ آقای بین المللی IFBB سال ۱۹۶۹، عنوان اول رقابت‌آقای دنیا IFBB سال ۱۹۶۹، عنوان اول رقابت‌ آقای دنیا NABBA سال ۱۹۶۹، عنوان اول رقابت‌آقای جهانی سال ۱۹۷۰، عنوان اول رقابت حرفه‌ای آقای دنیا NABBA سال ۱۹۷۰، عنوان اول رقابت‌ آقای المپیاIFBB سال ۱۹۷۰الی ۱۹۷۵.

فیلم‌ های معروف نیز شامل: هر کول در نیویورک (۱۹۷۰)، خداحافظی طولانی (۱۹۷۳)، گرسنه بمان(۱۹۷۹)، پمپ آهنی (۱۹۷۷)، نابودگر(۱۹۸۴) ترمیناتور (۱ ۱۹۸۴)، کماندو (۱۹۸۵)، دوقلوها (۱۹۸۸)، پلیس مهد کودک (۱۹۹۰)، ترمیناتور ۲(۱۹۹۱)، پاک‌کن (۱۹۹۶) رو بین و بتمن (۱۹۹۷) ،پایان روزها (۱۹۹۹)، دروغ‌های واقعی (۲۰۰۰) و ترمیناتور ۳ (۲۰۰۰) می‌ باشد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی