برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

کاشکسی یا لاغری شدید

لاغری:

کم بودن وزن بدن نسبت به سن و قامت معینی که بیشتر بر اساس کمبود چربی های زیر پوست تعیین می گردد. اطفالی که از شیر مادر استفاده نمی کنند اغلب کم بنیه و همیشه مریض هستند.

علل لاغری:

۱-بیماری قند ۲- ناراحتی و فشار فکری ۳- سل ۴- سیفلیس ۵- مالاریا ۶- قرحه(زخم) معده و روده ۷- بیماری های ناشی از فقدان ویتامین ها  ۸- کار زیاد ۹- غم و غصه ۱۰- اعتیاد مزمن ۱۱- عدم کارایی غده ی تیروئید یا فوق کلیوی ۱۲- سرطان ۱۳- ترشح زیاد صفرا ۱۴- نارسایی کلیوی ۱۵- ناراحتی کبدی.

ماراسموس:

لاغری مفرط تمامی بدن در اثر فقر غذایی.

دق (ATROPHY):

لاغری غیر طبیعی و خشکی بدن را گویند که بعضی آن را مردن از غصه گفته اند که تعریف اول صحیح می باشد.

برخی عوامل مضر:

کمبود B1-B3 (لاغری دست و پا)- فسفر (لاغری دست و پا)- سرب (ضعف عضلانی)- نقره،طلا،مس (ضعف عضلانی)- گرسنه خوابیدن- مصرف غذاهای ناسازگار- سوء هاضمه- داروهای مدر- کشیدن تریاک- استحمام زیاد- استمناء- آهک- لک مغسول- ترشی و اغذیه ی ترش- مصرف فراوان شاهی- زیره- عرق زیره- فلفل سیاه- گیلاس- نان جو- سیب زمینی- لوبیای خشک- مصرف فراوان پیاز- سندروس- نمک- سرکه ی فراوان- رب انار- پنی سیلین و امثال آن- کاهش وزن– انحراف استخوان سمت راست لگن.

برخی عوامل مفید:

پوشیدن لباس ابریشمی- قبل از معالجه باید طبق برنامه ی منظم غذایی به مدت چند روز میوه های مختلف خورد تا یبوست را دفع کند و سموم را نیز از بدن بیرون راند و مزرعه برای کاشت بذر آماده شود.

حمام با شکم پر- استحمام یک روز در میان- تفریحات سالم- ورزش سبک- قدم زدن در آب سرد- ویتامین های گروه B و E- توت فرنگی- نخود فرنگی- ماهی- روغن ماهی- نمک دریا- زرد آلو- خرمالو- خرما با شیر- موز با شیر- هندوانه– سیب- توت سفید- سنجد- انار شیرین- نارگیل- زیتون– بادام شیرین- تخم مرغ- گوشت قرمز چرب- حلیم- فرنی- شیربرنج- غذاهای شیرین- انواع شیرینی- عسل- آب هویج- لوبیاو …

دوپینگ های گیاهی (داروهای انرژی زای گیاهی):

B1-B6-B3-B5-C-رنگ قرمز- زرد- معجون جالینوس- خرم- گرده ی خرما- جین سینگ- عسل- گزنگبین- شیر- شیره ی انگور- زنجبیل- پروتئین- گوشت- بادام- سویا- لوبیا- کنجد- جو- کشمش- جوانه ی گندم– انجیر خشک- ارده شیره- گردو.

خوراکی های پر کالری:

زرده تخم مرغ– کره- روغن- روغن زیتون- مارگارین- دانه ی جو خام- گردو- انجیر خشک- آرد گندم- مغز تخمه آفتابگردان خشک- شاه بلوط خشک- کره ی بادام زمینی- پنیر پر چربی

دوپینگ به وسیله ی خون (در المپیک مونترال ۱۹۷۶ صورت گرفت):

چند روز قبل از مسابقه ورزشکار را به ارتفاعات بلند می بردند تا میزان گلبول های قرمز او بالا رود و در نتیجه ظرفیت اکسیژن رسانی خون تا ۲۰% افزایش یابد؛ سپس آن خون را غلیظ و منجمد کرده پیش از مسابقه به ورزشکار تزریق می کردند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد