تغذیه در دنیای بدنسازی

تغذیه در دنیای بدنسازی

کمتر ماده غذایی وجود دارد که به اندازه آووکادو حاوی چربی های مفید باشد در واقع، شاید در
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+
زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

کمتر تغذیه در دنیای بدنسازی وجود دارد که به اندازه آووکادو حاوی چربی های مفید باشد در واقع، شاید در میان میوه ها و سبزیجات، بتوان نمونه های بسیار اندکی را مثال زد که به این اندازه حاوی چربی های مفید باشد. در حالی که بخش عمده از کالری موجود در میوه ها و سبزیجات از کربوهیدرات ها بدست می آید، از زیتون و آووکادو می توان بعنوان استثناء نام برد. همین خصوصیت، آووکادو را یک ماده غذایی منحصر بفرد بدل کرده، و به همین دلیل هم هست که در غلب رژیم های غذایی که برایتان تنظیم می کنیم، جای ثابتی دارد. سابقه تاریخی استفاده از آووکادو به اقوام از تک که روزگاری در آمریکای مرکزی و جنوبی می زیستند. بر می گردد، از آن زمان مصرف آووکادو بدلیل خواص بی شمار در میان بومیان سراسر آمریکا رواج یافت و سپس با کشف این قاره ارزشمند بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، هر چند متأسفانه هنوز در ایران رواج زیادی ندارد. ولی باید بدانید که این ماده ارزشمند برای هر بدنسازی بشمار می آید.

یک عدد آووکادو متوسط حاوی ۲۹۰ کالری است، شامل حدود ۲۷ گرم چربی، که تنها ۴ گرم آن را چربی های اشباع شده تشکیل می دهد. همچنین حاوی مقدار اندکی کربوهیدرات (۱۵) گرم و پروتئین (۳ گرم) هم هست. به عنوان یک ماده غذایی پر کالری، آووکادو انتخابی عالی برای بدنسازان در زمان حجم بشمار می آیند. از آنجایی که بخش عمده چربی موجود در آن از انواع چربی های غیر اشباع تک پیوندی و چند پیوندی است، آووکادو یک منبع عالی از چربی های مفید به شمار می آید؛ وقتی این میوه در مقادیر کوچک مصرف شود، حتی توسط بدنسازانی که در رژیم خود با تهیه سالاد مورد استفاده قرار دهید – همچنین همراه تخم مرغ و اغلب گوشت ها یک انتخاب عالی به شمار می آید. یکی از راه های رایج برای مصرف آووکادو، رنده کردن یا له کردن آن و افزودن ادویه و مصرف به شکل پوره است. افراد لاغر که به سختی بر وزنشان افزوده می شود، می توانند یک وعده آووکادو کامل را در یکی از وعده های خود در طول روز مورد استفاده قرار دهند. بدنسازانی هم که تحت رژیم های کم کربوهیدرات قرار دارند، می توانند حدود یک سوم یک آووکادو را به همراه وعده های خود مصرف کنند، ولی کسانی که تحت رژیم های کم چربی هستند تنها مجازند مقدار کمی آووکادو را به عنوان چاشنی به وعده های خود اضافه کنند.

تغذیه در دنیای بدنسازی دستور تهیه سس آووکادو

از این ترکیب می توانید در کنار غذاهای خود یا به همراه سالاد استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید:

  • ۲ عدد آووکادو رنده شده
  • ۱ عدد گوجه فرنگی کوچک رنده شده
  • نصف عدد پیاز کوچک رنده شده
  • ۱ قاشق آب لیمو ترش
  • ۱ عدد سیر له شده به علاوه مقداری نمک و فلفل

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۶۰۴دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۹۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۹دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۴۳دیدگاه

ارسال دیدگاه