برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

با این ترکیب سطح انرژی خود در طول تمرین و ریکاوری پس از آن را بصورت چشمگیری تقویت کنید

میزان انرژی در طول تمرین و ریکاوری

ترکیب آمینواسیدها برای کسب نتایج بهتر
وقتی صحبت از مصرف مکمل های غذایی است، اغلب توصیه ما این است که انواع مناسب را به هم ترکیب کنید تا نتایج بهتری نصیب تان شود. بسیاری از مکمل ها هستند که اثر یکدیگر را تقویت می کنند، و مصرف همزمان آن ها می تواند اثرات بهتری نسبت به مصرف جداگانه هر یک داشته باشد.
جالب است مطالعات و تحقیقات اخیر دانشمندان هم بخوبی این مسئله را تایید کرده. برای مثال طی مطالعاتی که محققان دانشگاه توکیو روی مصرف مکمل های آرژنین، آمینواسیدهای شاخه دار و گلوتامین به همراه هم انجام دادند، به نتایج جالب توجهی دست یافتند.
در طی سه پژوهش، محققان ژاپنی کشف کردند ورزشکاران دو میدانی که از مکمل های آرژنین، گلوتامین و BCAA همراه صبحانه، ناهار و شام برای یک ماه استفاده کردند، زمانی که تحت تمرینات با شدت بالا هم قرار داشتند، التهاب و آسیب کمتری را در عضلات تجربه کردند، ریکاوری بهتری داشتند و خون آن ها ظرفیت بالاتری را از نظر انتقال اکسیژن نشان داد. در بازیکنان راگبی که از همین ترکیب استفاده کردند در طول سه ماه تمرینات سنگین نتایج مشابهی دیده شد، و گروهی هم که از این ترکیب دو بار در روز استفاده می کردند برای ۱۰ روز در حالی که تحت ریکاوری از تمرینی که با استفاده از سیستم تکرارهای منفی طراحی شده بود برای ایجاد آسیب های وسیع در عضلات، ریکاوری سریع تر و افزایش قدرت بیشتری را نسبت به کسانی که ماده بی اثر دریافت کرده بودند، مشاهده شد. این سه ماده جزو مکمل هایی هستند که ما اغلب مصرف آن را به شما توصیه می کنیم. اینها آمینو اسیدهایی هستند که اجزا ساختاری عضلات به شمار می آیند و عملکردهای مختلفی در بدن دارند که برای بدنسازان سودمند است.

با این مکمل ها سطح انرژی خود در طول تمرین و ریکاوری حفظ کنید.

آرژنین:
این آمینو اسید در بدن قابلیت و آمادگی تبدیل به نیتریک اکسید را دارد، که جریان خون را به سمت عضلات افزایش می دهد به همراه مواد مغذی بیشتر، هورمون های آنابولیک و اکسیژن که می تواند قدرت، ریکاوری عضلانی و رشد را ارتقا دهد. آرژنین همچنین باعث تقویت سطوح هورمون رشد می شود.
BCAA:
آمینو اسیدهای شاخه دار معروف به BCAA، شامل لیوسین، ایزولیوسین و والین مهمترین آمینو اسیدها برای ترمیم و رشد فیبرهای عضلات بشمار می آیند. آن ها تامین کننده سوخت و تحریک کننده تولید پروتئین در عضلات هستند، که نتیجه آن رشد عضلانی است. BCAAها همچنین با تقویت سطوح هورمون آنابولیک انسولین، هایپرتروفی را تقویت می کنند و هورمون کاتابولیک کورتیزول را سرکوب می کنند.
گلوتامین:
گلوتامین برای رشد و فعالیت عضلات ضروری است، باعث کاهش خستگی در طول تمرین می شود، و با افزایش سطوح هورمون رشد به ریکاوری و رشد عضلات کمک می کند حتی با افزایش سرعت متابولیسم در چربی سوزی هم موثر است.
آنچه در مورد این آمینو اسیدها ذکر شد کافیست برای اینکه هر بدنسازی نسبت به استفاده از آن ها اقدام کند، ولی موضوع به اینجا ختم نمی شود؛ تحقیقات نشان داده وقتی این مکمل ها به همراه هم مصرف شوند اثر یکدیگر را در ارتقا سطح انرژی و ریکاوری تقویت می کنند. مصرف همزمان آن ها به شما امکان می دهد سخت تر تمرین و ریکاوری بهتری داشته باشید، که معنای آن افزایش قدرت و رشد بیشتر خواهد بود.
مقدار مناسب مصرف:
این سه آمینواسید را صبح، قبل و پس از تمرین، و پیش از خواب مصرف کنید.
مکمل دز مصرف
آرژینین ۳ ـ ۱۰ گرم
BCAA 5 ـ ۱۰ گرم
گلوتامین ۵ ـ ۱۰ گرم

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد