فهرست مطالب

با پیشنهاد آرنولد شوارزنگر به موفقیت دست یابید. (دارنده ۷ کاپ قهرمانی مسترالمپیا)

هر کسی که با من آشنایی دارد می­داند من همیشه مردی بوده­ ام که در زندگی طرح و برنامه داشته ام. واقعاً معتقدم هر چیزی که می­خواهید در زندگی بدست آورید نیاز به برنامه ریزی دقیق و کامل دارد. در زندگی­ ام هرگز چیزی اتفاقی یا بر اساس شانس بدست نیامده. همواره با دقت و وسواس، و با سنجیدن امکانات و سناریوه ای احتمال همه چیز را مورد توجه قرار داده­ ام. شاید این را ندانید که به شطرنج علاقه زیادی دارم و این تصادفی نیست. این بازی است که کاملاً باید در آن برنامه ریزی داشته باشید، و نه تنها باید یک حرکتی که در پیش است فکر کنید، بلکه باید چندین حرکت بعدی را پیش بینی کنید.

آرنولد چگونه بدن خود را ساخت؟

در ادامه، مثالی را برایتان بیان می­کنم که چطور تمرکز بر برنامه ریزی توانست در سال های ابتدایی فعالیت در بدنسازی باعث موفقیتم شود. وقتی برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ به آمریکا آمدم، ساق پاهای بزرگی نداشتم. در اروپا کمتر کسی به عضلات ساق اهمیت می داد. وقتی به آمریکا رسیدم، به سرعت متوجه شدم که باید برای پیروزی در رقابت ها عضلات ساق پایم را توسعه دهم. نیاز به برنامه ­ای داشتم برای اینکه بتوانم این عدم تناسب را برطرف کنم، و فهمیدم مسیر دستیابی به ساق پاهایی حجیم تر توسط رگ پارک که الگوی پیشین من هم بود، مشخص شده، تحت راهنمایی او قرار گرفتم و مرا قانع کرد که می­توانم رشد لازم را در ساق پاهایم ایجاد کنم، و گفت باید در هر جلسه تمرین ۱۰ تکراری با وزنه ۴۵۰ کیلویی ساق پا بروم. من با جدیت به توصیه او عمل کردم، و در عرض یک سال، سایز ساق پاهایم ۵ سانتیمتر افزایش یافت. و با پایبندی به برنامه ­ای دقیق، توانستم یکی از نقاط ضعف بدنم را به نقطه قوت بدل کنم.

البته، برنامه ریزی نه تنها در مورد ساختن عضلات ساق پا موثر است، بلکه برای کل بدنسازی مثل تمام جنبه­ های دیگر زندگی اهمیت دارد. کلید برنامه­ریزی این است که ابتدا خصوصیات آنچه قصد برنامه ریزی در موردش را دارید دقیقاً بشناسید و مشحص کنید، و اینکه مایلید چه مقدار وقت و تلاش صرف کنید برای اینکه به هدف مورد نظرتان دست یابید. برای من، ساختن عضلات ساق پا یک تقدم کامل بشمار می­رفت و ارزش اختصاص دادن ۲۰ دقیقه تمرین اضافی در روز را داشت. و من به شما توصیه می­کنم یادداشتی از اهداف­تان در زندگی تهیه کنید – در ذهنتان یا روی کاغذ- سپس قدم های دقیقی را که برای دست یابی به آن نیاز دارید، مشخص کنید، و مطمئن شوید که هزینه­ های آن را سنجیده ­اید.

برای من همواره یکی از جالب ترین خصوصیات بدنسازی تشابه آن با زندگی بود. بدنسازی عبارت است از رشد، تغییر و پیشرفت نسبت به آنچه در حال حاضر هستید  باید بتوانید مشکلات را حل کنید، صبر و فداکاری داشته باشید، و از موانع بگذرید برای اینکه به موفقیت دست یابید. همین مسئله  در مورد زندگی هم وجود دارد. معتقدم اگر امروز انسان موفقی هستم بدلیل مهارت هایی است که بعنوان یک بدنساز کسب کردم و شما هم باید از بدنسازی استفاده کنید بعنوان قالبی برای شکل دهی به دیگر جنبه های زندگی. بنابراین توصیه ­ام این است که تلاش کنید برای اینکه برنامه ریزی بهتری داشته باشید، هم در بدنسازی و هم در سایر جنبه­ های زندگی. زمان مورد نیاز را صرف کنید برای اینکه سه مورد از چیزهایی را که در هر جنبه زندگی قصد تغییر در آن را دارید. مشخص کنید، سپس فکر کنید که چطور باید به تغییرات مورد نظر دست یابید. قدم هایی را که باید بردارید مشخص کنید، و برای خود زمانی را تعیین کنید و به محدوده زمانی که مشخص می­کنید پایبند بمانید. این کاری است که من انجام می­دهم، و باید بگویم که این دیدگاه همراه با رعایت نظم و انضباط تاثیر زیادی در موفقیت هایم داشته، و باور دارم که برای شما هم مفید خواهد بود.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه